Foto Galeri
BMW 1 ve 3 serilerinin arasına konumlanarak neredeyse yeni bir sınıf yaratan, segmentinin standartlarını belirleyen 2 Serisi Coupe, birkaç ay önce Türkiye’de de satışa sunuldu. Tüm dünyada sessiz sedasız 140 bin adet satışa ulaşan 1 Serisi Coupe’nin mirasçısı olarak tanımlayabileceğim model, tasarımı ve özellikleriyle gerçekten dikkat çekici. İşte test aracımız 220d Coupe’nin detayları…
DIŞ TASARIM
Otomobilin dış tasarımında göze çarpan ilk noktalar uzun tasarlanmış motor kaputu, agresif karakteri belirginleştiren kaput üzerindeki dalgalı tasarım ve kromla çerçevelenmiş böbrek şeklinde ızgaralar. Yan tasarımda ise tekerlek üzerinden başlayan ve arka kanada kadar devam eden çizgi sportif görünümü destekliyor. M Sport donanımla gelen ön tamponun, 18 inç alaşımlı jantların ve L şeklinde tasarlanmış arka stopların da şık görünüme katkısı büyük.
220d Coupe’nin iç mekanı BMW’nin diğer modellerinden tanıdığımız izlere sahip. Otomobilin işçilik ve malzeme kalitesi markanın imajına yakışır düzeyde. İç mekan coupe bir otomobile göre oldukça ferah. Arka bölümde orta boylu iki yetişkin rahat oturabiliyor. Eğimli tavan yapısına rağmen arka koltuklarda baş mesafesi yeterli düzeyde. Sürücüye dönük olarak tasarlamış kokpit birçok fonksiyon kontrolünde önemli kolaylıklar sağlıyor.
BMW 220d Coupe’de 2.0 litre 184 beygirlik dizel bir motor görev yapıyor. 8 ileri otomatik şanzımanla motorun uyumu çok başarılı. Hızlanmak istediğinizde motor ve şanzımandan net cevaplar alabiliyorsunuz. Gaza pedalına yüklendiğinizde, müthiş tasarlanmış spor koltuklar sayesinde virajlarda sağa-sola yatmadan keyifli bir sürüşe imza atıyorsunuz. 1465 kg boş ağırlığa sahip otomobil 7.1 saniyede 100 km/s hıza ulaşıyor.
220d’nin en önemli özelliklerinden biri de, siz nasıl isterseniz ona göre sürüş karakterini ayarlayabilen bir otomobil olması. Eğer az yakıt harcamak isterseniz; gaz-fren hareketlerinizi kontrol eder, oyunu kuralına göre oynarsanız, “Eco Pro” modunda dizel motorlu otomobil son derece cimri bir modele dönüşüyor. Ama agresif bir sürüş isterseniz bu arzunuza da anında karşılık alabiliyorsunuz. Hatta elektronik denge programı ESP’yi tamamen devre dışı bırakıp, 220d Coupe ile drift bile yapabiliyorsunuz.
Vites kolunun sol tarafına yerleştirilen butonlarla otomobil sürüş modları arasında geçişler yapabiliyorsunuz. “Comfort” sürüş modunda daha sakin bir profil çizen araç, “Sport” modunda süspansiyon, motor ve şanzıman tepkilerini değiştiriyor. Eğer daha agresif bir sürüş isterseniz “Sport Plus” seçeneğiyle otomobilin keyfini çıkarabilirsiniz. Bu modda arkadan hafif kaymalara izin veren araç gerçekten keyif veriyor. Hıza göre sertliğini otomatik olarak ayarlayan Servotronic direksiyona sahip otomobilin performansı genel olarak tatminkar, ama dizel motorun sesi özellikle yüksek devrilerde kabine yansıyor.
GENEL DEĞERLENDİRME
BMW 220d Coupe’yi hem tasarım hem de performans açısından gerçekten beğendiğimi söylemeliyim. Arkadan itişli sportif bir coupe’nin çok şık, aynı zamanda tutumlu olabileceğini de gösteren araçla 100 kilometrede ortalama 5.5 litre yakıt harcadım. Yaklaşık 80 kilometre “Sport Plus” modunda yüksek devirlerde kullandığımdaysa 7.2 litrelik bir tüketimle karşılaştım. BMW 220d Coupe’nin baz fiyatı 152 bin TL’den başlıyor. Dört kapılı, aynı güce sahip 320d’nin baz fiyatıyla arasında 10 bin TL bulunuyor. Test aracımızın fiyatıysa M Sport, Techno gibi opsiyonel olarak sunulan paketlerle birlikte 215 bin TL’yi buluyor.
Test: Onur Akçay
Fotoğraflar: Murat Şahin
2.0 litre dizel
184 hp @ 4000 d/d
380nm @ 1750 - 2750 d/d
Karma yakıt tüketimi 5.5 litre
0-100 km/s : 7.1 saniye
Maksimum hız: 230 km/s
Test aracı fiyatı: 215.000 TL