İstanbul’da kent içi ulaşımda önemli bir proje olan Bakırköy Sahil-Bahçelievler-Güngören-Bağcılar Kirazlı Metro Hattı bugün hizmete alındı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından inşa edilen, 8,4 kilometre uzunluğundaki metro hattında özgün mimari tasarımlara sahip 7 istasyon bulunuyor. Hattaki istasyonlarda toplam 105 bin metrekare kapalı alan ve çevre düzenlemesi yer alırken, tren saatte 80 kilometre hıza ulaşabiliyor.
GÜNDE 1 MİLYON YOLCU TAŞIYACAK
Günde 1 milyon yolcuya hizmet edecek hat sayesinde Bağcılar’dan Bakırköy Sahili’ne ulaşım 13,5 dakika sürecek; bir saatte tek yönde 70 bin yolcu seyahat edebilecek.
Hattaki ilk sürüşü vatman koltuğuna oturan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan yaptı. Cumhurbaşkanı Erdoğan, metrodan indikten sonra hattın açılışını gerçekleştirmek üzere tören alanına geçti.
Erdoğan açılış töreni öncesinde bir konuşma gerçekleştirdi.
“Uğraştıran değil, ulaştıran İstanbul istiyoruz” diyen Cumhurbaşkanı Erdoğan, CHP’li İstanbul Büyükşehir Belediyesi yönetimini eleştirdi.
“5 yıl geçti, acaba İBB yönetimi 5 yılda kaç kilometre metro hattı yaptı?” diye soran Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Trafik İstanbul’da sorundan öte zulüm haline geldi. İstanbullu kardeşlerimizin ömrü trafikte geçiyor desek yanlış bir ifade kullanmayız. Şayet biz Marmaray’ı, Avrasya Tüneli’ni, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü, Kuzey Marmara Otoyolu’nu yapmasaydık bugün durum çok daha kötü olurdu.” şeklinde konuştu.
31 Mart seçimlerinin İstanbul için kader seçimi olduğunu söyleyen Cumhurbaşkanı Erdoğan, “İstanbul kendisi dışında gül koklanmasına tahammülü olmayan bir şehirdir. Yarı zamanlı olarak bu şehri idare edebilecekleri vehmine kapılanların nasıl yanıldıklarını hep birlikte çok acı bir şekilde görüyoruz.” dedi.
"İstanbulumuzun ulaşımını rahatlatacak bir projenin daha açılışı vesilesiyle bir aradayız. Metro ve raylı sistem seferberliğimizi hız kesmeden sürdürüyoruz.
Ocak ayının son günlerinde İstanbul Havalimanı’na kadar uzanan metro hattının Gayrettepe-Kağıthane arasındaki bölümünü hizmete sunmuştuk. Böylece İstanbulumuzu hızı saatte 120 kilometreye çıkan, günlük 600 bin yolcu kapasiteli çok önemli bir yatırıma kavuşturduk.
İki hafta önce de Kazlıçeşme-Sirkeci raylı sistemini devreye aldık. Neredeyse 1,5 asır boyunca şehrimize hizmet etmiş bu hattı, yeni bir tasarımla tekrar ayağa kaldırdık.
"5 YIL BİTTİ... İBB KAÇ METRO HATTI YAPTI?"
Uğraştıran değil, ulaştıran İstanbul… 5 yıl bitti, 5 yıl… Büyükşehir belediyesi acaba kaç metro hattı yaptı? Yalandan başka bir şey yok. Rahmetli Kadir Bey’in yaptıklarına sahip çıkıyor. Bizim yaptıklarımıza sahip çıkıyor. Metronun adımı atılıyor, geliyor ona dolgu yapıyor…
Sen busun… Yaptığın bir şey yok. Dürüst ol, dürüst. 31 Mart akşamı İstanbullu kardeşlerim bu yalana, talana prim vermeyecek. Yolun açık olsun diyecek. Bu duvarlardaki hani ‘tam ileri’ diyor ya… Şimdi ona ‘tam ileri, yolun açık olsun’ demek lazım. İstanbul bu kararı verdi diyorum. Yeni ulaştırma projelerini tek tek hayata biz geçiririz.
"BİZ GİTTİK, 5 YIL EN UFAK BİR ŞEY YOK"
Şu andaki belediye acaba kaç tane metrobüs hattı yaptı? Nereye kadar metrobüs hattı uzadı? Hiçbir şey duydunuz mu? Yok. Yapmaz ve yapamazlar. Sadece yalan. Metrobüsü İstanbul’a kazandıran AK belediyecilik… Belediye başkanlığımdan başlayan süreçte, Kadir Bey’le devam eden süreç ve biz gittik, geldi 5 yıl en ufak bir şey yok. İşte bu hattın devreye girmesiyle çok geniş bir çevrede yaşayan İstanbullu kardeşlerimizin hayatı kolaylaşacaktır.
Çam ve Sakura Hastanesi’nin yolunu yapmadı yolunu… Ulaştırma Bakanlığı’na talimat verdim, hastanenin yolunu yine biz yaptık. Yahu ne işe yarıyorsun. Şunu da ben yaptım de... Yok. Bunları söylerken İstanbul’un dışından birisi olarak değil, bir İstanbullu olarak söylüyorum. Burada doğmuş, büyümüş bir kardeşiniz olarak söylüyorum. Dertliyiz, dertli. Bunlara gereken dersi 31 Mart akşamı verelim diye söylüyorum.
"İSTANBUL BİZİM İÇİN AŞKTIR"
İstanbul şehirlerden bir şehir değil, bizim için aşktır. Bu şehir Türkiye’nin en büyük hazinesidir. İstanbul’u daha yaşanacak bir hale getirebilmek için çalışıyoruz. Bu şehrin her meselesini, kendi meselemiz olarak görüyoruz. Şunu altını çizerek belirtmek isterim; İstanbul’a bu nazarla bakmayan hiç kimse Fatih’in emaneti olan bu şehri anlayamaz. İstanbul öyle büyük bir adanmışlık gerektirir ki kendi dışında başka hiçbir işle meşgul olunmasını kaldırmaz. Yani yarım gün mesaiyle İstanbul yönetilmez. İstanbul’u bırak kayağa git… İstanbul’u sel almış götürüyor; nerede… Anlayın işte.
"TRAFİK ZULÜM HALİNE GELDİ"
Trafik İstanbul’da sorundan öte zulüm haline geldi. İstanbullu kardeşlerimizin ömrü trafikte geçiyor desek yanlış bir ifade kullanmayız. Şayet biz Marmaray’ı, Avrasya Tüneli’ni, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü, Kuzey Marmara Otoyolu’nu yapmasaydık bugün durum çok daha kötü olurdu. 2019’dan sonra İstanbul’u kaderine terk etmedik. Raylı sistem projelerinin inşasını sürdürdük. İstanbul’un transit trafik yükünü hafifletecek 1915 Çanakkale Köprüsü gibi yatırımları hizmete sunduk. Bunlara kalsa Çanakkale Köprüsü’ne ne gerek diyorlardı…
İstanbul’un neye ihtiyacı varsa oraya yoğunlaşarak İstanbul’un daha fazla kan kaybetmesinin önüne geçtik. Şimdi Avrasya Tüneli gayet güzel bir şekilde işliyor mu? Bunlar ne diyorlardı? Gerek yok. Peki neden kullanıyorsun. Kullanma. Fakat biz isteseler de istemeseler de insanoğluna hizmet için varız. İstanbul’u fetret devrinden kurtarmak için tarihi bir fırsat var. 31 Mart seçimlerinin İstanbul için kader ve karar seçimi olduğun anlaşılıyor.
İstanbul kendisi dışında gül koklanmasına tahammülü olmayan bir şehirdir. Yarı zamanlı olarak bu şehri idare edebilecekleri vehmine kapılanların nasıl yanıldıklarını hep birlikte çok acı bir şekilde görüyoruz.
İstanbul’un kendine nimet olarak bakanlardan ziyade görev şuuru yüksek yöneticilere ihtiyacı var. İstanbul 31 Mart’ta inşallah muradına erdiğinde aynı zamanda emaneti hakkıyla taşıyacak bir şehremine de kavuşacaktır. Farklı siyasi tercihleri olsa da bu şehirde yaşayan İstanbullular olarak acil meseleler konusunda hepimizin aynı düşündüğüne inanıyorum. Nedir bunlar… Tabii ki öncelikle geçtiğimiz günlerde Çanakkale’de meydana gelen 4,9 büyüklüğündeki sarsıntı deprem gerçeğini hatırlattı. İstanbul’un depreme hazırlanması gerekiyor.
"MURAT KARDEŞİM TECRÜBE, VİZYON VE İRADE SAHİBİ"
‘Yarısı Bizden’ kampanyası İstanbul’un depreme hazırlanmasına verdiğimiz önemin göstergesiydi. İnşallah şehrimizi daha dirençli haline getireceğiz. Murat kardeşim Allah’ın izniyle bunu yapabilecek tecrübe, vizyon ve iradeye sahiptir.
Trafik meselesinin İstanbul’da nasıl bir çile haline geldiğini az önce ifade ettim. İstanbullu kardeşlerim her gün bu sorunla yüzleşiyor. Trafik sorununu ortadan kaldırmak, kara, raylı ve denizyolu altyapısını geliştirmekle mümkün. Amacımız 2029 yılına kadar karayolunun yapını yüzde 60’a düşürecek, raylı sistemlerin payını yüzde 37’ye çıkaracak altyapıyı kurmaktır."