Opel’in fosil yakıtlarına bağımlılığı azaltma stratejisinde elektrik, kilit bir rol oynuyor. 4.7 metre uzunluğundaki Opel Flextreme GT/E Konsepti uzun menzilli elektrikli araç (E-REV) teknolojisinin yalnızca, yakında çıkacak Opel Ampera gibi kompakt otomobillere değil, büyük ya da orta boyutlu araçlara da uygulanabileceğinin sinyalini veriyor.
İlişkili Haberler
Tasarımı sayesinde Opel Flextreme GT/E Konsepti’nin hava sürtünme katsayısı yalnızca 0.22 Cd. Bu düşük değer, aracın hem 200 km/s azami hıza çıkabilmesine hemde enerjiden tasarruf edip sürüş menzilini genişletmesine yardımcı oluyor.
Opel Flextreme GT/E Konsepti’nin büyüklüğüne ve 200 km/s’yi aşkın azami hızına rağmen, Ampera’ya benzer bir performans sunması bekleniyor: 60 km’ye kadar bataryalı sürüş menzili (sıfır egzoz emisyonuyla) ve 500 km’den fazla menzil. Ortalama yakıt tüketiminin 100 km’de 1.6 litre, CO2 emisyonlarının da kilometrede 40 gramdan az olacağı tahmin ediliyor.
Elektrik tahrik ünitesindeki motor 370 Nm gibi kayda değer bir torku anında sunarak canlı bir performans ve dokuz saniyeden kısa 0-100 km/s hızlanma süresi vaad ediyor.
Konsept önümüdeki ay 80. Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılacak.
Elektrik tahrik ünitesindeki motor 370 Nm gibi kayda değer bir torku anında sunarak canlı bir performans ve dokuz saniyeden kısa 0-100 km/s hızlanma süresi vaad ediyor.
Konsept önümüdeki ay 80. Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılacak.