Polo’nun performans odaklı versiyonu ilk olarak 1986’da, G40 Coupe adıyla tanıtılmıştı. G40 yüksek devirli, 113 beygir gücünde, kompresör beslemeli bir motorla, hafif gövde ağırlığı ve keskinleşmiş tepkileri birleştiren bir otomobildi.
İlişkili Haberler
24 yıl sonra çıkan yeni Volkswagen Polo GTI G40 ile benzerlikler taşıyor. Aracın kalbinde 1.4 litrelik bir TSI motor bulunuyor. Motorun kullandığı kompresör 0-3000 devir aralığında çalışıyor. Bu devirden soyra bayrağı turbo teslim alıyor. Sonuç olarak 6200 devir/dakikada 170 beygir güç ve 2000 devir/dakikada 250 Nm tork elde ediliyor, bu da 1184 kg boş ağırlıkla bir araya gelerek Volkswagen Polo GTI’nin sıfırdan 100 km/s’ye 6.9 saniyede çıkmasını ve 227 km/s azami hıza ulaşmasını sağlıyor.
Performansa bu kadar odaklanılmış olmasına rağmen yeni VW Polo GTI kombine döngüde 100 km’de yalnızca 6 litre yakıt tüketiyor ve sadece 139 gr/km CO2 salıyor.
TSI motor gücünü ön tekerleklerden, yedi vitesli, çift debriyajlı DSG şanzıman ile aktarıyor. Ek olarak, Volkswagen Polo GTI daha iyi çekiş ve yol tutuşu için XDS diferansiyelle donatılmış. XDS sistemi standart ESP sisteminin bünyesindeki elektronik sınırlı kaymalı diferansiyelin (EDL) bir uzantısı.
Volkswagen Polo GTI’ye tepkileri keskinleştirmek için yeni yaylar ve amortisörler takılmış, böylece sürüş yüksekliği standart bir VW Polo’ya göre 15 mm azalmış.
Volkswagen Polo GTI’ye tepkileri keskinleştirmek için yeni yaylar ve amortisörler takılmış, böylece sürüş yüksekliği standart bir VW Polo’ya göre 15 mm azalmış.