Temelleri 1923 yılında bir hırdavat dükkânı olarak atılan Häfele, bugün 150 binin üzerindeki ürün seçeneğiyle dünyanın en büyük ve en modern ‘hırdavatçısı’ olarak tanınıyor ve Türk KOBİ’lerini yurt dışına pazarlara taşıyor.
Türkiye’de 18 yıldır mobilya ve kapı aksesuar ve donanımları alanında hizmet sunan Häfele Türkiye, küresel Häfele zincirinin tüm dünyadaki 37 şirketi arasında en büyük ikinci şirketi konumunda. Türkiye, aynı zamanda küresel Häfele Grubu’nun faaliyet gösterdiği 150 ülke arasında en yüksek ciroya sahip 5’inci ülke…
Häfele ekosisteminin yıllık ciro ise 1,3 milyar Euro’nun üzerinde…
Häfele zinciri içinde Türkiye’nin ayrı bir yere sahip olduğunu belirten Häfele Türkiye ve Bölgesi İcra Kurulu Başkanı Hilmi Uytun, “Türkiye’deki hızlı büyüme, dünyanın da dikkatini çekiyor. Geçtiğimiz yıllarda Häfele ağı içinde belki de bir ilk yaşandı ve aralarında Gürcistan, KKTC, Irak ve Suriye’nin bulunduğu 4 ülke Türkiye’ye bağlandı” diye konuştu.
Häfele Türkiye ve Bölgesi İcra Kurulu Başkanı Hilmi Uytun, içinde bulundukları sektörün, ekonominin tüm alanlarına dokunan bir niteliğini olduğunu belirterek, onlarca farklı sektörden çok sayıda KOBİ ile çalıştıklarını söyledi.
Portföylerindeki ürünlerinin tasarımı ve çizimlerinin şirket bünyesinde yapıldıktan sonra üretimini Türkiye’deki KOBİ’lere yaptırdıklarını belirten Hilmi Uytun, “Yani KOBİ’leri hem büyütüyoruz hem de küresel gücümüz sayesinde dünyaya açıyoruz. Bu konuda çok başarılı örnekler var; Türkiye’de 20’nin üzerinde KOBİ bizim aracılığımızla uluslararası marka olma yolunda hızla ilerliyor” dedi.
Türkiye'de geliştirilen ‘Concept’ dünyaya yayılıyor
Hızlı konut satışına destek oluyor
Türkiye’de konut sektörünün hızlı bir dönüşüm içinde olduğunu belirten Uytun, “Artık konut anlayışı değişti. Dün ‘lüks’ olarak görülen birçok unsur insan hayatının vazgeçilmezi haline geldi. Lokasyondan bağımsız olarak insanlar evin içinde kullanılan malzemeye, hayatına katacağı değere ve sağlığına dikkat ediyor. Konut içinde yapılacak yenileme çalışmaları, konutun kiralanması ya da satılmasını ciddi biçimde hızlandırıyor. Buna göre, kiraya sunulan evlerde 3 kira bedeli; satışa sunulan evlerde ise istenen bedelin yüzde 3’ü ev yenilemeye ayrıldığı zaman, bu dairelerin %70-80 oranında daha hızlı satıldığını ya da kiralandığını görüyoruz” ifadelerini kullandı.
KONUT KONUSUNDA EN BELİRLEYİCİ KADIN
“Häfele Concept ile Türkiye’de konut sektörünü değiştiriyoruz” diyen Uytun, büyük şehirlerde arsa maliyetleri arttığı için konutların metrekareleri küçüldüğünü ama ihtiyaçların azalmayıp arttığına dikkat çekiyor.
40 metrekarede 80 metrekarelik yaşam
Küçülen ailelerin, rahat edebilecekleri küçük evlerin arayışı içinde olduklarını kaydeden Uytun, “Geliştirdiğimiz bu model sayesinde hareketli mobilyalar aracılığıyla 40 metrekarelik bir konutta 80 metrekarelik bir yaşam alanı algısı oluşturabiliyoruz. Büyük evlerde ise konutlardaki işlevselliği artırarak lüks algısının zirveye çıkmasına katkıda bulunuyoruz. Bu tür çözümlerimiz o kadar ilgi gördü ki, beklediğimizin çok üzerinde bir talep patlaması ile karşı karşıya kaldık.
GRENA KOLEKSİYONU
“Kentsel değil, evsel dönüşüm yapıyoruz”
“Projedeki başarımızı 2019’da perakendeye taşıyacağız”
“Proje kanalında başarısını kanıtlayan Hafele Concept’in, emlak sektörünün önemli oyuncularıyla yapılan iş birliği sonucunda artık perakende kanalında da tercih edildiğini de sözlerine ekleyen Hilmi Uytun şöyle devam etti: “Türkiye çapında sayıları 80’i bulan Kalite Noktalarımız ve Hafele Concept üretici iş ortaklarımız aracılığıyla koleksiyonlarımız konutlarda da hayata geçiyor. Böylece projeler dışında tekil konut kiralama ve satışlarında da fark yaratıyoruz. Ayrıca üretici iş ortaklarımızın mağazalarının içindeki Hafele Concept deneyim alanları ile nihai tüketicilere daha çok noktada ve daha hızlı ulaşmayı hedefliyoruz.”