Almanlar, bundan yüz yıl kadar önce Türkiye'yi Basra Körfezi'ne bağlamak için Bağdat Demiryolu'nun inşaatını başlatmıştı. Demiryolunun üç ayrı ülkedeki bölümlerinin tamamlanabilmesi otuz yıl aldı.
Hattın geçtiği ülkelerden Irak'ta son otuz yıldır yaşanan savaşların, bu ülkedeki demiryollarına maliyeti çok ağır oldu. 1980'li yıllardan bu yana Irak'tan komşusu Suriye ve Türkiye'ye düzenli tren seferleri yapılamıyordu.
Ancak dün Musul'dan hareket eden ilk trenle bu durum değişti.
13 yolcusu bulunan tren Suriye üzerinden geçerek yüzlerce kilometrelik bir yolu yavaş yavaş katetti ve Türkiye'ye Nusaybin'den giriş yaptı.
Nusaybin'de tren törenle karşılandı, törene Nusaybin Kaymakamı, Irak Demiryolları İşletme Müdürü, işadamları ve vatandaşlar katıldı.
Musul'dan gelen ilk trende Iraklı Sabire Er, kızları Lara ve Hediye vardı. Iraklı olduğunu ancak Mardin'de yaşadığını bildiren Er, ''Tren yolculuğu kara yoluyla yolculuğa göre çok daha rahat. Ben Mardin'de evliyim. Geçen hafta okullar açıldı. Çocuklarım okula gidecekti. Ancak tren seferinin başlayacağını duydum ve bu seferi bekledik. Trende yatak olması nedeniyle çocuklarım daha rahat etti. Ben artık Irak'ta yaşayan ailemin yanına daha rahat gidip geleceğim'' diye konuştu.
Tren, Gaziantep'e yaklaşık 18 saat sonra ulaşacak.
Tren yolculuğu uzun sürse de seferin Türkiye-Irak ve Suriye arasındaki gelişen ilişkiler açısından büyük bir sembolik önemi var.
Türkiye'nin Irak'ın kuzeyindeki bölgesel Kürt hükümetiyle ticaret hacmi 10 milyar doları buldu ve bölgede satılan malların yüzde sekseni Türkiye'den geliyor.
Türkiye, demiryollarını hızlı tren projeleriyle yenilerken, Irak da kendi demiryollarına büyük yatırımlar yapmaya hazırlanıyor.
Türkiye'nin yeni hedefi ise Irak üzerinden de geçip Pakistan'a kadar ulaşacak bir hızlı demiryolu hattını hayata geçirmek.
Hattın geçtiği ülkelerden Irak'ta son otuz yıldır yaşanan savaşların, bu ülkedeki demiryollarına maliyeti çok ağır oldu. 1980'li yıllardan bu yana Irak'tan komşusu Suriye ve Türkiye'ye düzenli tren seferleri yapılamıyordu.
Ancak dün Musul'dan hareket eden ilk trenle bu durum değişti.
13 yolcusu bulunan tren Suriye üzerinden geçerek yüzlerce kilometrelik bir yolu yavaş yavaş katetti ve Türkiye'ye Nusaybin'den giriş yaptı.
Nusaybin'de tren törenle karşılandı, törene Nusaybin Kaymakamı, Irak Demiryolları İşletme Müdürü, işadamları ve vatandaşlar katıldı.
Musul'dan gelen ilk trende Iraklı Sabire Er, kızları Lara ve Hediye vardı. Iraklı olduğunu ancak Mardin'de yaşadığını bildiren Er, ''Tren yolculuğu kara yoluyla yolculuğa göre çok daha rahat. Ben Mardin'de evliyim. Geçen hafta okullar açıldı. Çocuklarım okula gidecekti. Ancak tren seferinin başlayacağını duydum ve bu seferi bekledik. Trende yatak olması nedeniyle çocuklarım daha rahat etti. Ben artık Irak'ta yaşayan ailemin yanına daha rahat gidip geleceğim'' diye konuştu.
Tren, Gaziantep'e yaklaşık 18 saat sonra ulaşacak.
Tren yolculuğu uzun sürse de seferin Türkiye-Irak ve Suriye arasındaki gelişen ilişkiler açısından büyük bir sembolik önemi var.
Türkiye'nin Irak'ın kuzeyindeki bölgesel Kürt hükümetiyle ticaret hacmi 10 milyar doları buldu ve bölgede satılan malların yüzde sekseni Türkiye'den geliyor.
Türkiye, demiryollarını hızlı tren projeleriyle yenilerken, Irak da kendi demiryollarına büyük yatırımlar yapmaya hazırlanıyor.
Türkiye'nin yeni hedefi ise Irak üzerinden de geçip Pakistan'a kadar ulaşacak bir hızlı demiryolu hattını hayata geçirmek.