Foto Galeri
TASARIM
Otomobile dışarıdan baktığımda geçmişe atıfta bulunan, göz şeklinde tasarlanmış yuvarlak, krom çerçeveli büyük LED ön farlar ve arka stop lambaları, altıgen radyatör ızgarası ve sade yan tasarım ilk göze çarpan noktalar. Mini’nin kimliğini devam ettirmek adına çok radikal değişiklikler yerine günümüz tasarım anlayışını küçük dokunuşlarla karosere yansıtmayı başaran aracın çok şık olduğunu düşünüyorum. Test aracımızda bulunan Volkanik turuncu rengiyle İstanbul caddelerinde oldukça dikkat çeken yeni Mini Cooper’ın beş farklı gövde rengi ve ücretsiz olarak sunulan kontrast renk tavan seçeneği bulunuyor.
İÇ MEKAN
Bence yeni Mini Cooper’ın iç mekanı aracın en eğlenceli yanı. Klasik iç tasarımlarına inat her şeyin farklı olmasını isteyen bir anlayışla dizayn edilen kokpit özellikle gece yolculuklarında müthiş derecede göz alıcı oluyor. Aracın koltuğuna oturup kapınızı kapattığınızda gözü rahatsız etmeyen, yumuşak, ama rengarenk bir iç mekanla karşılaşıyorsunuz. ‘Hem rengarenk, hem gözü rahatsız etmeyen nasıl oluyor?’ diye sorduğunuzu duyar gibiyim, ama inanın yeni Mini Cooper’ın kokpiti aynen böyle. Test aracımızdan örnek verecek olursam; kapı açma kolundan pembe-mor, vites kolunu çerçeveleyen halkadan mavi, gösterge panelinden turuncu, kokpitin ortasına konumlandırılan Mini merkezi göstergeyi saran LED çerçeveden çıkan kırmızı renklerle yolculuk ediyordum.
MOTOR VE YAKIT
Test aracımızda 3 silindirli, 1.5 litre 136 beygir güç üreten benzinli motor bulunuyordu. 6 ileri otomatik vitesle kombine edilen motorun tepkilerini de, şanzımanla uyumunu da beğendim. Yaklaşık 8 saniyede 100 km/s hızlanmasını tamamlayan Mini Cooper’ı şehir içinde yoğun trafikte, klima açık olarak kullandım. 100 kilometrede ortalama 7 litrenin biraz üzerinde tüketim oranına ulaştım. Ben aracı zorlayarak bu tüketim değerine ulaştım, ama yakıt tasarrufu yapmak isteseydim Mini Cooper’ın sürüş modlarından ‘Green’i seçerek ciddi oranda tüketimi azaltabilirdim. ‘Green’ mod seçildiğinde çevreyi daha az kirletiyor, şanzıman ve motor tepkileri ani hareketlere izin vermiyor. Bu sayede maksimum yakıt tasarrufu için otomobil sürücüsüne yardımcı oluyor.
Benim en beğendim sürüş modu ‘Sport’ oldu. Çünkü aracı ‘Sport’ moda aldığınızda gösterge panelinde ‘Go Kart Hissi’ uyarısı çıkıyor, LED ışıklar kırmızıya dönüyor ve değişim başlıyor. Aracın motor tepkilerinden şanzıman cevaplarına, direksiyon sertliğinden amortisör ayarlarına kadar birçok parametre değişiyor. Hızlanma isteği artan otomobilin viraj kabiliyeti de artıyor. Ama daha sert ve yoldaki her bozukluğu hissedecek bir yolculuğa katlanmanız gerekiyor. ‘Green’ modu çok yavaş, ‘Sport’ modu da fazla sert bulanlar için ‘Mid’ seçeneği de mevcut. Bu mod klasik Mini sürüş keyfini vaat ediyor, ortalama ayarlarla seyahat ettiriyor.
FİYAT
Yeni Mini Cooper’ın baz fiyatı 81 bin TL’den başlıyor. Donanım açısından zengin olan cam tavanlı test aracımızın fiyatıysa 113 bin 400 TL.Hatch, coupe, cabrio, roadster, countryman gibi değişik versiyonları ve motor seçenekleri bulunan aracın 143 bin TL’ye varan fiyat etiketleri var. Aracın müzik sisteminden koltuklarına, jant seçiminden iç mekan renklerine kadar birçok noktada kişiselleştirme opsiyonu bulunuyor.
Mini Cooper
1.5 litre benzinli
136 hp @ 4500-6000 d/d
220nm @ 1250 d/d
Karma yakıt tüketimi 4.8 litre
0-100 km/s : 7.9 saniye
Maksimum hız: 210 km/s
Test aracı fiyatı: 113.400 TL