İngiltere rakıyı konuşuyor
Alkollü içki devi Diageo'nun Mey İçki'yi alması İngiliz basınında geniş yankı buldu. Times, "Diageo, Türkiye'de daha fazla Johnnie Walker satmayı planlıyor" diye yazdı.
Dünyanın en büyük alkollü içecek üreticisi İngiliz Diageo'nun, Mey İçki'yi satın alması İngiliz basınında geniş yankı buldu.
Daily Telegraph yazarı Jonathan Sibun, gazetenin İş Dünyası ekinde, 2.1 milyar dolarlık bedelin İngiliz şirketi Diageo'nun 10 yıldır ödediği en yüksek ücret olduğunu yazdı.
Independent'taki yazıda ise Mey İçki'nin Türkiye'de alkollü içki piyasasında neredeyse yüzde 70 pazar payı olduğuna dikkat çekiliyor.
Rakı piyasasında bu oranının yüzde 80 olduğu vurgulanan Times'taki yazıda ise İngiliz şirketi Diageo'nun viskisi Johnnie Walker gibi tanınmış ürünlerini Türkiye'de daha fazla satmayı planladığı belirtiliyor.
Mey İçki'nin satılması Financial Times'ta da yer buldu. Gazetede şu ifade yer aldı: "Türkiye'nin 5.5 milyar dolarlık alkol piyasası, 2005'ten bu yana üçte iki büyüdü. Diageo'nun bundan yararlanma stratejisinin önündeki en büyük risk, siyasi. Türkiye'de iktidardaki AK Parti, alkol karşıtı bir üslubu teşvik ediyor, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan hiç içki içmiyor. Son dönemde reklam sınırlaması dahil içki tüketimini azaltmaya yönelik önlemler, Diageo'nun, markalarını Mey İçki'nin dağıtım kanalları aracılığıyla tanıtma stratejisine zarar verebilir. Eğer alkollü ürünlere yönelik vergiler artırılırsa, işler tehlikeye girebilir. Alkolle mücadeleye çalışan Rusya'da alınan benzer bir karar, geçen yılın son çeyreğinde bira üreticisi Carlsberg'in karının üçte bir azalmasına katkıda bulunmuştu."
- Etiketler :
- Haberler