E-ticaret sektöründe faaliyet gösteren n11.com, kurulduğu günden bu yana 80 bini aşkın kayıtlı mağaza, 10,3 milyon üye, açıldığı günden bu yana satılan 55,7 milyon ürün ve 1.9 milyar toplam ziyaret sayısına ulaştı.
Doğuş Grubu ile Güney Koreli SK Group ortaklığında kurulan n11.com, kuruluşundan bu yana geçen dört buçuk yıl içerisinde 2 milyar dolar ticaret hacmi yarattı. n11.com'un devlete sağladığı KDV geliri ise 261 milyon doları buldu.
"TÜRKİYE'DE E-TİCARET PASTASI BÜYÜMEYE AÇIK"
Açık pazar iş modelinin ekosisteme ve Türkiye ekonomisinin bel kemiği KOBİ’lerin büyümesine verdiği destekten bahseden n11.com Genel Müdürü Won Yong, “Bilişim teknolojisindeki gelişme, müşteri davranışları, yaşam biçimi gibi olaylar, e-ticaret sektörünün dünyada başlıca yükselen sektörler arasına girmesine yol açtı. Güney Kore’de toplam perakende hacminin yüzde 18’i e-ticarete ait. Bu rakam ABD’de yüzde 10,5, İngiltere’de yüzde 14,9. Ancak Türkiye’de ise henüz yüzde 3,5’ler seviyesinde. ‘Türkiye e-Ticaret 2016 Pazar Büyüklüğü’ raporu, pazarın 24,7 milyar TL’den 30.8 milyar TL’ye çıktığını gösteriyor.
"HEDEFİMİZ YÜZDE 100 BÜYÜME"
Yerel işletmeleri ülke genelinde ticari oyunculara dönüştürme hedefleri bulunduğunu söyleyen Doğuş Planet İcradan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi İzi Adato ise, “Önümüzdeki 2-3 yıl içerisinde n11.com olarak yüzde 100 büyüme hedefimiz var. Hem yarattığımız ticaret hacmi hem satıcı hem de ürün adedi olarak koyduğumuz hedefimizi aşmış bulunuyoruz. Sektörün gelişmesi, daha ileriye taşınması adına n11.com olarak elimizi taşın altına koyarak üzerimize düşeni yapıyoruz, yapmaya da devam edeceğiz.