İngiltere merkezli Kantar Media şirketinin verdiği istatistiklere göre, yeni 911 sayesinde Alman otomobil üreticileri, internette yayınlanan tüm haberler içinde en büyük ‘dilim’e sahip oldu.
İlişkili Haberler
Haber ajanslarının internette yayınlanan haberlerinde, ikinci en çok bahsi geçen otomobil Mercedes-Benz’in B Sınıfı olurken onu BMW’nin i3 Konsepti, Audi Urban Konsepti ve Ford Evos Konsepti takip etti.
Audi ve Ford blog yazarları ve YouTube kullanıcıları arasında lider olurken, A2 konsepti ve Urban konsepti sırasıyla 2. ve 5. sırayı aldı.
Araştırmaya göre Ford Focus ve Evos konsepti toplam 5.666 sosyal medya mesajı arasında üçüncü ve dördüncü sıraları aldı.
Araştırmanın bulguları ilk basın gününün iki hafta öncesinden (30 Ağustos 2011) ikinci basın gününün sonuna kadarki (14 Ağustos 2011) yazıları ve mesajları temel alıyor.
Fuarla ilgili yazılarda tasarım ve performans yine ana temalar olurken, elektrikli araçların yaygınlaşma potansiyeline dair tartışma da, sosyal medya kullanıcıları arasında nispeten ön plana çıktı.
30 Ağustos ile 14 Eylül arasında internette yayınlanan toplam 19.549 haber yazısında ve 5.666 sosyal medya mesajında, Frankfurt Otomobil Fuarı’ndan bahsedildi.
Analize göre, medyada fuarla ilgili tüm yazılanların yüzde 59’u ilk basın gününden önce (internetteki haberler için yüzde 55, sosyal medya için yüzde 72) gerçekleşti. Bu da otomobil yapımcıların fuardan önceki haftalarda markalarına ve ürünlerine ilgiyi arttırmakta başarılı olduğunu gösteriyor.
Analize göre, medyada fuarla ilgili tüm yazılanların yüzde 59’u ilk basın gününden önce (internetteki haberler için yüzde 55, sosyal medya için yüzde 72) gerçekleşti. Bu da otomobil yapımcıların fuardan önceki haftalarda markalarına ve ürünlerine ilgiyi arttırmakta başarılı olduğunu gösteriyor.