Foto Galeri
Açıkçası; tasarımı beğeni toplayan, ciddi satış adetlerine ulaşan bir otomobilin görünümünde büyük değişiklikler yapmak gereksiz bir risk olabilirdi. Volkswagen’in yeni Scirocco’da küçük dokunuşlara gitmesinin nedeninin de bu olduğunu düşünüyorum. Henüz yüzü eskimeyen aracın yüzünde en dikkat çekici değişiklik yeni ön tampon dizaynı.
Ayrıca siyah renk çıtalarla bölünmüş sis farlarıyla ön bölüme hareket katılmış. Volkswagen logosunun motor kaputu üzerinde bulunduğu ender modellerden biri olan yeni Scirocco’da, bi-xenon farlara gelen yeni LED gündüz sürüş farları da yenlikler arasında. Arka bölümdeyse tamamen yenilenen LED farlar ve yeni bagaj kapağı göze çarpıyor. Sinirli bakışlarından vazgeçmeyen araçta artık ön ve arka park sensörleri standart olarak sunuluyor.
İç Mekan
Otomobilin iç mekanı iki kapılı bir modele göre oldukça ferah. Büyük tasarlanan kapılar sayesinde arka koltuğu geçişler veya araçtan inişler sorunsuzca yapılabiliyor. Yeni Scirocco’nun arka koltuklarında orta boylu iki yetişkin seyahat edebiliyor. Fakat uzun boylu yolcular diz mesafesinde çok sorun yaşamasa da, arkaya doğru eğimi artan tavan nedeniyle baş mesafesinde saçların tavana değmesi gibi ufak problemlerle karşılaşabiliyor. Ufak sorunlar diyorum; çünkü iki kapılı bir otomobilde arka koltuklarda seyahat edenler genellikle rahat edemezler, kafaları ciddi ölçüde tavana değer. Fakat Volkswagen mühendisleri bu sorunu minimize etmek için arka koltukları aşağıda konumlandırarak önemli bir başarıya imza atmışlar.
Motor ve performans
Ülkemizde sadece “Sportline” donanım seviyesiyle satın alınabilen yeni Scirocco sportif görünümünün hakkını veren bir araç. Özellikle gaz pedalına yüklendiğinizde motorun ürettiği güç müthiş bir ses çıkmasını sağlıyor, çok kısa süre sonra egzozdan bu gücün dışarı atılma sesi yankılanıyor ve bu durum sürüş keyfini ciddi oranda artırıyor.
Genel Değerlendirme
Yeni Scirocco iki kapılı spor bir otomobil ve bence ülkemizdeki en büyük rakibi 4 kapılı olmasına rağmen kardeşi VW Golf. Şöyle ki; VW Golf mü yoksa Scirocco’mu sorusunu kime yöneltsem “tabii ki Scirocco; çünkü çok daha şık, ama iki kapılı araç almakta tereddüt ediyorum!” cevabını alıyorum. Şunun altını çizmeliyim; eğer bir aile aracı arıyorsanız tabii ki dört kapılı bir model sizin için daha uygun olacaktır. Ama Scirocco’yu “iki kapılı bir otomobil dar, basık olur!” düşüncesiyle almıyorsanız, yanılıyorsunuz; çünkü Scirocco 4 kapılı kardeşi Golf’ten 4 cm daha uzun, 5 cm daha geniş. İç mekanda da rahat bir yaşam alanı sunuyor. Yüksek hızlarda dahi sürücüsünü tedirgin etmiyor, rüzgar sesini kabine yansıtmıyor. Normal hızlarda kullandığınızda tutumlu bir hatchback otomobil, zorladığınızdaysa agresif bir spor model profili çizen yeni Scirocco, artık “Altın Piramit Sarısı” ve “Mor Ötesi” gibi özel renk seçeneklerini de sunuyor.
Genel bir değerlendirme yapacak olursam; yeni Volkswagen Scirocco’nun sınıfının en iyi araçlarından olduğunu ve iki kapılı olması nedeniyle ne yazık ki yeterli ilgiyi görmediğini düşünüyorum. Şık, sportif ve farklı yapısıyla dikkat çeken otomobilin 1.4 litre 122hp baz fiyatı 74 bin TL, 160hp baz fiyatıysa 80 bin TL’den başlıyor. Deri döşeme, bi-xenon farlar, panoramik cam tavan gibi opsiyonları bulunan test aracımızın fiyatıysa 120 bin TL.
Test: Onur Akçay
Fotoğraflar: Murat Şahin
Teknik özellikler
1.4 litre benzinli
160 hp @ 5800 d/d
240nm @ 1750 - 4500 d/d
Karma yakıt tüketimi 6.3 litre
0-100 km/s : 8 saniye
Maksimum hız: 218 km/s
Test aracı fiyatı: 120.000 TL