Cumhurbaşkanı Erdoğan: İstanbul'u kimsenin insafına bırakamayız
Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metrosu Açılış Töreninde konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan, kimin sorumlu olduğuna bakmadan İstanbul'a hizmet verecek projeleri hayata geçirdiklerini söyledi. Erdoğan, "Bu şehri kimsenin insafına bırakamayız" dedi. Bir de müjde veren Erdoğan, hattın bir ay boyunca ücretsiz olacağını söyledi.
Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metro Hattı düzenlenen törenle açıldı.
Törene Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan da katıldı. Burada bir konuşma yapan Erdoğan, havalimanı metrosunun ilk ay ücretsiz olacağını söyledi.
Erdoğan'ın konuşmasından öne çıkan başlıklar şöyle:
"Günde 800 bin yolcu kapasiteli bu metro hattı sayesinde Kağıthane'den İstanbul Havalimanı'na 24 dakikada ulaşılabilecek. Metro hattımızı söz verdiğimiz şekilde İstanbul'un hizmetine bir an önce sunabilmek için aynı anda 10 tünel delme makinesi birden kullandık. Kendi içinde pek çok rekora imza atılan metromuzun inşaat süreci, yerli ve milli mühendislik başarılarıyla dopdolu, gurur verici bir eserin ülkemize kazandırılması hikayesidir. TRT'mizin belgeselleştirdiği bu hikayeyi akşam ekranlardan seyredebilirsiniz. Bundan 3 yıl önce ilk kaynak törenine, birkaç ay sonra tünelin Gayrettepe'ye ulaşma sevincine, yaklaşık 1,5 yıl önce ilk tek sürüşüne şahitlik ettiğimiz metromuzu bugün hizmete veriyoruz.
"KİMİN SORUMLU OLDUĞUNA BAKMADIK"
İstanbul'u her alanda hak ettiği seviyeye çıkarmak için başbakan ve cumhurbaşkanı olarak gece gündüz çalıştık. Kimin sorumluluğunda olduğuna bakmadan bu şehrin her meselesiyle yakından ilgilendik, her sıkıntısına çözüm aradık. Milli iradenin üstünlüğüne olan saygımız gereği hangi belediyenin kimde olduğuna bakmadan, şehrin tamamına hizmet verecek eserleri birer birer hayata geçirdik. İstanbul konumu ve sahip olduğu potansiyeliyle Türkiye'nin en kıymetli hazinesi, en bereketli kaynağı, en dinamik şehridir. Ülkenin ortak değeri olan bu şehri her türlü mülahazanın ötesinde söylüyorum, kimsenin insafına bırakamayız. Bunun için hükümetlerimiz döneminde önemli projelerimizin merkezine hep İstanbul'a yerleştirdik. Eğitimden sağlığa, adaletten emniyete, ulaşımdan tarıma, diplomasiye, bütün bu adımları kültür sanatta kararlılıkta attık.
"ZORLUKLARI BİRER BİRER AŞTIK"
İstanbul'u, Türkiye Yüzyılı'na hazırlayacak yatırımlar yaptık. Şehrin çok eskilere dayanan yapısal sorunlarını, önümüze çıkardığı zorlukları birer birer aşarak yolumuza devam ettik. Deprem başta olmak üzere tüm afetlere hazırlık için kapsamlı adımlar attık. kentsel dönüşüm çalışmalarıyla hem İstanbullunun haklarını gözetecek hem şehrin geleceğini inşa edecek projeler yürüttük. Asrın projesi olan Marmaray ve Avrasya Tüneli'yle başlattıkları ulaşım atılımlarını kesintisiz sürdürdük. Kardeşlerim, bunlar Boğaz'ın altından Marmaray'ı geçirebilirler miydi ya? Bir tanesi ne diyor? 'Bunda diyor sürücü yok mu?' Biz zaten 10 adet sürücüsüz metro adımını attık, ama bunların haberi yok. Ne diyor birisi de? 'Bunları galiba Paris'te filan yapmışlar' diyor. İstanbul'la Paris'in mukayesesini yapıyor. Paris'te metroda damdan sular akıyor sular. Bizimkiler pırıl pırıl, tertemiz. Haberleri yok.
AVRUPA'NIN EN YOĞUN HAVALİMANI
Hayata geçirdiğimiz her çalışmada sadece bugünkü ihtiyaçları değil, şehrin geleceğini de göz önünde bulundurduk. Havalimanının Yeşilköy'den bugünkü bulunduğu yere taşınması da bu kapsamda attığımız adımlardan biridir. Devletimizin kasasından 1 kuruş çıkmadan yapılan İstanbul Havalimanı bugün Avrupa'nın en yoğun, dünyanın en iyi havalimanları arasında ilk sırada yer alıyor. Bay Kemal ne diyor? 'Bize 1 kuruşsuz yaptığınız bu yatırımları anlatın' diyor. Ya neyi anlatacağız? Ya biz ne diyoruz? Bak PPP. Yani Kamu-Özel İşbirliği yatırımıdır bunlar. Buna milli bütçeden bir kuruş vermeden biz bu yatırımları yaptık, yapıyoruz, yapacağız. İGA'yı böyle yaptık. Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü böyle yaptık. Osmangazi Köprüsü'nü böyle yaptık. Ama siz bunları öğrenene kadar çok zamanlar geçecek. Bunlara bol bol fırın ekmek yedirmek lazım.
KANAL İSTANBUL MESAJI
Halen inşası süren metro hatlarını da devreye aldığımızda İstanbul'un raylı sistemlerle ulaşılamayan hiçbir köşesi kalmıyor. Böylece İstanbul büyüklüğündeki bir dünya şehrinin sürdürülebilirliği için hayati öneme sahip bir eksiğini daha gidermiş oluyoruz. Dünyanın turizm, ulaşım, finans, kültür, sanat, spor, eğitim, sağlık merkezi olma yolunda hızla ilerleyen İstanbul için aşkla çalışmaya devam edeceğiz. İnşallah Kanal İstanbul Projesi ile şehrimize yeni bir soluk borusu daha açarak, hem boğazın yükünü hafifletecek hem İstanbul'un marka değerini yükselteceğiz."
İstanbul'un suyu var mıydı? Kimden devralmıştık? CHP'den. Çöp dağları var mıydı? Suyu, 110 kilometreden dağları delerek İstanbul'a getirdik. Nereden? Istranca Dağları'ndan. Çöpleri kaldırdık mı? Kaldırdık. CHP nedir? Çöp demektir. Çöp, çukur, çamur. Ve hatırlayın, Ümraniye çöplüğündeki patlamayı, 39 vatandaşımız orada öldü. Hala bir CHP konuşuyor. Neyi konuşuyorsun? Ve bütün bunlarla beraber her ne yaptıysak İstanbul'u çirkin binalara ve yetersiz altyapıya mahkum etmek isteyenlere rağmen yaptık. Kanal İstanbul'u da inşallah bu şekilde hayata geçireceğiz."
"TÜRKİYE KABİLİYETİNİ DÜNYAYA ISPATLADI"
Hizmete alınan metro hattını Kağıthane'de Mahmutbey metrosuyla entegre ettik. Birkaç ay içinde bu hattı Zincirlikuyu metrobüs durağıyla da birleştireceğiz. Hızlı tren konforuyla işleyecek bu metronun sinyalizasyon sistemi TÜBİTAK işbirliğiyle ASELSAN tarafından gerçekleştirildi. Metroda çalışacak yerli tasarım ve üretim araçları da yine yerli bataryayla görev yapacak. Türkiye bu projeyle metro hattı inşasındaki gücünü ve kabiliyetini tüm dünyaya ispatlamıştır. Aynı şekilde İstanbul Havalimanı'ndan başlayıp Arnavutköy'den Halkalı'ya inecek metro hattı projemizdeki çalışmalar da süratle devam ediyor. Bunların yanında Bakırköy-Bağcılar, Başakşehir-Kayaşehir, Kazlıçeşme-Sirkeci, Altunizade-Bosna Bulvarı hatlarındaki çalışmalarımız sürüyor. Tüm bu projeleri tamamladığımızda İstanbul'un raylı sistem ağını 380 kilometrenin üzerine çıkarmış olacağız. İstanbul'da ilk metro hattının işletmeye açıldığı 1989 yılından sonra en büyük projeler bizim dönemimizde başladı ve sonrasında devam ettik. Son yıllarda devreye giren metro hatlarının da neredeyse tamamı Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımızca inşa edilen projelerdir. Halen çoğunluğu yine Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımız tarafından yürütülen projeleriyle İstanbul, dünyada en fazla raylı sistem inşası yapılan şehirler arasında ilk sırada bulunuyor.
"PARİS'İ BİLDİKLERİ KADAR İSTANBUL'U BİLMİYORLAR"
Rahmetli Kadir Topbaş'ın, metro hatlarının hızlandırılması ve yaygınlaştırılması konusunda gayretlerini asla unutamayacağız. 2017 yılında hizmete giren Üsküdar-Çekmeköy sürücüsüz metro hattı bu alanda Avrupa'nın en büyük, dünyanın üçüncü büyük kapasiteli projesi seçildi. Üstelik İstanbul'da bunun gibi 10 ayrı sürücüsüz metro hattı bulunuyor. Gerçi ülkemizde siyaset yapan birilerinin ne İstanbul'dan ne İstanbul'un sahibi olduğu altyapıdan ne de teknolojinin geldiği seviyeden haberleri var. Kağıthane'ye 'Kağıttepe' diyenlerden, Paris'i bildikleri kadar İstanbul'u bilmeyenlerden fazla bir şey de beklemiyoruz. Bunlar Türkiye'yi de İstanbul'umuzu da tanımıyorlar, bilmiyorlar. Kendi ülkelerinde adeta yabancı bir turist gibi yaşıyorlar. Ama onların bu cehaleti, hakikatleri ortadan kaldırmıyor. Onların bu trajikomik halleri bizi asla rehavete sevk etmiyor. Biz onlara rağmen İstanbul'un trafik sorununu raylı sistemlerle çözme sözümüzü adım adım yerine getiriyoruz."
- Etiketler :
- Haberler -
- Türkiye
- Gündem
- Recep Tayyip Erdoğan
- Genel