Ingolstadt’ın gizli kozu olan bu tamamen elektrikli R8, Tesla’ya veya piyasaya çıkabilecek başka herhangi bir “yeşil” süper otomobile meydan okumaya hazırlanıyor. Araçta ne devasa V10 motor, ne de arkada büyük egzoz çıkışları var. E-Tron bunlar yerine tekerlek başına bir adet olmak üzere dört elektrik motora sahip. Otomobilde gücün %70’e kadarı arka tekerleklere aktarılıyor. Motorların toplam güç üretimi 313 bg ve maksimum torku 4500 Nm. Araç 4.8 saniyede 0’dan 100 km/s’ye hızlanıyor, 200 km/s azami hıza ulaşıyor ve tamamen lityum-iyon gücüyle, bir şarjla, 248 km yol alabiliyor.
Arkadaki 213 kilogramlık pil paketini tam kapasiteye şarj etmek normal 220 V prizle altı ila sekiz saat sürüyor, 400 V’luk bir priz ile ise yaklaşık iki buçuk saat yeterli oluyor.
Görünüme gelince, e-Tron’un ön tarafında LED teknolojisine sahip farlar var, bunları geniş tek çerçeveli ızgara ve ilave hava girişleri tamamlıyor. Otomobil 4.2 metre uzunluğunda, 1.9 metre genişliğinde ve 1.23 metre yüksekliğinde. Gövdede uzay çatı alüminyum teknolojisinin ve güçlendirilmiş plastiğin bol bol kullanılması sayesinde aracın ağırlığının 1.6 tonda kaldığı iddia ediliyor.
Bakalım Alman üretici elektrikli süper spor otomobili yollara çıkardığında konsept modele ne kadar sadık kalmış olacak.
Bakalım Alman üretici elektrikli süper spor otomobili yollara çıkardığında konsept modele ne kadar sadık kalmış olacak.