İnternette arama motoru Google, Buzz olarak adlandırdığı ve geçen hafta hizmete soktuğu yeni bir sosyal paylaşım ağının denemelerinde yetersizlikler belirlediklerini açıkladı.
Şirket, gizlilik haklarının ihlalinden kaygılanan kullanıcıların tepkisi üzerine bu hizmetinde bir dizi değişiklik yapmak zorunda kaldı.
BBC'nin edindiği bilgiye göre Buzz sadece kendi içerisinde denemelere tabi tutulurken, Google'un başka hizmetlerine uygulanan dış ve daha kapsamlı testler uygulanmadı.
Bu testler kapsamında Google çalışanlarının aileleri ve yakınlarına ürünleri piyasaya sunulmadan önce deniyor ve bu şekilde eksikler belirleniyor. Ancak Buzz'ın bu testten geçirilmediği belirtiliyor.
Google şimdi sorunları gidermek için mühendisler ve ürün müdürleriyle sıkı bir çalışma yürüttüklerini açıkladı.
BUZZ'IN ÖZELLİKLERİ
İnternet şirketi Google'ın e-posta servisi olan Gmail'in içine entegre edilen Buzz, kullanıcıların durum güncellemeleri yapmasını, içerik paylaşmasını ve arkadaşlarının gönderilerini okuyup yorumlamalarını sağlıyor.
Buzz'ın yeni özellikleri doğrudan Google'ın ücretsiz e-posta servisi Gmail'in içine yerleştirildi. Burada kullanıcılar (buzz ya da vızıltı adı verilen) gizli ya da açık durum güncellemeleri yapabilecek, içeriklerini Twitter, Youtube, Flickr ve Picasa gibi sitelerde paylaşabilecek.
Yeni hizmet, kullanıcılarının paylaştığı ve sizin de hoşunuza gidebileceğini düşündüğü içeriği size tavsiye edecek.
Google, Buzz'ı harita servisi ve mobil platformlarla da entegre hale getirdi.
Yeni hizmet Google'ı, Facebook ile rakip konumuna getiriyor. 2004 yılında açılan Facebook'un kullanıcı sayısı şu anda 400 milyona doğru ilerliyor.
Buzz, sayıları 170 milyona yaklaşan mevcut Gmail kullanıcılarından istifade etmeye çalışacak.
Şirket, gizlilik haklarının ihlalinden kaygılanan kullanıcıların tepkisi üzerine bu hizmetinde bir dizi değişiklik yapmak zorunda kaldı.
BBC'nin edindiği bilgiye göre Buzz sadece kendi içerisinde denemelere tabi tutulurken, Google'un başka hizmetlerine uygulanan dış ve daha kapsamlı testler uygulanmadı.
Bu testler kapsamında Google çalışanlarının aileleri ve yakınlarına ürünleri piyasaya sunulmadan önce deniyor ve bu şekilde eksikler belirleniyor. Ancak Buzz'ın bu testten geçirilmediği belirtiliyor.
Google şimdi sorunları gidermek için mühendisler ve ürün müdürleriyle sıkı bir çalışma yürüttüklerini açıkladı.
BUZZ'IN ÖZELLİKLERİ
İnternet şirketi Google'ın e-posta servisi olan Gmail'in içine entegre edilen Buzz, kullanıcıların durum güncellemeleri yapmasını, içerik paylaşmasını ve arkadaşlarının gönderilerini okuyup yorumlamalarını sağlıyor.
Buzz'ın yeni özellikleri doğrudan Google'ın ücretsiz e-posta servisi Gmail'in içine yerleştirildi. Burada kullanıcılar (buzz ya da vızıltı adı verilen) gizli ya da açık durum güncellemeleri yapabilecek, içeriklerini Twitter, Youtube, Flickr ve Picasa gibi sitelerde paylaşabilecek.
Yeni hizmet, kullanıcılarının paylaştığı ve sizin de hoşunuza gidebileceğini düşündüğü içeriği size tavsiye edecek.
Google, Buzz'ı harita servisi ve mobil platformlarla da entegre hale getirdi.
Yeni hizmet Google'ı, Facebook ile rakip konumuna getiriyor. 2004 yılında açılan Facebook'un kullanıcı sayısı şu anda 400 milyona doğru ilerliyor.
Buzz, sayıları 170 milyona yaklaşan mevcut Gmail kullanıcılarından istifade etmeye çalışacak.