Galerist, Eylül ayı süresinceLeyla Gediz, Yeşim Akdeniz Graf, Haluk Akakçe, Michael Craig Martin ve Güçlü Öztekin'in kişisel sergilerini Galerist ana mekanlarının yanı sıra alternatif sergi mekanlarnda sanat severlerle buluşturmaya hazrlanyor.
YEŞİM AKDENİZ
Galerist, sanatçısı Yeşim Akdeniz Graf’ın son dönem işlerine yer verdiği ‘Yalan Dünya’ başlıklı sergisini, 11. İstanbul Bienali’yle eş zamanlı olarak gerçekleştiriyor.
‘Yalan Dünya’ sergisi, çalışmalarını 1996’dan bu yana yurtdışında sürdüren sanatçının son dönemde İstanbul’da ürettiği işlerinden meydana geliyor.
Sanatçının geçici sergi alanına dönüştürülen atölyesinde yer alan ‘Yalan Dünya’, Mart 2008’de Galerist’te gerçekleştirilen ‘Rahat Kültürün Işığında’ başlıklı kişisel sergisinden bu yana Yeşim Akdeniz Graf’ın İstanbul’daki ilk kişisel sunumu.
‘Anlatılacak çok şey var. Ne istediğimizi bildiğimizi sanıyoruz, hâlbuki arzularımız artık bize ait değil. Resimlerim hikâyelerimin metaforları… Hikâyelerim kişiselleştirdiklerimin. Kabullendiğimiz burjuvalık, travmalarımız, aşk, ekonomisi bozulan cinsellik, ayaktakımının şiddeti, kulüpleşen dünya, hegemonik kültür ve biz, ama biz kimiz? Büyük bir değişimi uzun zamandır beklemiyor muyuz?’
Yeşim Akdeniz Graf 2002 yılında Düsseldorf Sanat Akademisi’nden mezun oldu ve 2006 yılında Bonner Kunstverein tarafından Peter Mertes bursuyla ödüllendirildi. Galerist’te açmış olduğu iki kişisel serginin haricinde Düsseldorf, Amsterdam, Londra ve Zürih’ te birçok kişisel ve karma sergide yer aldı. Graf yaşamını ve çalışmalarını İstanbul ve Düsseldorf’da sürdürüyor.
LEYLA GEDİZ
Galerist ikinci sergi mekanını, sanat galerilerinin yeni yeni gelişmeye başladığı Tophane Semti’ndeki tarihi Strongilo Apartmanı’nın giriş katında yer alan 20 metrekarelik eski bir dükkanının yerine açıyor. 11. İstanbul Bienal’iyle eş zamanlı olarak kapılarını açan bu küçük sergi mekanı, sadece tek eserlik sergilere yer verilecek olması nedeniyle Galerist ’in konsept mekanı olarak konumlanıyor. Sergi mekanı, Türkiye’de ilk örneği olmasının yanı sıra dünyada bu tür sergiler düzenlenen ender sayıda sanat mekanlarından bir tanesidir.
Galerist’in tek eserlik sergiler düzenleyeceği yeni mekanın açılış sergisi niteliğindeki “noa noa”, sanatçı Leyla Gediz’in mekana özel ilk heykel çalışmasını sanatseverlerle buluşturuyor.
“noa noa”, 1848-1903 yılları arasında yaşamış Fransız ressam Paul Gauguin’in Tahiti günlüğüne verdiği ad. Tahiti dilinde bu sözcük, güneşin altında tabiatın, insan teninin, rengarenk meyve ve çiçeklerin ortakça yaydığı kokunun güzelliğini ifade eder. Gauguin, batı medeniyetinin yozlaşmış değerlerinden ve çıkar ilişkilerinden uzak yaşamak amacı ile soluğu Tahiti’de alır ve burada bulduğu saf güzellikleri resmeder. Gediz, Gauguin’in yaşamına benzer nitelikler taşıyan deneyimini “içinde evrildiğim topluluklara karşı Gauguin’vari tepkiler duyan ben, pek çok küskün insan gibi evime kapandım ve “hiç değilse” bir süreliğine burada kendi küçük vahamı buldum” ifadesiyle dile getiriyor.
“noa noa” sergisinde Gediz, galeri mekanına etraflarında rahatça dolaşılabilecek şekilde haftanın 7 gününe ithafen yedi adet kaide yerleştiriyor. Temelinde tahta olup, kimi yüzeyleri ev-içi dekorasyon ve tüketim malzemeleriyle kaplı olan kaidelerin, üst yüzeylerinde günlerin sonunda ayaktan fırlatılıp atılan çorapları birebir imite eden epoksi heykelcikler yer alıyor.
“noa noa” ile Gediz, “Kusursuz An” sergisinde en üst mertebesine ulaştırdığı melankoli yüklü çalışmalarına geri dönmeme arzusunu bir kez daha ortaya koyuyor ve ‘hayatı kusurları ile sevmek’ yönünde yeni bir adım atıyor. “noa noa” sergisini 10 Ekim'e kadar Galerist Tophane’de izlenebilir.
HALUK AKAKÇE
Haluk Akakçe'nin son dönem çalışmalarının yer aldığı 'Reenkarnasyon' başlıklı sergi, Galerist - Tabanlıoğlu işbirliğinde, Tepebaşı Passage Petits Champs binasında sanatseverlerle buluşuyor.
Akakçe yeni sergisinde, 2007 senesinden itibaren yoğunlaştığı kimlik, zaman ve değişim temalarının olgunlaşma aşamasını yansıtıyor. Yeniden doğuş temalı sergide resim, heykel ve yeni bir video çalışmasından oluşuyor.
Madde ve enerji arasındaki ilişkiyi, ruhun tanımı ve maddesel özelliklerini kendine has soyut bir lisanla yansıtan Akakçe, formların yerçekimi ve kapsamdan kaybolduğu bir evren yaratıyor.
Akakçe’nin yeni işlerinin yanı sıra, ilk retrospektif kitabı üzerinde çalışıyor. ‘Haluk Akakçe: Reincarnation’ isimli kitap, sergi açılışıyla eş zamanlı olarak 9 Eylül tarihinde sanatseverlerin beğenisine sunuldu. Kitap, sergi katalogu olmanın ötesinde, sanatçının eski ve yeni dönem işlerini, ilgi alanlarını ve ilham kaynaklarını yansıtan kapsamlı bir çalışma.
Haluk Akakçe, Bilkent Üniversitesi'ndeki iç mimarlık eğitiminin ardından Londra'daki Royal College of Art ve The School of the Art Institute of Chicago'dan iki ayrı lisansüstü derecesi aldı. Akakçe, Whitney Museum of American Art (New York) Museum für Gegenwartskunst (Basel) , Tate Britain (Londra), PS-1 Contemporary Art Center (New York) ve Kunstwerke (Berlin) gibi önemli sanat kurumlarında sergiler açtı.
MICHAEL CRAIG-MARTIN
Galerist, dünyaca ünlü sanatçı Michael Craig-Martin’in Türkiye’deki ilk kişisel sergisine ev sahipliği yapıyor. Sanatçının son dönem çalışmalarını içeren ‘İstanbul İstanbul’ sergisi 10 Ekim'e kadar Galerist’te gezilebilir.
Sergide, Michael Craig-Martin’in 2009 tarihli alüminyum üzeri akrilik resimlerine ve sergiyle aynı ismi taşıyan dev duvar resmine yer veriliyor.
Craig-Martin, günlük nesneler, imgeler ve malzemeler aracılığıyla eserlerinde görsel dilin doğasını ve potansiyelini araştırıyor. Şemsiye, ayakkabı, iskemle, içecek kutusu, bıçak, çekmece gibi sıradan ve günlük hayatımıza ait nesneleri resmetmeyi seçen sanatçı; aynı zamanda ölüm, cennet, arzu gibi doğrudan bir nesneyle tasvir edilemeyen soyut kavramları, fikirleri ve hisleri resimlerinde kelimelerle betimleyerek yer veriyor. Sergide Cash, Paradise ve Real gibi birçok çalışması da ilk kez sanatseverler ile buluşuyor.
Galerist’in iki duvarını kaplayan ‘İstanbul İstanbul’ adlı duvar resmini sergi için özel olarak tasarlayan Craig-Martin, “İstanbul’a yaptığım ilk seyahat sonrasında Galerist’teki sergimin adının ‘İstanbul İstanbul’ olmasına karar verdim. ‘New York New York’ ikilemesindeki gibi yine şehrin verdiği gürültülü ivedilik hissini ve tahammülsüzlüğünü vurgular şekilde. Öte yandan İstanbul İstanbul şehrin şiirsel yönlerini, gizemini, karmaşasını ve şehvetini büyülü bir edayla çağırmak gibi geliyor. Bu duvar çalışması ile de bu özellikleri yansıtmaya çalıştım” dedi.
Michael Craig-Martin kendi döneminin en itibarlı ve etkili kavramsal sanatçılarından biri olarak kabul ediliyor. İlk kişisel sergisini Londra’daki Rowan Gallery’de 1969 yılında gerçekleştiren Craig-Martin, kariyeri boyunca aralarında Hannover, Düsseldorf ve Stuttgart Kunstverein, Centre Pompidou (Paris), Museum of Modern Art (MOMA – New York), Rolandseck’deki Arp Müzesi ve Gagosian galerisi gibi birçok önemli müze ve galerilerde mekana özel enstalasyonları ve sergiler açtı.
Yaşamını ve çalışmalarını Londra’da sürdüren Michael Craig-Martin 90’lı yıllarda genç İngiliz sanatçıların ortaya çıkışındaki ana etkenlerden biri olarak görülüyor. Öğrencileri arasında Damien Hirst, Gary Hume, Liam Gillick, Michael Landy, Mat Collishaw, Sarah Lucas, Julian Opie ve Fiona Rae bulunmaktadır.
GÜÇLÜ ÖZTEKİN
“Öyleyse son cümle su olsun: Görüntüye bakın, bizi çalıyor.” Güçlü Öztekin
Galerist, resim, performans ve video çalısmaları ile ilgi uyandıran genç sanatçısı Güçlü Öztekin’in son dönem islerini sanatseverlerle paylasmaya hazırlanıyor. Galerist’teki üçüncü kisisel sergisi ‘İnsanları Beklemeyin, Gelecekte Geçiyoruz’, 30 Eylül'e kadar görülebilecek.
‘İnsanları Beklemeyin, Gelecekte Geçiyoruz’, Güçlü Öztekin’in önceki sergilerinde de olduğu gibi sanatçı ile malzeme (kâğıt) arasındaki performatif bir etki-tepki iliskisinin sonucu olarak görülebilir.
Kendi çalısmasının ekonomisini sergilediğini dile getiren Öztekin, gündelik hayattan kaynaklandığını ileri sürdüğü bu ekonominin sergide bir tür simülasyonunu olusturuyor. Bu simülasyonda çalısma ortamını sergi alanına tasıyan sanatçı benzer çalısmalarından kapsamlı bir seçki sunuyor.
Öztekin'in geçmis sergileri ise şunlar; Remains of Today and a Glimpse of Tomorrow, Galerie Wiesehoefer, Cologne (2008), Biçimsiz Cennet, Galerist, İstanbul (2007), Đslemci, Galerist, Đstanbul (2006).
Sanatçı Galerist’teki sergisine es zamanlı olarak üyesi olduğu HazaVuzu grubuyla birlikte Lyon Bienali’ne de katılıyor
YEŞİM AKDENİZ
Galerist, sanatçısı Yeşim Akdeniz Graf’ın son dönem işlerine yer verdiği ‘Yalan Dünya’ başlıklı sergisini, 11. İstanbul Bienali’yle eş zamanlı olarak gerçekleştiriyor.
‘Yalan Dünya’ sergisi, çalışmalarını 1996’dan bu yana yurtdışında sürdüren sanatçının son dönemde İstanbul’da ürettiği işlerinden meydana geliyor.
Sanatçının geçici sergi alanına dönüştürülen atölyesinde yer alan ‘Yalan Dünya’, Mart 2008’de Galerist’te gerçekleştirilen ‘Rahat Kültürün Işığında’ başlıklı kişisel sergisinden bu yana Yeşim Akdeniz Graf’ın İstanbul’daki ilk kişisel sunumu.
‘Anlatılacak çok şey var. Ne istediğimizi bildiğimizi sanıyoruz, hâlbuki arzularımız artık bize ait değil. Resimlerim hikâyelerimin metaforları… Hikâyelerim kişiselleştirdiklerimin. Kabullendiğimiz burjuvalık, travmalarımız, aşk, ekonomisi bozulan cinsellik, ayaktakımının şiddeti, kulüpleşen dünya, hegemonik kültür ve biz, ama biz kimiz? Büyük bir değişimi uzun zamandır beklemiyor muyuz?’
Yeşim Akdeniz Graf 2002 yılında Düsseldorf Sanat Akademisi’nden mezun oldu ve 2006 yılında Bonner Kunstverein tarafından Peter Mertes bursuyla ödüllendirildi. Galerist’te açmış olduğu iki kişisel serginin haricinde Düsseldorf, Amsterdam, Londra ve Zürih’ te birçok kişisel ve karma sergide yer aldı. Graf yaşamını ve çalışmalarını İstanbul ve Düsseldorf’da sürdürüyor.
LEYLA GEDİZ
Galerist ikinci sergi mekanını, sanat galerilerinin yeni yeni gelişmeye başladığı Tophane Semti’ndeki tarihi Strongilo Apartmanı’nın giriş katında yer alan 20 metrekarelik eski bir dükkanının yerine açıyor. 11. İstanbul Bienal’iyle eş zamanlı olarak kapılarını açan bu küçük sergi mekanı, sadece tek eserlik sergilere yer verilecek olması nedeniyle Galerist ’in konsept mekanı olarak konumlanıyor. Sergi mekanı, Türkiye’de ilk örneği olmasının yanı sıra dünyada bu tür sergiler düzenlenen ender sayıda sanat mekanlarından bir tanesidir.
Galerist’in tek eserlik sergiler düzenleyeceği yeni mekanın açılış sergisi niteliğindeki “noa noa”, sanatçı Leyla Gediz’in mekana özel ilk heykel çalışmasını sanatseverlerle buluşturuyor.
“noa noa”, 1848-1903 yılları arasında yaşamış Fransız ressam Paul Gauguin’in Tahiti günlüğüne verdiği ad. Tahiti dilinde bu sözcük, güneşin altında tabiatın, insan teninin, rengarenk meyve ve çiçeklerin ortakça yaydığı kokunun güzelliğini ifade eder. Gauguin, batı medeniyetinin yozlaşmış değerlerinden ve çıkar ilişkilerinden uzak yaşamak amacı ile soluğu Tahiti’de alır ve burada bulduğu saf güzellikleri resmeder. Gediz, Gauguin’in yaşamına benzer nitelikler taşıyan deneyimini “içinde evrildiğim topluluklara karşı Gauguin’vari tepkiler duyan ben, pek çok küskün insan gibi evime kapandım ve “hiç değilse” bir süreliğine burada kendi küçük vahamı buldum” ifadesiyle dile getiriyor.
“noa noa” sergisinde Gediz, galeri mekanına etraflarında rahatça dolaşılabilecek şekilde haftanın 7 gününe ithafen yedi adet kaide yerleştiriyor. Temelinde tahta olup, kimi yüzeyleri ev-içi dekorasyon ve tüketim malzemeleriyle kaplı olan kaidelerin, üst yüzeylerinde günlerin sonunda ayaktan fırlatılıp atılan çorapları birebir imite eden epoksi heykelcikler yer alıyor.
“noa noa” ile Gediz, “Kusursuz An” sergisinde en üst mertebesine ulaştırdığı melankoli yüklü çalışmalarına geri dönmeme arzusunu bir kez daha ortaya koyuyor ve ‘hayatı kusurları ile sevmek’ yönünde yeni bir adım atıyor. “noa noa” sergisini 10 Ekim'e kadar Galerist Tophane’de izlenebilir.
HALUK AKAKÇE
Haluk Akakçe'nin son dönem çalışmalarının yer aldığı 'Reenkarnasyon' başlıklı sergi, Galerist - Tabanlıoğlu işbirliğinde, Tepebaşı Passage Petits Champs binasında sanatseverlerle buluşuyor.
Akakçe yeni sergisinde, 2007 senesinden itibaren yoğunlaştığı kimlik, zaman ve değişim temalarının olgunlaşma aşamasını yansıtıyor. Yeniden doğuş temalı sergide resim, heykel ve yeni bir video çalışmasından oluşuyor.
Madde ve enerji arasındaki ilişkiyi, ruhun tanımı ve maddesel özelliklerini kendine has soyut bir lisanla yansıtan Akakçe, formların yerçekimi ve kapsamdan kaybolduğu bir evren yaratıyor.
Akakçe’nin yeni işlerinin yanı sıra, ilk retrospektif kitabı üzerinde çalışıyor. ‘Haluk Akakçe: Reincarnation’ isimli kitap, sergi açılışıyla eş zamanlı olarak 9 Eylül tarihinde sanatseverlerin beğenisine sunuldu. Kitap, sergi katalogu olmanın ötesinde, sanatçının eski ve yeni dönem işlerini, ilgi alanlarını ve ilham kaynaklarını yansıtan kapsamlı bir çalışma.
Haluk Akakçe, Bilkent Üniversitesi'ndeki iç mimarlık eğitiminin ardından Londra'daki Royal College of Art ve The School of the Art Institute of Chicago'dan iki ayrı lisansüstü derecesi aldı. Akakçe, Whitney Museum of American Art (New York) Museum für Gegenwartskunst (Basel) , Tate Britain (Londra), PS-1 Contemporary Art Center (New York) ve Kunstwerke (Berlin) gibi önemli sanat kurumlarında sergiler açtı.
MICHAEL CRAIG-MARTIN
Galerist, dünyaca ünlü sanatçı Michael Craig-Martin’in Türkiye’deki ilk kişisel sergisine ev sahipliği yapıyor. Sanatçının son dönem çalışmalarını içeren ‘İstanbul İstanbul’ sergisi 10 Ekim'e kadar Galerist’te gezilebilir.
Sergide, Michael Craig-Martin’in 2009 tarihli alüminyum üzeri akrilik resimlerine ve sergiyle aynı ismi taşıyan dev duvar resmine yer veriliyor.
Craig-Martin, günlük nesneler, imgeler ve malzemeler aracılığıyla eserlerinde görsel dilin doğasını ve potansiyelini araştırıyor. Şemsiye, ayakkabı, iskemle, içecek kutusu, bıçak, çekmece gibi sıradan ve günlük hayatımıza ait nesneleri resmetmeyi seçen sanatçı; aynı zamanda ölüm, cennet, arzu gibi doğrudan bir nesneyle tasvir edilemeyen soyut kavramları, fikirleri ve hisleri resimlerinde kelimelerle betimleyerek yer veriyor. Sergide Cash, Paradise ve Real gibi birçok çalışması da ilk kez sanatseverler ile buluşuyor.
Galerist’in iki duvarını kaplayan ‘İstanbul İstanbul’ adlı duvar resmini sergi için özel olarak tasarlayan Craig-Martin, “İstanbul’a yaptığım ilk seyahat sonrasında Galerist’teki sergimin adının ‘İstanbul İstanbul’ olmasına karar verdim. ‘New York New York’ ikilemesindeki gibi yine şehrin verdiği gürültülü ivedilik hissini ve tahammülsüzlüğünü vurgular şekilde. Öte yandan İstanbul İstanbul şehrin şiirsel yönlerini, gizemini, karmaşasını ve şehvetini büyülü bir edayla çağırmak gibi geliyor. Bu duvar çalışması ile de bu özellikleri yansıtmaya çalıştım” dedi.
Michael Craig-Martin kendi döneminin en itibarlı ve etkili kavramsal sanatçılarından biri olarak kabul ediliyor. İlk kişisel sergisini Londra’daki Rowan Gallery’de 1969 yılında gerçekleştiren Craig-Martin, kariyeri boyunca aralarında Hannover, Düsseldorf ve Stuttgart Kunstverein, Centre Pompidou (Paris), Museum of Modern Art (MOMA – New York), Rolandseck’deki Arp Müzesi ve Gagosian galerisi gibi birçok önemli müze ve galerilerde mekana özel enstalasyonları ve sergiler açtı.
Yaşamını ve çalışmalarını Londra’da sürdüren Michael Craig-Martin 90’lı yıllarda genç İngiliz sanatçıların ortaya çıkışındaki ana etkenlerden biri olarak görülüyor. Öğrencileri arasında Damien Hirst, Gary Hume, Liam Gillick, Michael Landy, Mat Collishaw, Sarah Lucas, Julian Opie ve Fiona Rae bulunmaktadır.
GÜÇLÜ ÖZTEKİN
“Öyleyse son cümle su olsun: Görüntüye bakın, bizi çalıyor.” Güçlü Öztekin
Galerist, resim, performans ve video çalısmaları ile ilgi uyandıran genç sanatçısı Güçlü Öztekin’in son dönem islerini sanatseverlerle paylasmaya hazırlanıyor. Galerist’teki üçüncü kisisel sergisi ‘İnsanları Beklemeyin, Gelecekte Geçiyoruz’, 30 Eylül'e kadar görülebilecek.
‘İnsanları Beklemeyin, Gelecekte Geçiyoruz’, Güçlü Öztekin’in önceki sergilerinde de olduğu gibi sanatçı ile malzeme (kâğıt) arasındaki performatif bir etki-tepki iliskisinin sonucu olarak görülebilir.
Kendi çalısmasının ekonomisini sergilediğini dile getiren Öztekin, gündelik hayattan kaynaklandığını ileri sürdüğü bu ekonominin sergide bir tür simülasyonunu olusturuyor. Bu simülasyonda çalısma ortamını sergi alanına tasıyan sanatçı benzer çalısmalarından kapsamlı bir seçki sunuyor.
Öztekin'in geçmis sergileri ise şunlar; Remains of Today and a Glimpse of Tomorrow, Galerie Wiesehoefer, Cologne (2008), Biçimsiz Cennet, Galerist, İstanbul (2007), Đslemci, Galerist, Đstanbul (2006).
Sanatçı Galerist’teki sergisine es zamanlı olarak üyesi olduğu HazaVuzu grubuyla birlikte Lyon Bienali’ne de katılıyor