Bankalararası Kart Merkezi (BKM), alışverişlerde nakit yerine banka kartı kullanımını yaygınlaştırmak için 12 yıl sürecek bir kampanya başlattı.
BKM Genel Müdürü Sertaç Özinal, 2004 yılından itibaren banka kartıyla ilgili bazı kampanyalar yaptıklarını ve ilk yola çıktıkları noktada temel amaçlarının banka kartının da alışverişte kullanıldığına dair birtakım mesajları vermek olduğunu hatırlattı.
Kampanyaların ilk bölümünden sonra kart kullanıcılarının önemli bölümünün artık banka kartının alışverişlerde de kullanılabileceği konusunda farklı bir bilinçlenme noktasına geldiğini ifade eden Özinal, bu konuda 2004-2010 arasındaki yıllık ortalama artışın yüzde 60-65'ler civarında olduğunu, dolayısıyla iyi noktalara gelindiğini vurguladı.
Banka kartını halen sadece maaş çekimlerinde kullanan ciddi sayıda kart sahibi olduğuna dikkati çeken Özinal, Okan Bayülgen'in Kleopatra, James Bond ve Napolyon tiplemelerinin yer aldığı kampanya ile başlayan, şimdi de ''keklik'' tiplemesi ile devam edecek yeni kampanya ile alışverişlerde banka kartı kullanım oranını yükselteceklerini belirtti.
'KEKLİĞİ DÜZ OVADA AVLARLAR'
Gidişatı desteklemek için daha değişik bir format ortaya çıktığını anlatan Özinal, şunları kaydetti:
''2023 yılı ile birlikte birçok alanda belli hedefler ortaya konuyor. Biz de ödeme sektörü olarak 2023 yılı için 'nakitsiz bir Türkiye' hedefi koymuştuk. 2023'te artık nakdin ortadan kalktığı, tamamen elektronik ödeme araçlarının, telefonlarının kullanıldığı bir dünya hedefledik. Dolayısıyla o hedeflerimizin doğrultusunda bir kampanya başlattık. Bu kampanyamız 12 yıl boyunca, 2023'e kadar sürecek. Hedefimiz 2023'te nakitsiz bir Türkiye olduğu için o döneme kadar gitmesi gereken bir kampanya. Bu sebeple biz, özellikle banka kartı tarafında değişik bir kampanya başlattık. Kampanyamızın esas kurgusu 'keklik' üzerine oldu. Osmanlı dilinde kekliğin karşılığı 'nakit'miş. 'Çantada keklik' gibi birtakım söylemler aslında bununla ilgiliymiş. Biz de hedef olarak nakdi sembolize etmek için kekliği seçtik. Nakdin sembolü olarak biraz esprili bir şekilde kekliği kullandık.''
Sertaç Özinal, kampanya için geliştirilen ve tüm kampanya boyunca kullanılabilecek ''baybaynakit.com'' adlı bir web sitesi hazırladıklarını, sitede yine kekliğin başrolde olduğu birtakım filmlerin yer alacağını, şu anda 3 bin 295 kişinin siteyle ilgili yorumda bulunduğunu söyledi. Dijital dünyada interaktif özellikli kampanya kapsamında değişik etkinliklerin olacağına da değinen Özinal, kampanyada nakit ile banka kartı arasındaki mücadelenin eğlenceli şekilde anlatılacağını ifade etti.
BKM Genel Müdürü Özinal, baybaynakit.com'un her yönüyle eğlenceli bir site olduğunu, sitede ''Kekliği düz ovada avlarlar'' türküsünün akustik, reggae, otantik ve Latin tarzdaki versiyonlarının da bulunduğunu belirtti.
ARADAKİ FARK GİT GİDE KAPANIYOR
Gidişatın ''2023 nakitsiz Türkiye'' hedefi için moral verici olduğunu dile getiren Özinal, Türkiye'de şu anda tüketici harcamaları içinde elektronik ödeme oranının yüzde 37-38'lere geldiğini, 8 yıl önce bu oranın yüzde 12'lerde olduğunu anımsattı.
Türk kartlı ödeme sistemlerinin bugün Avrupa'da 1,85 milyon POS sayısı ile birinci, 72 milyon banka kartı sayısı ile üçüncü, 48 milyon kredi kartı sayısı ile ikinci, aylık 23 milyar lira kredi kartı cirosu ile üçüncü en büyük pazar konumunda olduğunu vurgulayan Özinal, Avrupa'da krizin etkilerinin sürmesinin bu alanda Türkiye'nin ikinci olduğu adımlarını daha da çoğalttığını söyledi.
BANKA KARTINLA HESABIN HEP YANINDA
Osmanlıca'da nakit kelimesinin anlamlarından biri olan keklik, BKM'nin yeni banka kartı kampanyasında huysuz, başına buyruk, geçimsiz karakter nakde dönüşüyor. Keklik yani nakit, banka kartının, onu tahtından etmesinden kaynaklanan memnuniyetsizliğini açıkça belli ederek, her fırsatta banka kartı kullanan insanlara çeşitli tuzaklar kurmaya başlıyor.
Dijital platformlarda sosyal mecraların etkin olarak kullanılacağı kampanyanın merkezinde ''www.baybaynakit.com'' adlı web sitesi yer alıyor. Siteyi ziyaret edenler, farklı mekanlarda farklı deneyimler yaşarken, nakit hikayeleri için hazırlanan filmleri izleyebilecek, baybaynakit'in Facebook ve Twitter'daki sayfalarına giderek ''nakde veda'' hareketinin yakın birer takipçisi olabilecek, interaktif olarak kampanyaya katılabilecekler.
Kampanyada ''boşuna nakit taşıma, banka kartınla hesabın hep yanında'', ''nakit çekmekle vakit kaybetme, yap alışverişini banka kartınla'', ''çalınan kaybolan nakit geri gelmez'', ''banka kartın şifrelidir kartın kaybolmaz'' gibi sloganlar kullanılıyor.
BKM Genel Müdürü Sertaç Özinal, 2004 yılından itibaren banka kartıyla ilgili bazı kampanyalar yaptıklarını ve ilk yola çıktıkları noktada temel amaçlarının banka kartının da alışverişte kullanıldığına dair birtakım mesajları vermek olduğunu hatırlattı.
Kampanyaların ilk bölümünden sonra kart kullanıcılarının önemli bölümünün artık banka kartının alışverişlerde de kullanılabileceği konusunda farklı bir bilinçlenme noktasına geldiğini ifade eden Özinal, bu konuda 2004-2010 arasındaki yıllık ortalama artışın yüzde 60-65'ler civarında olduğunu, dolayısıyla iyi noktalara gelindiğini vurguladı.
Banka kartını halen sadece maaş çekimlerinde kullanan ciddi sayıda kart sahibi olduğuna dikkati çeken Özinal, Okan Bayülgen'in Kleopatra, James Bond ve Napolyon tiplemelerinin yer aldığı kampanya ile başlayan, şimdi de ''keklik'' tiplemesi ile devam edecek yeni kampanya ile alışverişlerde banka kartı kullanım oranını yükselteceklerini belirtti.
'KEKLİĞİ DÜZ OVADA AVLARLAR'
Gidişatı desteklemek için daha değişik bir format ortaya çıktığını anlatan Özinal, şunları kaydetti:
''2023 yılı ile birlikte birçok alanda belli hedefler ortaya konuyor. Biz de ödeme sektörü olarak 2023 yılı için 'nakitsiz bir Türkiye' hedefi koymuştuk. 2023'te artık nakdin ortadan kalktığı, tamamen elektronik ödeme araçlarının, telefonlarının kullanıldığı bir dünya hedefledik. Dolayısıyla o hedeflerimizin doğrultusunda bir kampanya başlattık. Bu kampanyamız 12 yıl boyunca, 2023'e kadar sürecek. Hedefimiz 2023'te nakitsiz bir Türkiye olduğu için o döneme kadar gitmesi gereken bir kampanya. Bu sebeple biz, özellikle banka kartı tarafında değişik bir kampanya başlattık. Kampanyamızın esas kurgusu 'keklik' üzerine oldu. Osmanlı dilinde kekliğin karşılığı 'nakit'miş. 'Çantada keklik' gibi birtakım söylemler aslında bununla ilgiliymiş. Biz de hedef olarak nakdi sembolize etmek için kekliği seçtik. Nakdin sembolü olarak biraz esprili bir şekilde kekliği kullandık.''
Sertaç Özinal, kampanya için geliştirilen ve tüm kampanya boyunca kullanılabilecek ''baybaynakit.com'' adlı bir web sitesi hazırladıklarını, sitede yine kekliğin başrolde olduğu birtakım filmlerin yer alacağını, şu anda 3 bin 295 kişinin siteyle ilgili yorumda bulunduğunu söyledi. Dijital dünyada interaktif özellikli kampanya kapsamında değişik etkinliklerin olacağına da değinen Özinal, kampanyada nakit ile banka kartı arasındaki mücadelenin eğlenceli şekilde anlatılacağını ifade etti.
BKM Genel Müdürü Özinal, baybaynakit.com'un her yönüyle eğlenceli bir site olduğunu, sitede ''Kekliği düz ovada avlarlar'' türküsünün akustik, reggae, otantik ve Latin tarzdaki versiyonlarının da bulunduğunu belirtti.
ARADAKİ FARK GİT GİDE KAPANIYOR
Gidişatın ''2023 nakitsiz Türkiye'' hedefi için moral verici olduğunu dile getiren Özinal, Türkiye'de şu anda tüketici harcamaları içinde elektronik ödeme oranının yüzde 37-38'lere geldiğini, 8 yıl önce bu oranın yüzde 12'lerde olduğunu anımsattı.
Türk kartlı ödeme sistemlerinin bugün Avrupa'da 1,85 milyon POS sayısı ile birinci, 72 milyon banka kartı sayısı ile üçüncü, 48 milyon kredi kartı sayısı ile ikinci, aylık 23 milyar lira kredi kartı cirosu ile üçüncü en büyük pazar konumunda olduğunu vurgulayan Özinal, Avrupa'da krizin etkilerinin sürmesinin bu alanda Türkiye'nin ikinci olduğu adımlarını daha da çoğalttığını söyledi.
BANKA KARTINLA HESABIN HEP YANINDA
Osmanlıca'da nakit kelimesinin anlamlarından biri olan keklik, BKM'nin yeni banka kartı kampanyasında huysuz, başına buyruk, geçimsiz karakter nakde dönüşüyor. Keklik yani nakit, banka kartının, onu tahtından etmesinden kaynaklanan memnuniyetsizliğini açıkça belli ederek, her fırsatta banka kartı kullanan insanlara çeşitli tuzaklar kurmaya başlıyor.
Dijital platformlarda sosyal mecraların etkin olarak kullanılacağı kampanyanın merkezinde ''www.baybaynakit.com'' adlı web sitesi yer alıyor. Siteyi ziyaret edenler, farklı mekanlarda farklı deneyimler yaşarken, nakit hikayeleri için hazırlanan filmleri izleyebilecek, baybaynakit'in Facebook ve Twitter'daki sayfalarına giderek ''nakde veda'' hareketinin yakın birer takipçisi olabilecek, interaktif olarak kampanyaya katılabilecekler.
Kampanyada ''boşuna nakit taşıma, banka kartınla hesabın hep yanında'', ''nakit çekmekle vakit kaybetme, yap alışverişini banka kartınla'', ''çalınan kaybolan nakit geri gelmez'', ''banka kartın şifrelidir kartın kaybolmaz'' gibi sloganlar kullanılıyor.