İlişkili Haberler
Aralarında İstanbul'un da olduğu 8 şehirdeki 10 havalimanından ABD'ye, Türkiye'nin de olduğu 6 ülkedeki tüm noktalardan İngiltere'ye doğrudan sefer yapılan uçakta kabine cep telefonundan büyük elektronik cihazlar alınmayacak.
Wall Street analistleri, yasaktan özellikle business yolcuların etkileneceğine dikkat çekiyor. Ortadoğu ve Afrika'dan yapılan uzun uçuşlar işadamlarına değerli bir zaman sunuyor, bu da direkt uçuşların cazibesini artırıyor.
AVRUPALI ŞİRKETLERE YARAYACAK
JPMorgan havayolu analisti Jamie Baker, yasaktan en büyük faydayı Avrupalı havayolu şirketlerinin sağlayabileceğini belirtiyor. Avrupalı dev şirketler Lufthansa ve Air France'a ev sahipliği yapan Almanya ve Fransa yasak kapsamında yer almıyor.
Baker, ABD ve Hindistan arasındaki "teknolojik koridor"un iş seyahatleri için önemli bir rota olduğuna dikkat çekti. Business yolcuları yasak olan ülkelerden transferlerden kaçınmayı seçebilir.
HER GÜN 18 BİN KOLTUK
Havacılık bilgi platformu Flightglobal'in rakamlarına göre, yasak kapsamındaki ülkelerden her gün 50 rotadan toplam 18 bin koltuktan uçuş yapılıyor.
YOLCULARIN YÜZDE 12'Sİ BUSİNESS
Sivil havacılık sektörünün en kazançlı dilimi olan business class yolcuları iş yolculuklarında her yıl toplam 1,6 trilyon dolarlık harcama yapıyor. Dünya genelinde uçuşların yüzde 12'sini de business yolcuları oluşturuyor.
Havayolu şirketler cirolarının yüzde 40'ına yaklaşık kısmını business yolculardan elde ediyor.
THY'Yİ NASIL ETKİLER?
THY'nin yanısıra Katar ve Birleşik Arap Emirlikleri'ndeki dev firmalar dünya genelinde yeni rotalar açmak için yüzlerce yeni uçak alımı yaptılar. Cihaz yasağı bu şirketleri de etkileyebilir.
Geçen yıl THY, ABD'ye 690 bin yolcu taşıdı. Yolcu sayısının yaklaşık 380 bini transit olarak uçtu. THY'nin bu yolculardan elde ettiği toplam gelir 1 milyar doları buldu.
KABİN YASAĞI UÇUŞLARI NASIL ETKİLER?