PORSCHE'DEN BLOCKCHAIN ADIMI
Geçtiğimiz hafta kapılarını 88'nci kez ziyaretçilerine açan Cenevre Otomobil Fuarı’na Mission E Cross Tourismo’yu tanıtarak damgasını vuran Porsche elektrikli otomobiller için yol haritasını açıkladı.
Porsche CEO’su Oliver Blume ve CEO Yardımcısı Lutz Meschke tarafından gerçekleştirilen basın toplantısında şirketin 2022’ye kadar bu alanda 6 milyar euro (yaklaşık 29 milyar TL) yatırım yapacağı açıklandı. Aynı açıklamaya göre Porsche 6 milyar euro’yu Mission E'nin türevleri, mevcut model aralığının hibridizasyonu şarj altyapısı ve akıllı mobilite geliştirilmesi için harcayacak.
Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılan ve yola çıkmaya hazır olan Mission E Cross Turismo Porsche’nin 2015 Uluslararası Otomobil Fuarı’nda (IAA) tanıtımını yaptığı Mission E konsepti üzerinden geliştiriliyor. Bu model temel alınarak seri üretime geçirilecek otomobilin prömiyeri önümüzdeki yıl yapılacak.
Bu yıl 70’inci yaşına gire Posche aynı zamanda tarihindeki en karlı yılını da yaşıyor. 2016 yılında 237 bin 778 adet teslimat yapan firma 2017’de yüzde 4’lük artış ile 246 bin 375 teslimat yapmayı başardı.
Şirketin bu başarısı gelirlerine de önemli etki sağladı. 2017’de gelirini 23.5 milyar dolara seviyesine çıkaran firma bir önceki yıla oranla gelirini yüzde 5 artırdı. 2017’de bir önceki yıl 3.9 milyar euro olan operasyonel gelirini ise 4.1 milyar euroya çıkaran firma bu sayede operasyonel gelirini son üç yılda yüzde 52 artırmayı da başardı.
Lutz Meschke bu başarının altında yatan ana nedenleri şu ifadeler ile anlattı: “Porsche, dünyanın en kârlı otomobil üreticileri arasında olmaya devam ediyor. Bu, üretim alanındaki sürekli iyileştirmeler, sıkı maliyet yönetimi stratejimiz ve sıra dışı ürün yelpazemizin bir sonudur.” 2018 için iyimser bir tablo çizen Meschke, “2018 hedefimiz, bu yüksek seviyede gelir ve teslimatları dengelemektir” ifadelerini kullandı. Porsche, ilk elektrikli elektrikli otomobili olan Mission E'nin piyasaya girmesiyle satış rakamlarında ciddi bir artış bekliyor.
ÇİN YÜZDE 10 İLE BİRİNCİ
Porsche’nin teslimat sayındaki en büyük artış Çin’de yaşandı. 2016’da 65 bin 246 teslimatın yapıldığı Çin’de geçtiğimiz yıl 71 bin 508 teslimat rakamına ulaşıldı. Başka bir deyişle Çin pazarına yapılan teslimat bir yıl öncesine kıyasla yüzde 10 arttı. Çin’i yüzde 6 ile Asya-Pasifik bölgesi takip etti. ABD ve Avrupa’da bu oran yüzde 2 oldu. Almanya’da ise yüzde 3’lük bir gerileme yaşandı.
EN ÇOK SATAN MODEL MACAN
Geride bıraktığımız 2017’de 246 bin 375 adet otomobil teslimatı gerçekleştiren Porsche’un en çok sattığı modeller sırası ile Macan, 911 ve Panamera oldu. Firma 2017’de 97 bin 202 adet Macan teslimatı yaptı. Başka bir değişle geçtiğimiz yıl teslimatı yapılan her 10 Porsche otomobilinin yüzde 40 Macan oldu.
Her ne kadar en çok satan modeller arasında üçüncü sırada yer alsa da Panamera bir önceki yıla oranla yüzde 83’lük artış ile şirketin belki eden memnun kaldığı model oldu. Avrupa Birliği ülkelerinde satılan her 10 yeni Panamera’nın 6’sını ise hibrit modeller oluşturdu.
Son yıllarda satış rakamlarını ve gelirini ciddi oranda artıran Porsche istihdam rakamlarında da kayda değer artış yaşandı. 2010 yılında 13 bin 159 kişinin çalıştığı şirket 2017 itibari ile 29 bin 777 kişiyi istihdam ediyor.
UWE HÜCK: TÜRKLER ALMANYA'YI ALMANYA HALİNE GETİRDİ - İZLE