Episode II (2002) ve Episode III (2005)’ün yapımları arasında yönetmen director George Lucas tüm Star Wars efsanesini 3D’ye aktarma fikri üzerine düşünmeye başladı. Star Wars Bölüm 1: Gizli Tehlike (Star Wars: Episode I The Phantom Menace )’nin 3D’ye dönüştürülmesi 2010’da başladı.
'Star Wars Bölüm 1: Gizli Tehlike' çok büyük özen gerektiren bir işlemden geçti ve filmin her karesi 2D (iki boyutlu)filmden 3D’ye 8üç boyutlu), global servis sağlayan bir görsel şirket olan Prime Focus ve görsel efektlerin öncü şirketi olan ve şimdiye kadarki tüm STAR WARS filmlerinin de görselini yapan Industrial Light & Magic (ILM) tarafınca aktarıldı.
George Lucas, Episode I’i doğal bir üç boyutlu stille, film gerçekten 3D olarak çekilmiş gibi yansıtmak istedi. Dikkat çekici eklemelerle, sırf 3D efekti yaratmak adına ekrandan fırlayan obje görüntüleri kullanmak yerine, varolan görüntüye derinlik eklemeyi tercih etti.
Star Wars serisi Episode I, II ve III’te görsel efekt süpervizörü olarak yer alan ILM görsel efekt süpervisörü John Knoll bu filmde de 3D’ye dönüştürmeden sorumluydu.
Episode I, tamamı filme çekilen son Star Wars filmi olmuştu. 1999’daki gösteriminde filmin kalanı 2000’e yakın görsel efektle dijitalize edilmiş ve sonra color-timing yapılarak dağıtılmıştı. Color-timing’I optic olarak, foto-kimyasal süreçten geçirilerek yapılmıştı. 2012’de sinemalarda olacak filmde sanatçılar filmden alınan original kayıtlara yeniden başvurup, 3D’ye aktarımı için tüm film dijital olarak yeniden zamanladılar (re-timing). Elde edilen görüntülere bakıldığında iki jenerasyonluk ve kalite artışı görülüyor. Hem 2D, hem de 3D’de, bu şimdiye kadarki en iyi Episode I olma özelliğini taşıyor.
EN BÜYÜK ZORLUKLAR
Üç boyuta aktarımda karşılaşılan en büyük zorluklar trasnparan elementler içeren çekimlerde oldu – hologramlar, ışın kılıcı, lazerler, Watto’nun flu kanatları, Anakin Skywalker'ın Podracer’ındaki ön cam gibi. Çünkü Episode I’in gösterime girmesi üzerinden 12 yıl kadar zaman geçti ve aktarımı yapan sanatçılar görüntüyü oluşturan tekil ve ayrı elementleri ellerinin altında bulamıyorlar. Onun yerine bitmiş görüntü üzerinden çalışmak durumundalar.
Episode I’in 3D versiyonunda herhangi bir içerik değişikliği yapılmadı. George Lucas orijinal Yoda kuklasını 2003’te dijital Yoda ile değiştirmişti.
'Star Wars Bölüm 1: Gizli Tehlike' çok büyük özen gerektiren bir işlemden geçti ve filmin her karesi 2D (iki boyutlu)filmden 3D’ye 8üç boyutlu), global servis sağlayan bir görsel şirket olan Prime Focus ve görsel efektlerin öncü şirketi olan ve şimdiye kadarki tüm STAR WARS filmlerinin de görselini yapan Industrial Light & Magic (ILM) tarafınca aktarıldı.
George Lucas, Episode I’i doğal bir üç boyutlu stille, film gerçekten 3D olarak çekilmiş gibi yansıtmak istedi. Dikkat çekici eklemelerle, sırf 3D efekti yaratmak adına ekrandan fırlayan obje görüntüleri kullanmak yerine, varolan görüntüye derinlik eklemeyi tercih etti.
Star Wars serisi Episode I, II ve III’te görsel efekt süpervizörü olarak yer alan ILM görsel efekt süpervisörü John Knoll bu filmde de 3D’ye dönüştürmeden sorumluydu.
Episode I, tamamı filme çekilen son Star Wars filmi olmuştu. 1999’daki gösteriminde filmin kalanı 2000’e yakın görsel efektle dijitalize edilmiş ve sonra color-timing yapılarak dağıtılmıştı. Color-timing’I optic olarak, foto-kimyasal süreçten geçirilerek yapılmıştı. 2012’de sinemalarda olacak filmde sanatçılar filmden alınan original kayıtlara yeniden başvurup, 3D’ye aktarımı için tüm film dijital olarak yeniden zamanladılar (re-timing). Elde edilen görüntülere bakıldığında iki jenerasyonluk ve kalite artışı görülüyor. Hem 2D, hem de 3D’de, bu şimdiye kadarki en iyi Episode I olma özelliğini taşıyor.
EN BÜYÜK ZORLUKLAR
Üç boyuta aktarımda karşılaşılan en büyük zorluklar trasnparan elementler içeren çekimlerde oldu – hologramlar, ışın kılıcı, lazerler, Watto’nun flu kanatları, Anakin Skywalker'ın Podracer’ındaki ön cam gibi. Çünkü Episode I’in gösterime girmesi üzerinden 12 yıl kadar zaman geçti ve aktarımı yapan sanatçılar görüntüyü oluşturan tekil ve ayrı elementleri ellerinin altında bulamıyorlar. Onun yerine bitmiş görüntü üzerinden çalışmak durumundalar.
Episode I’in 3D versiyonunda herhangi bir içerik değişikliği yapılmadı. George Lucas orijinal Yoda kuklasını 2003’te dijital Yoda ile değiştirmişti.