Elon Musk ile Robinhood CEO’su arasındaki görüşme, Clubhouse’a izdiham yarattı
SpaceX ve Tesla CEO’su Elon Musk ile Gamestop hisselerinin yükselişini engelleyen Robinhood şirketinin CEO’su Vlad Tenev arasında yapılan görüşme, Clubhouse’in indirilme sayısında patlamaya yol açtı. Ancak, Musk ve Tenev arasındaki görüşmenin kapalı kapılar ardında yapılması yatırımcıların tepkisini çekti.
Haberler ntv.com.tr 03.02.2021 - 13:55
-
Teknoloji milyarderi Elon Musk ve Robinhood CEO’su Vlad Tenev’in, son zamanlarda yükselen sosyal medya platformu Clubhouse’da bir görüşme yaptı. Musk ve Tenev arasındaki sohbet, geçen pazar günü "The Good Time Show" adlı düzenli bir Clubhouse etkinliğinde gerçekleşti.
-
-
GAMESTOP'UN YÜKSELİŞİNE ENGEL
Geçtiğimiz haftalarda Wall Street karşıtı bazı yatırımcılar birleşerek Gamestop hisseleri almış, bu hisselerin çok sert bir biçimde yükselmesi ise ödeme krizine neden olmuştu. Ardından, ABD’li finansal hizmetler şirketi Robinhood, Gamestop hisselerinin bir noktadan sonra satılmasına engel olarak, insanların isteseler bile buradan hisse senedi alamaz hale gelmesine neden olmuştu.
-
MUSK'IN TWEETİ HİSSELERİNİ UÇURDU
Musk ise, internet sitesi Reddit’te örgütlenen ve GameStop hisselerini yükselten kullanıcılara 26 Ocak’ta Twitter hesabından destek vermişti. Musk, "Gamestonk!!" (Stonk: Yalnızca yükselen ve bunun için temel bir nedene ihtiyaç duymayan hisse senetleri için kullanılan bir terim) yazıp, mesajını WallStreetBets forumunun linkiyle birlikte paylaşınca, GameStop hisseleri 17 dolardan 400 dolara kadar çıkarken, açığa satış (kısa pozisyon) yöntemiyle kar eden yatırım şirketleri büyük zarar etmişti. -
-
CLUBHOUSE DAVETİYELERİNE OLAN TALEP PATLADI
Küçük yatırımcılar ile büyük Wlall Street fonları arasındaki savaşın ortasında gerçekleştirilen görüşme, Robinhood hakkındaki haberlere yoğun ilginin ortasında geldi. Söz konusu etkileşim ise, özel davetiyeler aracılığıyla giriş yapılan Clubhouse’a olan talepte patlama yaratttı. Yalnızca iOS cihazlarda kullanılabilen uygulamadaki sohbet odalarına katılmak için, Clubhouse üyesi bir katılımcıdan davetiye istenmesi gerekiyor.
-
Reuters’ın haberine göre uygulamanın davetiyeleri Reddit, eBay ve Craiglist’te gibi platformlarda satışa çıktı. Çin'de ise davetiyeler, Clubhouse, Apple’ın o ülkedeki uygulama mağazasında mevcut olmasa da, Alibaba’nın ikinci el pazar yeri Idle Fish’de satılmaya başladı.
-
-
GÖRÜŞME, İNDİRİLME SAYISINI ÜÇTE BİR ORANINDA YÜKSELTTİ
Musk-Tenev görüşmesi, Clubhouse’un küresel olarak indirilme sayısında da yüksek bir artışa yol açtı. Veri analizi firması Sensor Tower, salı günü itibariyle uygulamanın dünya çapında yaklaşık 3,6 milyon kez yüklendiğini söyledi. Bu rakamın 1,1 milyonu ise son altı günde geldi.
Diğer yandan Musk’ın Clubhouse’a ilişkin “tweet”leri de borsa üzerinde büyük bir etki yarattı. Pazar günü, "Bu gece Los Angeles saatiyle 22:00'de Clubhouse'dayım" tweetini atan Musk’ın paylaşımının ardından, küçük yatırımcılar Clubhouse Media Group isimli şirketin hisselerine hücum etti. Uygulamayla alakası olmayan şirketin hisseleri bir günde yüzde 117 yükseldi.
-
GÖRÜŞMENİN "KAPALI KAPILAR ARDINDA" YAPILMASINA TEPKİ
Bununla brilikte, Nasdaq'da listelenen Çinli teknoloji firması Agora’nın Clubhouse'un teknoloji ortağı olabileceğine dair haberler, şirketin hisselerinde yüzde 30 artış sağladı. Konuya ilişkin Reuters’a açıklama yapan bir kaynak, Şangay merkezli şirketin Clubhouse’a 1 milyar dolar değer biçtiğini söyledi. Finansman, Silikon Vadisi'nin önde gelen risk sermayesi şirketi Andreessen Horowitz tarafından yönetildi.
-
-
Öte yandan, Musk ve Tenev arasındaki görüşme binlerce kişi tarafından izlenmesine rağmen, bazı yatırımcıların tepkisini çekti. Teknoloji haberleri yayın organı The Information'ın genel yayın yönetmeni Jessica Lessin,Andreessen Horowitz'in kurucu ortağı Marc Andreessen'in uygulamaya üye olmadığı için konuşmayı dinleyemediğini belirterek, ikili arasındaki sohbetin kapalı kapılar ardında gerçektiğini öne sürdü. Andreessen Horowitz, Reuters’in bu konuyla ilgili yorum talebine yanıt vermedi.
Ancak, Clubhouse CEO'su Paul Davidson Bloomberg TV'ye verdiği demeçte, soyal medya platformunda etkinlik sahiplerinin onları kimin dinleyebileceğini seçebileceğini söyledi.