Fransız Renault Grubu, Renaulution sunumunda Renault markasının önümüzdeki 5 yıl ve sonrası için stratejilerini açıkladı. “Nouvelle Vague” adını verdiği yeni dönemde Renault, teknoloji, hizmet ve temiz enerji markasına dönüşecek.
Renault Grubu CEO’su Luca De Meo, “Electro Pole projesi ile elektrikli araç liderliğini güçlendiren, hidrojene yatırım yapan, 2025 yılına kadar Avrupa’nın en çevreci ürün gamına ulaşmayı hedefleyen bir enerji markasına dönüşeceğiz. Bu çağdaş vizyonumuzun temellerini Fransa’da atıyoruz. Çünkü marka olarak gücümüzün ve ruhumuzun köklü geçmişimizde yattığının bilincindeyiz. Bir yandan geçmişiyle sıkı bir bağı bulunan, bununla birlikte elektrikli olmasıyla gelecek niteliği taşıyan Yeni R5, Renault’nun ‘Yeni Dalgası’nı kusursuz temsil ediyor.” dedi.
DİZEL ARAÇLAR ELEKTRİKLENDİRİLECEK
Dönüşümün üç ana hattı olduğu belirtildi. Bunların, teknoloji markası, servis hizmetleri markası ve temiz enerji markası olarak açıklandı.
Teknoloji markası kapsamında Renault’nun araçları, önde gelen yapay zeka ve siber güvenlik sistemleriyle donatılacak.
Servis hizmetleri markası kapsamında 2022’de Renault, yeni bilgi-eğlence sistemi My Link’i tanıtacak. Ayrıca ‘Re-Factory’ adlı tesiste, yılda 100 binden fazla ikinci el aracı yenileyecek. Dizel motorlu hafif ticari araçlar biyogazlı ve saf elektrikli araçlara dönüştürülecek.
Temiz enerji markası kapsamında ise, elektrikli araçların yanında hafif ticari araçlar için uçtan uca hidrojen çözümlerini pazara sunacak.
2025'E KADAR 14 YENİ MODEL
2025 yılına kadar 14 ana model piyasaya sürecek olan Renault, bunların 7’sini tamamen elektrikli, diğer 7 aracı ise C ve D segmentinde üretecek.
RENAULT 5 PROTOTİPİ TANITILDI
Toplandı da ‘Renault 5 Prototip’i de tanıtıldı. Kült model R5'ten ilham alan ve orijinal tasarımdan detayları barındıran model elektrikli oalrak tanıtıldı.
Araçta mobilya dünyasından esinlenilen ön kısım ve tekstil tavan kullanılmış.