Dünyanın en büyük otomotiv şirketi Toyota'nın Başkanı Akio Toyoda düzenlediği basın toplantısında, ''Toyota'nın kalitesi ve güvenliği konusunda müşterilerimizi sıkıntıya ve kaygıya sürüklediğimiz için özür dilerim'' dedi.
''Müşterilerimizin güvenlik kaygılarını bütün samimiyetimizle kabul ediyoruz. Müşterilerimizin güvenliğini en önemli önceliğimiz olarak gördüğümüz için bu araçları geri çağırmaya karar verdik'' diyen Toyoda, şirketin, eşi benzeri olmayan sayıda daha önceki geri çağırmaları nedeniyle ''panik'' istemediğini ve şirketin her bir sorunu ''tek tek'' çözmek için çalışacağını söyledi.
Hibrid araçlarla ilgili bazı sipariş iptalleri duyduğunu ifade eden Toyoda, şirketin hata yapmayacağına hiçbir zaman inanmadığını ancak, her zaman hataları hızla onarmaya çalıştığını belirtti.
Toyoda, Washington Post'da yazdığı yazısında da, ''Toyota'nın başkanı olarak kişisel sorumluluğumu alıyorum. Bunun için, ürünlerimiz ve vaatlerimizdeki güveni düzeltme çabalarına kişisel olarak öncülük edeceğim'' ifadesini kullanan Toyoda, ABD Ulaştırma Bakanı Ray LaHood ile temasa geçtiğini ve bu iletişimin açık, daha sık ve Toyota'nın yetkililere ''cevap vermede daha dikkatli'' olacağı konusunda LaHood'a söz verdiğini kaydetti.
Toyota, küresel çapta 437 bin adet 2010 model üçüncü nesil Prius, Prius PHV, Lexus HS250h ve sadece Japonya'da satılan Sai hibrid aracı geri çağırdığını açıkladı. Geri çağrılan bu araçlardan 155 bini Kuzey Amerika, 223 bini Japonya, 53 bini Avrupa ve 5 bini diğer yerlerde bulunuyor.
Şirketin Japonya Ulaştırma Bakanlığına sunduğu dosyaya göre, Japonya'da çağrılan 223 bin hibrid aracın 200 bin adedini geçen yıl Nisan ayından itibaren satılmaya başlanan Prius modeli oluşturuyor. ABD'de çağrılan modellerin 133 bin adedi Prius ve 14 bin 500 adedi Lexus HS250h hibrid aracından oluşuyor. İngiltere'de de 8 bin 500 adet Prius geri çağrıldı.
MAYIS'TAN BERİ 350 BİN SATILDI
Dünyanın en fazla satan hibrid aracı olan ve Mayıs 2009'dan itibaren piyasaya sürülen Prius'tan 60 ülkede toplam 350 bin adet satıldığı belirtildi.
Ulaştırma Bakanlığı geri çağırma bölümü başkanı Ryusuke Itazaki, Japonya'da, 2010 model Prius araç sahiplerinin, araçlarındaki sorunu yarından itibaren çözmeye başlayabileceklerini açıkladı.
Toyota'nın, Sai ve Lexus HS250h modellerinin üretimini, bu modellerdeki fren sorununu gideren güncellenmiş yazılıma sahip olmaması nedeniyle geçici olarak durduracağını ifade eden Itazaki, frenle ilgili şikayetlerin özellikle Japonya'nın kuzeyi olmak üzere havaların soğumasıyla başladığını belirtti. Itazaki, şirketin sorunlarla ilgili derhal harekete geçmesi gerektiğini de kaydetti.
Ulaştırma Bakanlığından başka bir yetkili de şirketin, sorun giderilinceye kadar 2010 Prius'lar hariç Japonya'daki bütün hibrid modellerin satışını durduracağını ifade etti.
ABD Ulusal Otoyolu Trafik Güvenliği İdaresi, Prius sürücülerinden dördü çarpışmalı olmak üzere 124 adet fren sorunu şikayeti alırken, bu sayının Japonya yapılan şikayetlerle birlikte 200'ü bulduğu belirtiliyor.
Frenle ilgili güncelleştirilmiş yazılımların yetkili Toyota bayilerinde 40 dakikada değiştirileceği kaydedildi.
HİSSELER DEĞER KAZANDI
Ocak ayının sonundan bu yana değerinin beşte birini kaybeden Toyota'nın hisseleri bugün yüzde 2,9 değer kazandı.
ABD'de Los Angeles kentinde 2010 model Prius model araç sahibi bir kişi, Toyota'nın fren sorununu gideremediği iddiasıyla ve geri çağırmayı gerektirecek mahkeme kararı çıkarmak için Toyota'ya dava açtı.
Toyota, daha önce küresel çaptaki geri çağırmaları nedeniyle satış kayıpları ve maliyetlerinden kaynaklanacak zararın 2 milyar doları bulabileceğini tahmin etmişti. Hibrid araçların çağrılmasıyla bu rakamın daha da artması bekleniyor.
MİLYONLARCA ARACI ÇAĞIRMIŞTI
Toyota, daha önce de gaz pedalının sıkışması ve kayan paspas sorunu yüzünden bütün dünyada milyonlarca aracı geri çağırmıştı.
ABD'de, paspas sorunu yüzünden 2007 yılında 55 bin adet Camry ve Lexus'u geri çağıran şirket, yine ABD'de aynı sorun nedeniyle Ekim 2009'da 3,8 milyon adet Toyota ve Lexus'u geri çağırdı ve Kasım 2009'da bu rakam 4,2 milyon adede yükseldi.
Şirket, ABD'de Ocak 2010'da 2,1 milyon adedi paspas ve gaz pedalı sorunundan olmak üzere toplam 2,3 milyon adet Toyota'yı geri çağırdı. Toyota, ABD'de Ocak 2010 1,1 milyon adet Toyota'yı paspas sorunu yüzünden geri çağırdı.
Toyota, Avrupa'da Şubat 2010'da gaz pedalıyla ilgili olarak 1,8 milyon adet Toyota'yı geri çağırdı.
Toyota'nın daha önce ABD'de geri çağırdığı modeller 2009-2010 RAV4, 2009-2010 Corolla, 2009-2010 Matrix, 2005-2010 Avalon, 2007-2010 Camry, 2010 Highlander, 2007-2010 Tundra ve 2008-2010 Sequoia'yı kapsıyordu.
''Müşterilerimizin güvenlik kaygılarını bütün samimiyetimizle kabul ediyoruz. Müşterilerimizin güvenliğini en önemli önceliğimiz olarak gördüğümüz için bu araçları geri çağırmaya karar verdik'' diyen Toyoda, şirketin, eşi benzeri olmayan sayıda daha önceki geri çağırmaları nedeniyle ''panik'' istemediğini ve şirketin her bir sorunu ''tek tek'' çözmek için çalışacağını söyledi.
Hibrid araçlarla ilgili bazı sipariş iptalleri duyduğunu ifade eden Toyoda, şirketin hata yapmayacağına hiçbir zaman inanmadığını ancak, her zaman hataları hızla onarmaya çalıştığını belirtti.
Toyoda, Washington Post'da yazdığı yazısında da, ''Toyota'nın başkanı olarak kişisel sorumluluğumu alıyorum. Bunun için, ürünlerimiz ve vaatlerimizdeki güveni düzeltme çabalarına kişisel olarak öncülük edeceğim'' ifadesini kullanan Toyoda, ABD Ulaştırma Bakanı Ray LaHood ile temasa geçtiğini ve bu iletişimin açık, daha sık ve Toyota'nın yetkililere ''cevap vermede daha dikkatli'' olacağı konusunda LaHood'a söz verdiğini kaydetti.
Toyota, küresel çapta 437 bin adet 2010 model üçüncü nesil Prius, Prius PHV, Lexus HS250h ve sadece Japonya'da satılan Sai hibrid aracı geri çağırdığını açıkladı. Geri çağrılan bu araçlardan 155 bini Kuzey Amerika, 223 bini Japonya, 53 bini Avrupa ve 5 bini diğer yerlerde bulunuyor.
Şirketin Japonya Ulaştırma Bakanlığına sunduğu dosyaya göre, Japonya'da çağrılan 223 bin hibrid aracın 200 bin adedini geçen yıl Nisan ayından itibaren satılmaya başlanan Prius modeli oluşturuyor. ABD'de çağrılan modellerin 133 bin adedi Prius ve 14 bin 500 adedi Lexus HS250h hibrid aracından oluşuyor. İngiltere'de de 8 bin 500 adet Prius geri çağrıldı.
MAYIS'TAN BERİ 350 BİN SATILDI
Dünyanın en fazla satan hibrid aracı olan ve Mayıs 2009'dan itibaren piyasaya sürülen Prius'tan 60 ülkede toplam 350 bin adet satıldığı belirtildi.
Ulaştırma Bakanlığı geri çağırma bölümü başkanı Ryusuke Itazaki, Japonya'da, 2010 model Prius araç sahiplerinin, araçlarındaki sorunu yarından itibaren çözmeye başlayabileceklerini açıkladı.
Toyota'nın, Sai ve Lexus HS250h modellerinin üretimini, bu modellerdeki fren sorununu gideren güncellenmiş yazılıma sahip olmaması nedeniyle geçici olarak durduracağını ifade eden Itazaki, frenle ilgili şikayetlerin özellikle Japonya'nın kuzeyi olmak üzere havaların soğumasıyla başladığını belirtti. Itazaki, şirketin sorunlarla ilgili derhal harekete geçmesi gerektiğini de kaydetti.
Ulaştırma Bakanlığından başka bir yetkili de şirketin, sorun giderilinceye kadar 2010 Prius'lar hariç Japonya'daki bütün hibrid modellerin satışını durduracağını ifade etti.
ABD Ulusal Otoyolu Trafik Güvenliği İdaresi, Prius sürücülerinden dördü çarpışmalı olmak üzere 124 adet fren sorunu şikayeti alırken, bu sayının Japonya yapılan şikayetlerle birlikte 200'ü bulduğu belirtiliyor.
Frenle ilgili güncelleştirilmiş yazılımların yetkili Toyota bayilerinde 40 dakikada değiştirileceği kaydedildi.
HİSSELER DEĞER KAZANDI
Ocak ayının sonundan bu yana değerinin beşte birini kaybeden Toyota'nın hisseleri bugün yüzde 2,9 değer kazandı.
ABD'de Los Angeles kentinde 2010 model Prius model araç sahibi bir kişi, Toyota'nın fren sorununu gideremediği iddiasıyla ve geri çağırmayı gerektirecek mahkeme kararı çıkarmak için Toyota'ya dava açtı.
Toyota, daha önce küresel çaptaki geri çağırmaları nedeniyle satış kayıpları ve maliyetlerinden kaynaklanacak zararın 2 milyar doları bulabileceğini tahmin etmişti. Hibrid araçların çağrılmasıyla bu rakamın daha da artması bekleniyor.
MİLYONLARCA ARACI ÇAĞIRMIŞTI
Toyota, daha önce de gaz pedalının sıkışması ve kayan paspas sorunu yüzünden bütün dünyada milyonlarca aracı geri çağırmıştı.
ABD'de, paspas sorunu yüzünden 2007 yılında 55 bin adet Camry ve Lexus'u geri çağıran şirket, yine ABD'de aynı sorun nedeniyle Ekim 2009'da 3,8 milyon adet Toyota ve Lexus'u geri çağırdı ve Kasım 2009'da bu rakam 4,2 milyon adede yükseldi.
Şirket, ABD'de Ocak 2010'da 2,1 milyon adedi paspas ve gaz pedalı sorunundan olmak üzere toplam 2,3 milyon adet Toyota'yı geri çağırdı. Toyota, ABD'de Ocak 2010 1,1 milyon adet Toyota'yı paspas sorunu yüzünden geri çağırdı.
Toyota, Avrupa'da Şubat 2010'da gaz pedalıyla ilgili olarak 1,8 milyon adet Toyota'yı geri çağırdı.
Toyota'nın daha önce ABD'de geri çağırdığı modeller 2009-2010 RAV4, 2009-2010 Corolla, 2009-2010 Matrix, 2005-2010 Avalon, 2007-2010 Camry, 2010 Highlander, 2007-2010 Tundra ve 2008-2010 Sequoia'yı kapsıyordu.