Corona virüs aşısı bulunsa bile tüketiciler para harcama fikrinden uzak
Yapılan bir ankete göre, corona virüs aşısı ile ilgili umut veren haberlerin peş peşe gelmesi, bu yıl darbe görmüş turizm endüstrisinin görünümünü iyileştirebilir; ancak bu durum tüketicileri kısa vadede daha fazla para harcamaya ikna etmeye yetmeyecek.
Bağımsız pazar araştırma enstitüsü Dynata tarafından yapılan bir anket kapsamında, Almanya, Fransa, İngiltere, Amerika Birleşik Devletleri ve Avustralya'da 5.000'den fazla kişiye bir Covid-19 aşısı yaygınlaştığında davranışlarının nasıl değişeceği soruldu.
Ankete göre katılımcıların çoğu, arkadaşları veya akrabalarını tekrar ziyaret etmeyi (%61) ve evden daha sık dışarı çıkmak (%53) istediklerini bildirdi.
Almanya ve İngiltere'de, ankete katılanların yaklaşık yarısı tekrar yurtdışına tatile çıkmayı dört gözle beklediklerini söyledi.
Ankete göre, corona virüs aşısının geliştirilmesi ve bulunabilirliği, bu yıl darbe görmüş turizm endüstrisinin görünümünü iyileştirebilir, ancak tüketicileri kısa vadede daha fazla para harcamaya ikna etme olasılığı düşük.
Genel olarak, ankete katılan her iki kişiden biri artık yüz maskesi takmak zorunda kalmak istemiyor.
Sadece yüzde 12'lik kesim daha fazla para harcamayı ve tasarruflara daha az odaklanmayı dört gözle beklediklerini bildirdi.
İlkbaharda corona virüs salgınının ilk dalgasında, örneğin Almanya'daki tasarruf oranı, birçok tüketicinin evde kalmak zorunda kalması ve dükkanların kapanmaya zorlanması nedeniyle ikiye katlanmıştı.
VİDEO: HANGİ ÜLKE NE KADAR AŞI ALACAK?
- Etiketler :
- Haberler -
- Ekonomi
- Turizm
- Corona Virüs