Gelecek ay Pekin Otomobil Fuarı’nda halka tanıtılacak olan makyajlanmış G Sınıfı, dış tasarımda bir dizi ince değişiklik, yeni motor seçenekleri ve güncellenmiş şanzıman, hafifçe değiştirilmiş kabin ve yeni elektronik sürüş yardımı sistemleri barındırıyor.
İlişkili Haberler
G’nin klasik köşeli hatlı dış kısmına yapılan değişiklikler arasında, yedi yerine üç sıralı çıta içeren yeniden tasarlanmış ızgara, LED gündüz seyir farları, yeniden tasarlanmış ayna yuvaları, değiştirilmiş arka lamba grafikleri ve yeni jant serisi bulunuyor.
Mercedes, G500 ve G350 BlueTec modellerinin yanı sıra G55 AMG’nin yerini alan G63 AMG’yi ve 12 silindirli G65 AMG amiral gemisi modelini de tanıttı.
G Sınıfı’nın diğer motorları 2012 model yılında aynen korunmuş.
Ama büyük haber, G Sınıfı yelpazesine en üst model olarak lüks G65 AMG’nin eklenmesi.
Bu otomobil kısa süre önce SL65 AMG’de kullanılacağı doğrulanan çift turbo beslemeli 6,0 litrelik V12 motorun daha önceki bir versiyonunu kullanıyor. 620 beygir güce sahip olan SUV, şu anda satılan en güçlü seri üretim arazi aracı olarak niteleniyor.
Ama büyük haber, G Sınıfı yelpazesine en üst model olarak lüks G65 AMG’nin eklenmesi.
Bu otomobil kısa süre önce SL65 AMG’de kullanılacağı doğrulanan çift turbo beslemeli 6,0 litrelik V12 motorun daha önceki bir versiyonunu kullanıyor. 620 beygir güce sahip olan SUV, şu anda satılan en güçlü seri üretim arazi aracı olarak niteleniyor.
Bütün yeni G Sınıfı modelleri Mercedes’in yedi vitesli 7G-tronic şanzımanı ile donatılmış.
Tahrik üç diferansiyel kilidiyle dört tekerleğe birden aktarılıyor, bu da zorlu zeminlerde fazladan çekiş sağlıyor.
Diğer seçenekler arasında Mercedes-Benz’in yüksek teknolojili Distronic Plus radar kontrollü seyir kontrol sistemi, Kör Nokta Yardımı ve artık geri görüş kamerası da içeren Parktronic park yardımı bulunuyor.
Standart ESP (elektronik denge programı) de revize edilmiş ve artık Römork Denge Yardımını ve yokuşta tutma fonksiyonunu bünyesinde barındırıyor.
Gözden geçirilmiş G Sınıfı yine iki farklı dingil açıklığı seçeneğiyle sunulacak: Standart versiyonda 2400 mm, uzun dingil açıklığı versiyonunda ise 2850 mm.
Üstü açılan versiyon da varlığını sürdürecek, ama yalnızca G500 Cabriolet olarak 388 bg’lik 5,5 litrelik V8 motorla sunulacak.
Tahrik üç diferansiyel kilidiyle dört tekerleğe birden aktarılıyor, bu da zorlu zeminlerde fazladan çekiş sağlıyor.
Diğer seçenekler arasında Mercedes-Benz’in yüksek teknolojili Distronic Plus radar kontrollü seyir kontrol sistemi, Kör Nokta Yardımı ve artık geri görüş kamerası da içeren Parktronic park yardımı bulunuyor.
Standart ESP (elektronik denge programı) de revize edilmiş ve artık Römork Denge Yardımını ve yokuşta tutma fonksiyonunu bünyesinde barındırıyor.
Gözden geçirilmiş G Sınıfı yine iki farklı dingil açıklığı seçeneğiyle sunulacak: Standart versiyonda 2400 mm, uzun dingil açıklığı versiyonunda ise 2850 mm.
Üstü açılan versiyon da varlığını sürdürecek, ama yalnızca G500 Cabriolet olarak 388 bg’lik 5,5 litrelik V8 motorla sunulacak.