İlişkili Haberler
MERSİS NEDİR?
Merkezi Sicil Kayıt Sistemi (MERSİS) iki temel fonksiyonu sağlamak amacıyla tasarlanmış merkezi bir bilgi sistemidir.
Bu fonksiyonlardan ilki, şirket ile ticari işletmelerin kayıt ve değişiklik işlemlerinin elektronik ortamda yürütülmesi ve ticaret sicili kayıtları ile tescil ve ilan edilmesi gereken içeriklerin düzenli olarak depolanarak elektronik ortamda sunulmasıdır.
İkinci temel fonksiyonu ise tüm tüzel kişilikler ve diğer ekonomik birimlerin (tacir, serbest meslek erbabı, meslek örgütleri, dernek, vakıf, sendikalar ve odalar gibi) tekil numara ile bir sistemde birleştirilerek kamu kurumlarının tüzel kişiliklerle ilgili ihtiyacı olan bilgilerin tek noktadan sağlanmasıdır.
Merkezi Sicil Kayıt Sistemi MERSİS ülkemizdeki e-dönüşüm sürecinin en önemli projelerinden olup;
Merkezi Nüfus İdaresi Sistemi (MERNİS), Ulusal Adres Veri Tabanı (UAVT), Tapu ve Kadastro Bilgi Sistemi (TAKBİS) ile birlikte kamunun elektronik hizmetleri için tasarlanan dört temel veri tabanından biridir.
MERSİS NO NASIL ÖĞRENİLİR?
Mersis numarasını bilmiyorsanız ilk önce Gümrük ve Ticaret Bakanlığı sitesinden sisteme kayıt olmanız gerekmektedir.
Başvurular seçeneğine tıkladıktan sonra Firmanızın türünü ve istenen diğer bilgileri eksiksiz ve doğru şekilde bildirmeniz gerekmektedir.
Son aşamada ise bağlı olduğunuz Ticaret Sicil Müdürlüğü ile iletişime geçerek işleminizi tamamlayabilirsiniz. Tüm işlemler tamamlandıktan sonra Mersis numarası alma işlemini tamamlamış olursunuz.
MERSİS NUMARA SORGULAMA İŞLEMİ NASIL YAPILIR?
Şirketin MERSİS numarasını bilmeyen tüzel kişiliklerin, öncelikle mersis.gumrukticaret.gov.tr‘ye kayıt olması gerekmektedir.
MERSİS no sorgulama işlemleri Gümrük ve Ticaret Bakanlığı sitesi üzerinden yapılmaktadır.
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı internet sitesinde kaydı olan tüzel kişilikler numara sorguluma işlemini buradan yapabilir.