Hipster'lığın modası geçti, işte yeni trend
Son yılların en trend akımı hipster'lığın pabucu dama atıldı. 2000'li yıllarda büyük kentlerde doğan ve zaman içinde çeşitli kollara ayrılan hipster'lığı gölgede bırakan yeni trendin adı Yuccies.
1980'li yılların sonunda doğan ve çoğunlukla 'Y kuşağı' olarak adlandırılan gençler arasında hızla yayılan Yuccies, başka bir deyişle Young Urban Creatives (Genç kentli yaratıcı) bir önceki akımlara göre, daha yaratıcı, daha eğitimi ve bir o kadar da keyiflerine daha düşkün.
Çoğunluğu New York, Londra, Paris ve Los Angles gibi büyük kentlerde yaşayan Yuccies'lerin büyük bir bölümü üniversite mezunu, teknolojiye olan tutkuları ise onlar için adeta bir kariyer hedefi. Çoğu bu sektöre getirecekleri inovatif yenilik ile yeni Mark Zuckerberg olma hayali ile neredeyse tüm mesailerini kendi projelerine ayırıyor.
Deloitte tarafından yapılan bir araştırmaya göre Y kuşağının yüzde 28'i yeteneklerinin işverenleri tarafından keşfedilmediği görüşünde. Bentley Üniversitesi'nin yaptığı benzer bir araştırmaya göre ise, yüzde 66'sı kendi işini kurmayı hayal ediyor.
KARİYERLERİ PARA ODAKLI DEĞİL
Her ne kadar kısa yoldan zengin olma hayali kursalar da maddiyat Yuccies'ler için olmazsa olmaz değil.
Kendi çizdikleri doğrultuda bir kariyer planlayan ve bu hayale uzun süre bağlı kalan bu akımın temsilcileri,bu uğurda eğitimlerinin çok aşağısında maaşlara rağmen keyif aldıkları işlerde çalışıyor
İNTERNET ONLARIN OYUN BAHÇESİ
Instagram, Twitter ve Vine gibi son dönemin popüler uygulamalarını kullanan ve sosyal medyada oldukça etkin olan bu kişiler Facebook gibi platformlara ise burun kıvırıyor.
Yuccies'lerin göze çarpan bazı özellikleri şöyle:
-Hipster'ların aksine görünür dövmelerden haz etmiyorlar.
-Seinfeld, Coupling gibi dizilerin hala en sıkı takipçisi olan Yuccies'ler bu dizilere toz kondurmuyor.
-Güncel olaylara hakimler ama düzenli olarak gündemi takip etmiyorlar.Çalıştıkları işten memnun değiller, çoğu yetenekleri ile teknoloji alanında çığır açabileceğine inanıyor.
-İnternet onlar için olmazsa olmaz. özellikle sosyal medyada çok etkinler.
- Etiketler :
- Haberler -
- Yaşam