İstanbul’da düzenlenen basın toplantısıyla, Takeda Pharmaceuticals Europe Limited Şirketinin Türkiye Ofisinin açılışı yapıldı.
Toplantıda, Türkiye'nin son 5 yılda, Doğu Avrupa'nın ikinci büyük ilaç pazarı durumuna geldiği belirtilerek, Takeda'nın Avrupa stratejisi için kilit pazarlardan biri olacağı ifade edildi.
Takeda Pharmaceuticals Europe Başkan Yardımcısı Toshio Kusunose, şirketin global vizyonu ve stratejisi ile ilgili bilgi vererek, Türkiye'nin hızla büyüyen iç pazarı ile ilaç pazarının etkileyici büyüme oranının, bu ülkede genişleme kararı almalarında önemli bir etken olduğunu ifade etti.
'Türkiye, hızla büyüyen bir Avrupa pazarı olarak, konumunu giderek sağlamlaştırırken, burada ticari bir girişim başlatmamız, küresel büyüme planlarımızı da güçlendirmektedir'' diyen Kusunose, Türkiye'nin yaklaşık 70 milyon nüfusa ve dinamik bir pazara sahip olmasının da ayrı bir önemi olduğunu vurguladı.
Kusunose, Japonya'nın en büyük ilaç firması olan Takeda'nın, 229 yıllık bir tecrübeye dayandığını ve dünya ilaç endüstrisi içinde ilk 15'te yer aldığını kaydederek, ''Tıpta yenilikçiliğe önderlik ederek, Türkiye'deki hastaların daha sağlıklı olması için çalışıyoruz'' dedi.
Takeda'nın Türkiye Genel Müdürü Ayşe Uysal Torun da Takeda'nın Türkiye pazarına girmesinde, pazarın büyüklüğünün yanı sıra, Türkiye'deki pazarın, ekonomik ve politik anlamda istikrar içinde olmasının en önemli etkenler olduğunu söyledi.
''Özellikle sağlık sisteminde, Avrupa standartlarına çok yaklaşması, Türkiye'deki teknolojik anlamdaki ilerleme ve hekim ve çalışanlarının kalitesi de Takeda'nın Türkiye ilaç pazarına girmesinde etkili oldu'' diyen Torun, Türkiye'nin coğrafi konumuyla, ileride 'üretim' ya da 'araştırma- geliştirme' merkezi olarak Takeda'nın değerlendirmesi içinde olabileceğine işaret etti.
Toplantıda, Türkiye'nin son 5 yılda, Doğu Avrupa'nın ikinci büyük ilaç pazarı durumuna geldiği belirtilerek, Takeda'nın Avrupa stratejisi için kilit pazarlardan biri olacağı ifade edildi.
Takeda Pharmaceuticals Europe Başkan Yardımcısı Toshio Kusunose, şirketin global vizyonu ve stratejisi ile ilgili bilgi vererek, Türkiye'nin hızla büyüyen iç pazarı ile ilaç pazarının etkileyici büyüme oranının, bu ülkede genişleme kararı almalarında önemli bir etken olduğunu ifade etti.
'Türkiye, hızla büyüyen bir Avrupa pazarı olarak, konumunu giderek sağlamlaştırırken, burada ticari bir girişim başlatmamız, küresel büyüme planlarımızı da güçlendirmektedir'' diyen Kusunose, Türkiye'nin yaklaşık 70 milyon nüfusa ve dinamik bir pazara sahip olmasının da ayrı bir önemi olduğunu vurguladı.
Kusunose, Japonya'nın en büyük ilaç firması olan Takeda'nın, 229 yıllık bir tecrübeye dayandığını ve dünya ilaç endüstrisi içinde ilk 15'te yer aldığını kaydederek, ''Tıpta yenilikçiliğe önderlik ederek, Türkiye'deki hastaların daha sağlıklı olması için çalışıyoruz'' dedi.
Takeda'nın Türkiye Genel Müdürü Ayşe Uysal Torun da Takeda'nın Türkiye pazarına girmesinde, pazarın büyüklüğünün yanı sıra, Türkiye'deki pazarın, ekonomik ve politik anlamda istikrar içinde olmasının en önemli etkenler olduğunu söyledi.
''Özellikle sağlık sisteminde, Avrupa standartlarına çok yaklaşması, Türkiye'deki teknolojik anlamdaki ilerleme ve hekim ve çalışanlarının kalitesi de Takeda'nın Türkiye ilaç pazarına girmesinde etkili oldu'' diyen Torun, Türkiye'nin coğrafi konumuyla, ileride 'üretim' ya da 'araştırma- geliştirme' merkezi olarak Takeda'nın değerlendirmesi içinde olabileceğine işaret etti.