Facebook FriendFeed'i satın aldı

Dünyanın en popüler sosyal paylaşım sitesi Facebook, gerçek zamanlı haberleşme ve paylaşım sitesi FriendFeed'i bünyesine kattı.

Facebook FriendFeed'i satın aldı

Dünyanın en popüler sosyal paylaşım sitesi Facebook, yükselen sitelerden FriendFeed'i bünyesine kattı. FriendFeed devirden sonra bağımsız olarak yayınını sürdürecek, ancak bir süre sonra iki site birleştirilecek. Pek çok kişi, FriendFeed’in Google veya Twitter tarafından satın alınacağını tahmin ediyordu.

Kullanıcıların listelerine ekledikler arkadaşlarının çevrimiçi alemdeki faaliyetlerini izleyebildikleri, Facebook, Twitter, MySpace gibi ortamlarda neleri paylaştığını ‘gerçek zamanlı’ olarak görebildikleri FriendFeed, son bir yılın en popüler paylaşım sitelerinden.

Satıştan çok memnun olan FriendFeed kurucularından Bred Taylor, yaptığı açıklamada “11 saatte anlaştık. Potansiyelimizi Facebook’un 250 milyon kullanıcısına yansıtmak için sabırsızlanıyoruz. Güzel ve keyifli günler göreceğiz” dedi.

Firmanın Kaliforniya Mountain View’daki ofisinde çalışan 12 kişi, Facebook’un komşu şehir Palo Alto’da bulunan ofisine taşınacak. FriendFeed’in dört kurucusu Taylor, Paul Buchheit, Jim Norris ve Sanjeev Singh, Facebook üretim ekiplerinde yönetici pozisyonlar üstlenecek.

FriendFeed’i satın almasıyla “gerçek zamanlı” arama alanında önemli bir güç elde eden Facebook, böylece “geniş zamanlı” aramanın lideri Google için ciddi bir rakip haline geliyor. Uzmanlar, Twitter’ı almayı beceremeyen Facebook’un en iyi ikinci opsiyon olan FriendFeed’i bünyesine katarak Google karşısında güçlendiği yorumunu yapıyor.

Sayfa Yükleniyor...