İlişkili Haberler
Vodafone Türkiye, Nisan 2020 - Mart 2021 arası dönemi kapsayan mali yıl sonuçlarını açıkladı. 31 Mart 2021 sonu itibarıyla son bir yılda 1,9 milyar TL yatırım yapan şirketin, Türkiye'de faaliyet göstermeye başladığı 2006 yılından bu yana toplam yatırımları 26 milyar TL’ye ulaştı.
Şirket, 2020-21 mali yılı servis gelirlerini, geçen yıla göre yüzde 15,4 artırarak 14,1 milyar TL’ye çıkardı. Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr’ı (FAVÖK) yüzde 16,2 artış ile yaklaşık 4,6 milyar TL’yi aştı.
EN GENİŞ 4.5G KAPSAMASI
Mobil müşteri sayısı 2020-21 mali yıl sonu itibarıyla 23,7 milyona ulaştı. M2M (Makineler arası iletişim) dahil toplam mobil abone sayısı ise 26,1 milyon oldu. Şirket faturalı abone sayısını ise son bir yılda yaklaşık 1,1 milyon artış ile 15,5 milyona çıkarken, şirketin toplam bazının yüzde 65,3’ünü faturalı aboneler oluşturdu.
Türkiye’nin 81 ilinde 23 bini aşkın 4.5G iletişim noktası ile hizmet veren Vodafone Türkiye, böylece 4.5G’de en geniş kapsamaya sahip operatör olmayı sürdürdü.
Şirket, bu mali yılda bir önceki yıla kıyasla 171 bin müşteri kazanarak toplam 1,2 milyon müşteriyi aştı.
16,9 MİLYON "DİJİTAL MÜŞTERİ"
Vodafone Yanımda, Online Self Servis ve Vodafone TV uygulamaları gibi dijital kanallarını kullanan aylık aktif müşteri sayısı 16,9 milyona yükseldi. Dijital kanalları kullanan müşterilerin aylık toplam etkileşimi 670 milyona yaklaştı.
Vodafone’un geliştirdiği, doğal konuşmayı anlayan ve dijital kanallar içinde kullanıcıların yazışarak işlemlerini yapmasını sağlayan kişisel dijital asistan TOBi, aylık 2,6 milyon tekil kullanıcı ve toplam 5 milyonu aşan sohbet sayısına ulaşarak bir rekora imza attı.
Müşterilerin son bir yıldaki toplam mobil data kullanımı, bir önceki yıla kıyasla yüzde 51 artarak 2.416 petabyte gerçekleşti.
YENİ NESİL TELEKOM ŞİRKETİNE DÖNÜŞME HEDEFİ
2020-21 mali yılı sonuçlarını değerlendiren Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy, şunları söyledi:
"Son 15 yılda yaptığımız toplam yatırım miktarı ise yaklaşık 26 milyar TL’ye ulaştı. 2025 yılına kadar Türkiye'nin en hızlı büyüyen dijital servisler şirketi olmayı hedefliyoruz. Bu hedefe ulaşmak için 2 yol izleyeceğiz. Birincisi kendimizi dönüştürmek, ikincisi toplumu dönüştürmek. Vodafone olarak, yeni nesil telekom şirketine dönüşmeyi hedefliyoruz.
Bu kapsamda, sadece iletişim hizmetleri sunmanın ötesine geçiyor; dijitalleşmenin gücünü kullanarak, dijital pazaryeri, finans ve sigorta hizmetleri sağlayıcısı, dijitalleşmek isteyen işletmelerin en önemli destekçisi olma yönünde adımlar atıyoruz. Yeni iş alanlarımızın büyümesini desteklemek amacıyla holding yapısına geçtik.
Hedefimiz, dijital servisler odağımızı devam ettirerek bu şirketlerimizi daha da büyütmek."