Corona virüs kapsamında 'Evde kal'an vatandaşlar ilk hafta temel gıdalara yönelirken bu hafta vatandaşların yeni durağı turşu oldu.
Bir araştırma şirketinin yaptığı çalışma, evinde kalan tüketicinin alışkanlıklarının hızla değiştiğini ortaya koydu.
Vatandaş evinde kaldığı ilk hafta gıda stoklarken, ikinci hafta alışveriş sepetlerinde çeşitlilik arttı. İlk haftalarda atıştırmalıkların yer aldığı market sepetlerini bu hafta ise turşu süsledi.
Bağışıklığı artırdığı düşünülen turşu, son bir haftada yüzde 129 sattı.
Turşuyu beraberinde yüzde 128 ile diş fırçası takip etti. Havaların soğuk olmasına rağmen vatandaş dondurmaya yöneldi. Dondurma satışları ise yüzde 113 yükseldi.
Dondurmayı, yüzde 104 artış ile meyve suları yüzde 98 ile ayran, yüzde 95 ile reçel ve bal takip etti.