Facebook’un dördüncü çeyrek gelirlerini açıklamasının ardından hisselerinde artış görüldü. Şirket tarafından açıklanan rakamlar ise aşağıdaki şekilde:
Kazanç: Hisse başına 3,88 dolar (Beklenti: Hisse başına 3,22 dolar)
Kâr: 28.07 milyar dolar (Beklenti: 26.44 milyar dolar)
Günlük aktif kullanıcı: 1.84 milyar (Beklenti: 1.83 milyar)
Aylık aktif kullanıcı: 2.8 milyar (Beklenti: 2.76 milyar)
Kişibaşı ortalama kâr: 10,14 dolar (Beklenti: 9,49 dolar)
Facebook CEO’su Mark Zuckerberg tarafından yapılan açıklamada ise şirketin, Facebook kullanıcılarının haber akışında politik içerikleri azaltacak adımlar atmayı düşündüklerini söyledi. Zuckerberg ayrıca, ‘Kullanıcılarımızın, Facebook üzerinde politik içerik ve tartışma görmek istemediklerine dair geri bildirimlerini çok fazla görüyoruz.’ dedi.
Aynı zamanda, Zuckerberg tarafından yapılan açıklamalarda, şirketin dünya genelindeki kullanıcılarına politik grupları önermeyi tamamamen sonlandıracağını açıklandı. Facebook’un bu kararı almasında 2020 ABD başkanlık seçimleri sırasında ABD’deki kullanıcılarına benzer grupların tanıtımını geçici süreyle durdurmasının ardından geldi. Bu kararla ilgili olarak Zuckerberg, ‘Artan gelirimi düşürmek ve bölücü tartışmaların önüne geçmek amacıyla yaptığımız çalışmaların devamı’ olarak belirtti.
Şirket tarafından yapılan açıklamada ayrıca, 2020 yılında yaşanan pandemi nedeniyle çevrimiçi ticarete olan yönelimden olumlu yararlanıldığının bilgisi verildi. Ancak, pandeminin gerilemesi veya yavaşlaması ile şirketin reklam gelirlerindeki büyümeyi olumsuz etkileyebileceği konusunda uyarıda bulunuldu.
Facebook ayrıca, Apple tarafından iOS 14 işletim sistemine getirilen gizlilik güncellemesi ile Facebook’un reklam hedeflemesini birinci çeyreğin sonunda olumsuz etkilemesini beklediklerini açıkladı. Konuyla ilgili olarak Zuckerberg, Facebook, Apple’ı en büyük rakipleri arasında görmeye başladıklarını söyledi.
Zuckerberg, ‘Apple, güncellemeyi kullanıcılarının yararına yaptığını söyleyebilir ancak bu hareketleri kesinlikle rekabetçi çıkarları ile örtüşüyor. Öngörülebilir gelecekte Facebook ve benzer diğer firmalar bu güncellemeden etkilenecek.’ dedi.
Facebook’un ayrıca, ABD ve Kanada’daki kullanıcı sayısında düşüş yaşandığı belirtildi. ABD ve Kanada’daki günlük kullanıcı sayısı 196 milyondan, 195 milyona geriledi. Facebook böylece ABD ve Kanada’daki kullanıcı sayısında üst üste iki çeyrekte kullanıcı kaybetmiş oldu.
Kuzey Amerika’da kullanıcı kaybeden Facebook, Avrupa’da ise kullanıcı kazanıyor. Platformun Avrupa’da günlük aktif kullanıcı sayısı 308 milyona ulaştı. Böylece, üç çeyrek boyunca 305 milyon kullanıcıda kalan kullanıcı sayısı ilk defa artış gösterdi.
Şirket ayrıca, bünyesinde bulunan Instagram, Messenger ve WhatsApp gibi uygulamalarla beraber 3.30 milyar kullanıcıya ulaştığını belirtti. Bu sayı bir önceki çeyrekte ise 3.21 milyardı.
Facebook’un dördüncü çeyrek içindeki öteki gelirleri ise geçen seneye göre yüzde 156’lık bir artışla 885 milyon dolara ulaştı. Şirketin öteki gelirleri arasında sanal gerçeklik başlığı olan Oculus ve video sohbet cihazı olan Portal satışları da bulunmakta. Pandemi nedeniyle insanların evde kalması ve yakınları ile daha fazla iletişime geçebilme amacının satışlara olumlu yansıdığı belirtildi.
Kazanç: Hisse başına 3,88 dolar (Beklenti: Hisse başına 3,22 dolar)
Kâr: 28.07 milyar dolar (Beklenti: 26.44 milyar dolar)
Günlük aktif kullanıcı: 1.84 milyar (Beklenti: 1.83 milyar)
Aylık aktif kullanıcı: 2.8 milyar (Beklenti: 2.76 milyar)
Kişibaşı ortalama kâr: 10,14 dolar (Beklenti: 9,49 dolar)
Facebook CEO’su Mark Zuckerberg tarafından yapılan açıklamada ise şirketin, Facebook kullanıcılarının haber akışında politik içerikleri azaltacak adımlar atmayı düşündüklerini söyledi. Zuckerberg ayrıca, ‘Kullanıcılarımızın, Facebook üzerinde politik içerik ve tartışma görmek istemediklerine dair geri bildirimlerini çok fazla görüyoruz.’ dedi.
Aynı zamanda, Zuckerberg tarafından yapılan açıklamalarda, şirketin dünya genelindeki kullanıcılarına politik grupları önermeyi tamamamen sonlandıracağını açıklandı. Facebook’un bu kararı almasında 2020 ABD başkanlık seçimleri sırasında ABD’deki kullanıcılarına benzer grupların tanıtımını geçici süreyle durdurmasının ardından geldi. Bu kararla ilgili olarak Zuckerberg, ‘Artan gelirimi düşürmek ve bölücü tartışmaların önüne geçmek amacıyla yaptığımız çalışmaların devamı’ olarak belirtti.
Şirket tarafından yapılan açıklamada ayrıca, 2020 yılında yaşanan pandemi nedeniyle çevrimiçi ticarete olan yönelimden olumlu yararlanıldığının bilgisi verildi. Ancak, pandeminin gerilemesi veya yavaşlaması ile şirketin reklam gelirlerindeki büyümeyi olumsuz etkileyebileceği konusunda uyarıda bulunuldu.
Facebook ayrıca, Apple tarafından iOS 14 işletim sistemine getirilen gizlilik güncellemesi ile Facebook’un reklam hedeflemesini birinci çeyreğin sonunda olumsuz etkilemesini beklediklerini açıkladı. Konuyla ilgili olarak Zuckerberg, Facebook, Apple’ı en büyük rakipleri arasında görmeye başladıklarını söyledi.
Zuckerberg, ‘Apple, güncellemeyi kullanıcılarının yararına yaptığını söyleyebilir ancak bu hareketleri kesinlikle rekabetçi çıkarları ile örtüşüyor. Öngörülebilir gelecekte Facebook ve benzer diğer firmalar bu güncellemeden etkilenecek.’ dedi.
Facebook’un ayrıca, ABD ve Kanada’daki kullanıcı sayısında düşüş yaşandığı belirtildi. ABD ve Kanada’daki günlük kullanıcı sayısı 196 milyondan, 195 milyona geriledi. Facebook böylece ABD ve Kanada’daki kullanıcı sayısında üst üste iki çeyrekte kullanıcı kaybetmiş oldu.
Kuzey Amerika’da kullanıcı kaybeden Facebook, Avrupa’da ise kullanıcı kazanıyor. Platformun Avrupa’da günlük aktif kullanıcı sayısı 308 milyona ulaştı. Böylece, üç çeyrek boyunca 305 milyon kullanıcıda kalan kullanıcı sayısı ilk defa artış gösterdi.
Şirket ayrıca, bünyesinde bulunan Instagram, Messenger ve WhatsApp gibi uygulamalarla beraber 3.30 milyar kullanıcıya ulaştığını belirtti. Bu sayı bir önceki çeyrekte ise 3.21 milyardı.
Facebook’un dördüncü çeyrek içindeki öteki gelirleri ise geçen seneye göre yüzde 156’lık bir artışla 885 milyon dolara ulaştı. Şirketin öteki gelirleri arasında sanal gerçeklik başlığı olan Oculus ve video sohbet cihazı olan Portal satışları da bulunmakta. Pandemi nedeniyle insanların evde kalması ve yakınları ile daha fazla iletişime geçebilme amacının satışlara olumlu yansıdığı belirtildi.