Dünyanın en büyük bankalarından Citigroup, kredi kartlarına ilişkin ek hizmetlerde uygunsuz ücretlendirme yaptığı gerekçesiyle müşterilerine 700 milyon dolar ödemeyi kabul etti. Banka, ayrıca iki federal kurum tarafından 70 milyon dolar cezaya çarptırıldı.
New York merkezli Citigroup'dan yapılan yazılı açıklamada, Tüketicinin Finansal Haklarını Koruma Dairesi (CFPB) ve ABD Para Denetim Ofisine (OCC) ile sağlanan anlaşma kapsamında uygunsuz faturalama ve yanıltıcı ek hizmetlerden etkilenen müşterilere 700 milyon dolar geri ödeme yapılacağı bildirildi.
Banka, buna ilaveten, CFPB ve OCC'ye 70 milyon dolar ceza ödeyecek.
Citigroup'un bu ödemeler için gerekli finansmanı ayırdığı belirtilen açıklamada, şu ifadelere yer verildi:
"Citi, CFPB ve OCC ile tam bir işbirliği yaptı ve müşterileri etkileyen her sorun için kapsamlı adımlar attı. Citi, daha önce kredi puanı gözlemleme, borç önleme ve bütçe koruma gibi hizmetlerin satışını durdurdu ve telefonda hızlı ödeme için artık herhangi bir ücret alınmıyor."
Citigroup, söz konusu uygunsuzluklardan etkilenen müşterilerin bilgilendirilerek, geri ödeme yapmaya devam edeceğini bildirdi.
8,8 MİLYON MÜŞTERİ ETKİLENDİ
Bu arada, Tüketicinin Finansal Haklarını Koruma Dairesi'nden yapılan açıklamaya göre, Citigroup'un kredi kartı hizmetlerine yönelik uygunsuz ve yanıltıcı faaliyetleri 2000'li yılların başında başladı ve yaklaşık 8,8 milyon müşteriyi etkiledi.
Açıklamada, bazı Citigroup temsilcilerinin müşterilere gerçekte bulunmayan denetleme hizmetleri sundukları ve aslında verilmeyen bu hizmetler için ücretlendirme yaptıkları belirtildi.
ABD'de federal kurumlar son yıllarda bankacılık sektörü üzerindeki denetimlerini sıkılaştırmıştı.
Benzer uygunsuzluklardan ötürü cezaya çarptırılan diğer finansal kuruluşlar arasında Bank of America, JP Morgan Chase, US Bank, American Express ve Discover da yer alıyor.