Ford’un Avrupa’da yaptırdığı bir anketin sonuçlarına göre birçok sürücü bu risklere aldırmadan direksiyon başındayken başka işler yapmaya devam ediyor.
İlişkili Haberler
Ankette soru sorulan sürücülerin yarıya yakını araç kullanırken cep telefonlarındaki mesajı okumak için gözünü yoldan ayırdığını söyledi.
ABD’de ulaştırma bakanlığı otomobil yapımcıları için, bağlayıcı olmayan kılavuzlar yayınlayarak, onlardan araç içi cihazları sadece araç hareketsizken kullanılabilecek şekilde değiştirmelerini talep etti.
Avrupa Birliği’nde şu anda sürücülerin dikkatinin dağılmasını önlemeye dair genel kapsamlı bir direktif yok. Birçok AB ülkesinde sürücülerin araç kullanırken cep telefonu kullanması yasak ve bu kurala uyulmadığında verilen ceza ortalama 60 avro. Türkiye’de bu ceza 72 TL.
Brüksel merkezli bağımsız bir organ olan Avrupa Ulaştırma Güvenliği Konseyi’nin bir sözcüsü yaptığı açıklamada, “Her ülkenin dikkati dağınık sürücülere ve bu sorunu çözmeye dair kendi politikası var” dedi.
Avrupa’da bazı lobi grupları hükümetlerin sorunla başa çıkmak için daha fazla çaba göstermeleri gerektiğine inanıyor.
İngiltere’deki otomobil organizasyonu olan RAC’ın bir sözcüsü verdiği demeçte, “En az iki senedir bu konuda kampanya yürütüyor ve devletten ilgilenmesini talep ediyoruz” dedi.
Ford’un yaklaşık 5.500 Avrupalı sürücüyü kapsayan çalışmasına göre Almanya, İspanya, Fransa, İngiltere, İtalya ve Rusya’daki sürücülerin ortalama yüzde 48’i araç kullanırken telefonundaki mesajı okuduğunu söyledi.
İtalyan sürücülerin yaklaşık yüzde 61’i, Rusların yüzde 55’i, Fransız ve Almanların yüzde 49’u, İspanyolların yüzde 40’ı ve İngilizlerin yüzde 33’ü telefondan mesaj okuduğunu belirtti.
Altı ülkede anket yapılan sürücülerin yaklaşık yüzde 95’i telefondan mesaj okumanın kişinin araç kullanma yeteneğini etkilediğini, bu yüzden de tehlikeli olduğunu söyledi. Sürücülerin en az yarısı, sürücünün tepkilerinin taşınabilir bir cihazdan mesaj okurken, en az yüzde 50 yavaşladığını düşünüyor.
Almanya ve Fransa dışında bütün ülkelerdeki sürücüler, en az arkadaşlarından gelen mesajları okuduklarını söylediler. Almanya ve Fransa’daki sürücüler ise en az işle ilgili mesajları okuduklarını söylediler.