Elektrikli otomobillerin yaygınlaşmasının önündeki en büyük engel, motoru besleyecek kadar güçlü, hafif, hızlı şarj olan ve uzun süre dayanan pilin henüz geliştirilememiş olması. Volvo ile Imperial College işbirliğiyle başlatılan yeni bir projede bu soruna çözüm aranıyor.
Projede yer alan mühendis ekibi, nanometrik karbon fiber ve polimer karışımından oluşan bir malzemeyi otomobilin gövdesinde kullanmayı planlıyor. Son derece dayanıklı olduğu belirtilen yeni alaşım, hafif ve dayanıklı olduğu gibi aynı zamanda ‘şarj edilebilr pil’ görevi de görebiliyor.
Üç yıl içinde tamamlanması planlanan proje sonunda, bugün kullanılan otomobil pillerinden çok daha hızlı şarj olan ve uzun süre dayanan bir batarya ünitesi geliştirilmiş olacak. Malzeme otomobilin tavan, kaporta ve yanlarında kullanılabilecek, böylece ayrıca yer kaplamayacak.
Fren ve sürüş sırasında şarj olan pil, gece prizde takılı tutulduğunda da sabaha tamamen şarj edilmiş oluyor. Volvo, yeni malzemenin otomobil ağırlığını yüzde 15 kadar düşüreceğini savunuyor. Firmaya göre aracın tavanı, yan kapıları ve kaportası bu malzemeyle pile dönüştürüldüğünde, tam şarjla araca 130 km yol yaptırabiliyor.
Uzmanlar, bu teknolojinin otomotiv dışında da çok sayıda uygulaması olabileceğini söylüyor. Kredi kartı kalınlığında cep telefonları, günlerce şarj edilmeden kullanılacak dizüstü bilgisayarlar bunlardan bazıları.
Projede yer alan mühendis ekibi, nanometrik karbon fiber ve polimer karışımından oluşan bir malzemeyi otomobilin gövdesinde kullanmayı planlıyor. Son derece dayanıklı olduğu belirtilen yeni alaşım, hafif ve dayanıklı olduğu gibi aynı zamanda ‘şarj edilebilr pil’ görevi de görebiliyor.
Üç yıl içinde tamamlanması planlanan proje sonunda, bugün kullanılan otomobil pillerinden çok daha hızlı şarj olan ve uzun süre dayanan bir batarya ünitesi geliştirilmiş olacak. Malzeme otomobilin tavan, kaporta ve yanlarında kullanılabilecek, böylece ayrıca yer kaplamayacak.
Fren ve sürüş sırasında şarj olan pil, gece prizde takılı tutulduğunda da sabaha tamamen şarj edilmiş oluyor. Volvo, yeni malzemenin otomobil ağırlığını yüzde 15 kadar düşüreceğini savunuyor. Firmaya göre aracın tavanı, yan kapıları ve kaportası bu malzemeyle pile dönüştürüldüğünde, tam şarjla araca 130 km yol yaptırabiliyor.
Uzmanlar, bu teknolojinin otomotiv dışında da çok sayıda uygulaması olabileceğini söylüyor. Kredi kartı kalınlığında cep telefonları, günlerce şarj edilmeden kullanılacak dizüstü bilgisayarlar bunlardan bazıları.