Elektronik ticarete ilişkin yeni düzenlemenin ardından, pazarlama ve tanıtım amaçlı, istenmeyen mesaj, arama ve e-posta gibi uygulamalara yönelik şikayetler hız kesmedi.
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın internet sayfasının yanı sıra e- Devlet Kapısı'na da entegrasyonu sağlanan "Ticari Elektronik İleti Şikayet Sistemi" üzerinden 7 Temmuz 2015'ten bugüne kadar toplam 143 bin 670 şikayet yapıldı.
Şikayet türlerinde ilk sırayı yaklaşık yüzde 90 ile SMS alırken, bunu yüzde 8 ile sesli arama ve yüzde 2 ile e-posta yoluyla gönderilen iletilere ilişkin başvurular izledi.
İşleme alınan 35 bin 259 başvurudan 9 bin 610'u Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın il müdürlüklerince sonuçlandırıldı. En çok başvuru yapılan il 60 bin 991 ile İstanbul olurken, bunu 21 bin 307 ile Ankara ve 5 bin 390 ile İzmir takip etti.
İncelemeler neticesinde il müdürlüklerince kesilen ceza tutarı toplam 135 bin lira olarak gerçekleşti, birçok il müdürlüğünde ise şikayet edilen gerçek veya tüzel kişilerden savunmaları talep edildi ve idari para cezası uygulama aşamasına gelindi.
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın internet sayfasının yanı sıra e- Devlet Kapısı'na da entegrasyonu sağlanan "Ticari Elektronik İleti Şikayet Sistemi" üzerinden 7 Temmuz 2015'ten bugüne kadar toplam 143 bin 670 şikayet yapıldı.
Şikayet türlerinde ilk sırayı yaklaşık yüzde 90 ile SMS alırken, bunu yüzde 8 ile sesli arama ve yüzde 2 ile e-posta yoluyla gönderilen iletilere ilişkin başvurular izledi.
İşleme alınan 35 bin 259 başvurudan 9 bin 610'u Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın il müdürlüklerince sonuçlandırıldı. En çok başvuru yapılan il 60 bin 991 ile İstanbul olurken, bunu 21 bin 307 ile Ankara ve 5 bin 390 ile İzmir takip etti.
İncelemeler neticesinde il müdürlüklerince kesilen ceza tutarı toplam 135 bin lira olarak gerçekleşti, birçok il müdürlüğünde ise şikayet edilen gerçek veya tüzel kişilerden savunmaları talep edildi ve idari para cezası uygulama aşamasına gelindi.