Online EYT emeklilik başvurusu nasıl yapılır, başvuru süresi var mı? (e-Devlet adım adım EYT başvuru ekranı)
Emeklilikte Yaşa Takılanlar (EYT) düzenlemesi ardından başvuruların nasıl ve nereden yapılacağı soruları gündeme geldi İlk etapta 2 milyon 250 bin kişinin emekli olmasını sağlayacak düzenlemede en hızlı ve kolay başvuru yolu e-Devlet Kapısı olacak. EYT koşullarını sağlayan vatandaşlar, başvuru sürecinin başlamasının ardından süre sınırı olmaksızın ve sosyal güvenlik kurumlarına gitmeden, e-Devlet Kapısı üzerinden emeklilik işlemlerini yapabilecek. Peki, EYT başvurusu nasıl ve nereden yapılır? İşte e-Devlet EYT başvuru ekranı.
Haberler ntv.com.tr 03.03.2023 - 14:36
-
EYT başvurularının nasıl ve nereden yapılacağına yönelik sorgulamalar sürüyor. EYT düzenlemesinin Resmi Gazete'de yayımlanmasıyla birlikte, vatandaşlar ister SGK binalarına giderek isterlerse de e-Devlet üzerinden başvuruda bulunabilecek. İşte adım adım EYT başvurusu.
-
-
2 MİLYON 250 BİN KİŞİ EMEKLİLİK HAKKI KAZANDI
Emeklilikte Yaşa Takılanlarla (EYT) ilgili düzenlemeleri içeren Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ile 375 sayılı Kanun Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.
EYT düzenlemesinin yürürlüğe girmesiyle beraber hak sahipleri, SGK ve e-devlet üzerinden emeklilik başvurusunda bulunabilecek.
İlk etapta yaklaşık 2 milyon 250 bin kişinin emekli olmasını sağlayacak düzenlemenin çıkmasının ardından başvuru yapılmasıyla birlikte maaş hakkı da kazanılmış olacak. -
EYT BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
EYT (emeklilik) başvuruları, Meclis'in kanun teklifini kabul etmesi ve yasanın Resmi Gazete'de yayımlanmasının ardından e-Devlet üzerinden erişime açıldı.
İşte adım adım EYT başvurusu; -
-
1. ADIM
e-Devlet sistemine giriş yaptıktan sonra ‘gelir, aylık ödenek talep belgesinin verilmesi belgesi’ne tıklayın.
Ardından sayfada çıkan yeni başvuru sekmesine tıklayın.
Tahsis talep türü olarak ise ‘yaşlılık aylığını" seçin. -
2. ADIM
SSK kapsamında aylık talep edeceklerin ‘4A’, Bağkur kapsamına girenlerin ise ‘4B’ seçeneğini işaretlemesi gerekiyor. Seçim yaptıktan sonra ‘başvur’ butonu tıklayın.
Maaş ödemesinin yapılacağı bankayı seçtikten sonra açıklama kısmına maaşınızı almak istediğiniz şubeyi yazın.
Diğer iletişim bilgilerini de doldurun. -
-
3. ADIM
‘Aylık alıyor mu?’ sorusunu da "evet" veya "hayır" olarak yanıtlayın.
Son aşamada ‘ileri’ butonu ardından ‘başvur’ butonuna basılarak bilgiler SGK’ya gönderilmiş olacak.
EMEKLİLİK BAŞVURUSU EKRANI İÇİN TIKLAYIN