Dünyada büyük bir dönüşüm sağlayan matbaanın kaderi, internet ile değişiyor.
Dijital medyanın hız avantajı yazılı basını zor bir sürece sokuyor. Dünyada yazılı basın son 10 yılda alışmadığı bir ekonomik sıkıntı yaşıyor.
KPMG'nin geleneksel basının durumunu incelediği araştırmaya göre, gazetelerin karı 10 yılda yüzde 60 oranında geriledi.
Alışkanlıkların beklenenden daha hızlı değiştiği vurgulanan raporda, dijital medyayı tercih edenlerin oranının giderek yükseldiği belirtiliyor.
YÜZDE 80 DİJİTAL MEDYA
Araştırmaya göre her 10 ABD'linin 8'i haberlere ulaşmak için artık dijital medyayı tercih ediyor. Değişen alışkanlıklar yazılı basını da her geçen gün zayıflatıyor.
2005 ylında 53 milyon olan ABD'deki gazete satışları 2014'te yüzde 24 düşerek 40 milyona gerilemiş durumda.
REKLAM PASTASI DİJİTALE
Kayıp sadece satışta yaşanmıyor. Dijital medya yazılı basının reklam pastasını da küçültüyor.
2005’te 47,4 milyar dolar olan gazete gelirleri, 2014 yılında 16,4 milyar dolara kadar gerilemiş durumda.
HABER İÇİN PARA YOK
Araştırma tüketicinin haber için para ödemeye yanışmadığını da ortaya koyuyor.
Oxford üniversitesinin araştırmasına göre de her 10 kişiden sadece 1'i dijital medyadaki haberleri okumak için para ödeyebileceğini söylüyor.