İlişkili Haberler
Türkiye'nin 11 büyük gıda ve içecek markası bir araya geldi, "çocuklar için sağlıksız beslenmeye dur" dedi.
Reklamverenler Derneği çatısı altındaki önde gelen firmalar, bundan böyle ortak beslenme kriterlerine uymayan ürünlerin reklamına izin vermeyecek.
İmzalanan "Ulusal Gıda ve İçecek İttifakı – Türkiye Taahhüdü" uyarınca; izleyici kitlesi %35 oranında 12 yaşın altındaki çocuklar olan programlarda, ortak beslenme kriterlerini sağlamayan ürünlerin reklamı yapılmayacak.
Reklamlar, ebeveyn otoritesine zarar vermeyecek, çocukları ürün kullanımının potansiyel faydaları konusunda yanlış yönlendirmeyecek, yeterli ve dengeli beslenme şekillerini ve fiziksel aktiviteyi özendirecek yönde hazırlanacak.
OKUL YÖNETİMLERİNE SORUMLULUK DÜŞÜYOR
İmzacı şirketler, tüketicilerin dengeli beslenmesine katkıda bulunacak şekilde çalışmalarını sürdürecek. Okul yönetimi tarafından eğitim amacıyla özellikle talep edilenler veya kabul edilenler dışında, ilköğretim okullarında (12 yaşa kadar) ürünlerle ilgili iletişim yapılmayacak.
YETERLİ VEDENGELİ BESLENME ESAS ALINACAK
Markalar, çocukların yeterli ve dengeli beslenmelerini sağlayacak şekilde piyasaya tuz, şeker ve doymuş yağ ve trans yağ asitleri azaltılmış seçenekler sunacak.
Taahhüde imza atan 11 firma, daha önce almış oldukları bireysel tedbirler yerine artık kolektif olarak alacakları gönüllü önlemlerle; çocuklara sağlıklı yaşam alışkanlıkları kazandırmaya çalışacak.
CANAN KARATAY: PAKETE GİRMİŞ YİYECEKLER HAKİKİ BESİN DEĞİL