BMW modifiye uzmanı Manhart Racing M3’ün atmosferik emişli 4 litrelik V8 motorunu, X5 ve X6 M modellerinde kullanılan turbo beslemeli 4,4 litrelik V8 ile değiştirdi.
İlişkili Haberler
Bununla da yetinmeyen şirket, 4,4 litrelik motorun turbolarını ve ara soğutucusunu büyütmüş, titanyum egzoz, yarış katalitik konvertörleri, güçlendirilmiş pistonlar ile standartlarını değiştirmiş. Güç çıkışı 555 bg’den 750 bg’ye, tork 680 Nm’den 910 Nm’ye yükselmiş.
Artan gücü yere aktarma işlemi X5/X6 M’de kullanılan 6 vitesli otomatik şanzımana kalmış.
Şirket hafifletilen aracın, kuru ağırlığının (yağlar ve soğutma suyu hariç) 1590 kg olduğunu iddia ediyor
Gücüne göre hafif gövdesi ile Manhart’ın MH3 diye isimlendirdiği otomobil 0-100 km/s hızlanmasını 3,2 saniyede tamamlıyor ve ivme 350 km/s’ye kadar azalmıyor.
Manhart yükselen motor gücü ile baş edebilmesi için frenleri de kuvvetlendirmiş. Önde 6 pistonlu kaliperler ve 396 mm çapında diskler, arkada ise 380 mm çapında diskler ve 4 pistonlu kaliperler kullanmış.
Gücüne göre hafif gövdesi ile Manhart’ın MH3 diye isimlendirdiği otomobil 0-100 km/s hızlanmasını 3,2 saniyede tamamlıyor ve ivme 350 km/s’ye kadar azalmıyor.
Manhart yükselen motor gücü ile baş edebilmesi için frenleri de kuvvetlendirmiş. Önde 6 pistonlu kaliperler ve 396 mm çapında diskler, arkada ise 380 mm çapında diskler ve 4 pistonlu kaliperler kullanmış.
Daha iyi aerodinamik ve agresif bir görünüm için araca karbon-fiber gövde kiti uygulanmış. Kit ön tampon altı kanat, çamurluk genişleticisi, yan etekler, arka kanat, bagaj kapağı, hava dağıtıcısı, ön kaput ve aynalardan oluşuyor.
Şirket kendi imalatı 20 inç çapındaki siyah jantlara, aracın daha iyi yol tutması ve artan gücünü yere aktarabilmesi için önde 255/30 arkada 325/25 ebadında lastikler takmış ve amortisörleri değiştirmiş.
Kabin de yoğun modifikasyon işlemlerinden payına düşeni almış. Pist kullanımı için takla kafesi, karbon-fiber yarış koltukları takılmış, aracın orta konsoluna yarış otomobillerinde kullanılan bilgi ekranı monte edilmiş.
Şirket kendi imalatı 20 inç çapındaki siyah jantlara, aracın daha iyi yol tutması ve artan gücünü yere aktarabilmesi için önde 255/30 arkada 325/25 ebadında lastikler takmış ve amortisörleri değiştirmiş.
Kabin de yoğun modifikasyon işlemlerinden payına düşeni almış. Pist kullanımı için takla kafesi, karbon-fiber yarış koltukları takılmış, aracın orta konsoluna yarış otomobillerinde kullanılan bilgi ekranı monte edilmiş.