ÜLKELERİN KÜLTÜR VE SANATLA TANITILMASI ETKİLİ BİR SİLAH"
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, bu yıl yurt dışında yürüttükleri çalışmaların olumlu sonuçlar ortaya koyduğunu aktararak, şöyle devam etti:
"Türkiye genelinde bazı noktalarda reklam ağırlıklı tanıtımlar yapıyoruz, bazı noktalarda reklamı tamamen çekip, kültür ve sanat ağırlıklı tanıtım yapıyoruz. Bunun en güzel uygulamasını Japonya'da yapıyoruz bu sene. Japonya'da '2019 Türk Kültür Yılı.' Bu bağlamda Japonya'da bilinçli bir şekilde tanıtımları çekip, oraya 'gezen Topkapı sergisi'ni gönderdik. Birçok kültürel etkinliği de oraya taşıyoruz. Sonuçlarını da yavaş yavaş alıyoruz. İnanılmaz bir sonuç geldi Japonya'dan. Bu yıl Türkiye'yi en çok arayan ülkeler listesinde Japonlar açık ara birinci oldu. Hiçbir şekilde reklam yapmadık, tamamen kültür sanat faaliyetlerimizle içeriye girdik ve inanılmaz bir sonuç aldık. Demek ki tespit ettiğimiz, öngördüğümüz, ülkelerin kültür ve sanatla tanıtılmasının gerçekten etkili bir silah olduğunu Japonya örneği çok net bir şekilde gösterdi"
Bunun yanı sıra birçok ülkede de benzer çalışmalar yürütüldüğünü kaydeden Ersoy, "Özellikle ocak ayından itibaren sırasıyla Almanya, Rusya, İngiltere'de televizyon, dergi ve dijital ortamda çok yoğun tanıtım yapıyoruz. İlginçtir nisan ayı verilerini de inceledim, yüzde 24 kişi sayısında artış var. Birinci artış yapan ülke yüzde 48 ile Almanya, ikincisi yüzde 34 ile Rusya, üçüncüsü yüzde 31 ile İngiltere. Bunlar ocak ayından itibaren çok yoğun tanıtım yaptığımız ülkeler. Demek ki tanıtım etkili oluyor." dedi.
Ersoy, bu şekilde tanıtımların devam edeceğini sözlerine ekledi.