Dünya üzerinde her biri güçlü markalardan oluşan 35 Cruise firmasını CruisePlanet.com.tr web sitesinde bir araya getirip, Türkiye pazarı başta olmak üzere Dubai, Katar, Yunanistan, Azerbaycan ve İran’daki seyahat severlere de pazarlama hedefiyle yola çıktığını duyurdu.
H.I.S Turizm Türkiye Genel Müdürü Emre Özkur’un ardından, Global arenada ve Türkiye’deki Cruise pazarına değinen H.I.S Turizm Türkiye ofisi Pazarlama Müdürü Çağdaş Polat, “Cruise hem dünyada, hem de ülkemizde hızlı bir büyüme ivmesi gösteriyor. Dünyada 1 milyon kişiye istihdam yaratan sektör, 140 Milyar USD’lık bir ekonomi sağlıyor. 2018 yılında 27,6 Milyon kişi gemi seyahatlerine katıldı ve her yıl bu rakam ortalama %7 seviyelerinde artış gösteriyor. Türkiye’de de 2016 yılına kadar ciddi bir büyüme ivmesi ile gelen sektör, her ne kadar yaşanan terör olayları ve limanların yeniden yapılandırması ile bir duraklama dönemine girmiş gözükse de, yurt dışına çıkarak gemi seyahatine katılanlarda artışlar yaşandı. Yeni havalimanının açılışı ve 2020’de Cruise limanlarımızın tamamlanması sonrasında, 2021’den itibaren Cruise pazarında ciddi bir patlama yaşanacağını öngörüyoruz.
Cruise Planet markamız ile iş birliği yaptığımız dünyanın en güçlü Cruise şirketleri de, Türkiye’ye olan güvenlerini, Türkiye’nin gelecekte değerli bir Cruise merkezi olacağı söylemleri de bu inancımızı pekiştiriyor. Cruise Planet için yakın gelecekteki hedefimiz, Türkiye’de Cruise seyahati yapan tüm seyahat severlerin, yeni Cruise seyahatlerini bizden araştırarak almalarını sağlamaktır. Uzun vadede ise hedefimiz Türkiye’deki know-how’ımız sayesinde sorumlusu olduğumuz Dubai, Katar, Yunanistan, Azerbaycan ve İran’daki seyahat severlerin de web sitemize girmeden Cruise seyahatine çıkmamalarıdır” şeklinde konuştu.
Çağdaş Polat’ın ardından, söz alan Cruise Müdürü Onur Ovacık ise; Cruise seyahatlerinin kara turlarına göre avantajlarını, gemi seyahati boyunca ne tarz aktivitelerinin yapılabileceği hakkında bilgi verdikten sonra, Türkiye’de en çok tercih edilen Cruise rotalarını da basına aktardı.