Üretilmeye başlandığı 1989 yılından itibaren dünyanın en lüks otomobilleri arasında gösterilen Lexus, 2015 yılının son çeyreğinde Türkiye'de satışa sunulacak.
Lexus'un Türkiye pazarında satışa sunulmasına ilişkin değerlendirmelerde bulunan Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, Türkiye'den uzun süredir Lexus'a talep olduğunu belirterek, bu konuda bir süredir çalıştıklarını söyledi.
Bozkurt, Lexus markasının dünyada satışa sunulduğu ülkelerde prestijin sembolü olduğunu dile getirerek, Lexus'un premium segmentte kendini ispatlayan bir marka olduğunu kaydetti.
İstanbul Autoshow'da müşterilerin beğenisine sunulacak Lexus'un satışına, premium markalarla rekabet edecek bir fiyat politikasıyla başlanacağını dile getiren Bozkurt, bu yıl için satış hedefini 30 ile 50 adet arasında belirlediklerini söyledi.
Bozkurt, "Türkiye'de hedefimiz, Lexus'u ilk 5 yıl içinde yılda binli adetlerde satan bir marka haline getirmek. Bir yıl içinde 6-7 noktada satışa başlayacağız. Lexus'un Türkiye'de kalıcı olması için çalışacağız. Türkiye pazarında Avrupa için üretilen bütün modelleri düşünüyoruz. Gelecek 5-10 yıl içinde Lexus'da ürün gamı daha da gelişecek. Türkiye pazarındaki araçların 80 bin ila 300 bin avro arasında olmasını planlıyoruz" diye konuştu.
Lexus'un İstanbul'da açılacak satış noktasında IS, NX, GS, RX, LS ve RC modellerin yer alacağını belirten Bozkurt, Lexus'un her modelinin hibrit versiyonu da bulunurken, isteyen müşteriler hibrit motorlu Lexus modellerini seçebileceğini anlattı.
Bozkurt, 2014 yılında Lexus'un dünyada sattığı otomobillerin yüzde 26'sının hibrit modellerden oluştuğunu bildirerek, Türkiye'de de hibrit otomobillere yönelik verilebilecek teşviklerin Lexus'un hibrit model satışlarına da olumlu yansıyabileceğini kaydetti.
Ürün gamının yenilenmesi ve farklı motor seçeneklerinin pazara sunulmasıyla Lexus'u bekleyen Türk halkının karşısına çıktıklarını aktaran Bozkurt, şunları kaydetti:
"Lexus premium segmentte müşteri odaklılık kavramını yeniden tanımlayacak. Türkiye'deki lüks segment müşterileri iyi eğitimli, kültürlü, sık seyahat eden ve beklentileri yüksek bir kitle. Lexus markasının Türkiye'de olma nedeni de budur. Artık Türkiye'de yaşayan premium segment müşterileri hak ettikleri deneyimi yaşayabilecek.
Yeni teknoloji ile Lexus için geliştirilen 2.0 lt'lik motorların Türkiye'deki vergi sistemi açısından önemli avantajlar sağlayacak. Bu motorlara sahip Lexus'ların gelecek olması Lexus'u bekleyen Türk müşterilerimiz arasında büyük heyecan yaratacağına inanıyoruz. Uzun yıllardır beklenen Lexus ile lüks tüketicinin beklentilerini karşılayacağız."
Bozkurt, dünyanın 80 ülkesinde satışta olan Lexus'un Türkiye operasyonlarının Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ tarafından yürütüleceği bilgisini vererek, müşterilerin karşısına yeni bir hizmet anlayışıyla çıkacaklarını dile getirdi.
Lexus marakası için ayrı bir bayi yapılanmasına gideceklerini vurgulayan Bozkurt, Lexus'u Toyota showromlarında satmayacaklarını, Lexus'un bayi yapılanmasının farklı olacağını ancak servis hizmetlerinin Türkiye genelindeki 60 Toyota servisinde verileceğini, bu servislerin egitimine başlandığını söyledi.
İstanbul'da açacakları bir satış noktasıyla Türkiye pazarına giriş yapacaklarını ifade eden Bozkurt, Lexus'un tüm süreçlerde yaşattığı müşteri deneyimiyle farklılığını ortaya koyduğunu belirtti.
Ali Haydar Bozkurt, Türkiye'nin ekonomik potansiyeli çok yüksek olduğunu dile getirerek, "Bizim grubumuzun (ALJ) yatırım iştahında hiçbir azalma yok, aynen devam ediyor" dedi.