Katy Perry'nin terlik tasarımı ırkçı bulununca satıştan çıkarıldı
Katy Perry'nin Dillard markası için tasarladığı tartışmalı ‘yüz’ ifadeli terlikleri, ırkçılıkla suçlanınca satıştan çekildi.
Haberler ntv.com.tr 12.02.2019 - 09:59 Son Güncelleme : 12.02.2019 - 10:09
-
Dillard markasının ünlü şarkıcı Katy Perry’nin tasarladığı, tartışmalı ‘yüz’ ifadeli terlikleri ırkçılıkla suçlanınca satıştan çekildi.
-
-
129 dolara satılan Katy Perry koleksiyonunda yer alan terlikler, siyah ve krem rengi olmak üzere iki türde tasarlandı. Üzerinde iki göz, burun ve ağız olan terlik tasarımının siyah olanı ırkçılık çağrışımlı bulunarak eleştiri konusu oldu.
-
34 yaşındaki şarkıcının Dillard tasarımlarının “Hiçbir zaman saldırgan olmayan” çizgisinin bir parçası olduğu belirtilerek, “Saygılı ve hassas davranılarak terliklerin piyasadan çekildiği” açıklandı.
-
-
Katy Perry, yeni tasarımının fotoğrafını Pazar günü Grammy Ödül Töreni öncesi Twitter hesabından paylaşınca büyük tepki aldı.
-
Sosyal medya kullanıcıları, Katy Perry’nin ayakkabı tasarımının, moda dünyasının siyah yüzle ve kültürel özelliklerle olan problemli ilişkisini temsil ettiğini ifade ederek pop yıldızını eleştirdi.
-
-
Marka da eleştirileri dikkate alarak, “saygı” gerekçesiyle ürünü piyasadan çekti.
-
Moda dünyasının ırkçılıkla imtihanı bununla sınırlı değil. Son olarak İtalyan moda evi Gucci, sosyal medyada ırkçılık tartışması yaratması üzerine siyah renkteki bir kazağını piyasadan çekme kararı almıştı.
Tepki toplayan kazak, yüzün yarısını bir kar maskesi gibi kapatıyor. Kazağın tasarımında dudak kısmı açıkta bırakılmış ve etrafında kırmızı yün tercih edilmiş. Tasarımın tartışma yaratmasının nedeni ise, 19. yüzyılda tiyatroda Afrika kökenli karakterlerin canlandırılması için kullanılan abartılı makyaj tekniğini akıllara getirmesi.
-
-
Gucci, Twitter üzerinden yayınladığı mesajla tüketicilerden özür dilemiş, "Aldığımız her kararda çeşitliliği, korunması ve saygı duyulması gereken bir değer olarak görüyoruz" ifadelerine yer vermişti.
-
Bir başka İtalyan markası Prada da aksesuar serisinde yer alan bir ürünü yine ırkçılıkla suçlanmış ve ürününü piyasadan çekmek zorunda kalmıştı.
-
-
Dolce&Gabbana adlı İtalyan firması da Çin'deki reklam kampanyası nedeniyle eleştiri oklarının hedefi olmuştu. Kampanyada, çubuklarla spagetti ve pizza yemeye çalışan Çinli bir kadın kullanılmıştı.