Ekim ayında ihalesi yapılan Mecidiyeköy-Mahmutbey metrosu sözleşmesi için imza töreni düzenlendi.
İmza töreninde konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul'da altyapı ve ulaşımla ilgili yapılan çalışmalardan bahsetti.
Topbaş, "Dünyada New York'tan sonra en fazla raylı sisteme sahip kent İstanbul olacak" dedi.
Topbaş, İstanbul'un gelecekte daha yaşanabilir ve erişim noktasında problem olmayan bir kent haline gelmesinde yoğun bir çaba içerisinde olduklarını anlatarak, "Bugün dünyanın bütün kentlerinde, büyük şehirlerde ve özellikle metropollerde ulaşım ve mobilite ön planda. Bu konuda yeni arayış içerisindeler. Bizler de dünyayı yakından takip ederek, ulaşım konusunda hassasiyeti ortaya koyarak, akademisyenler, uzmanlar ve belediye mensuplarının hazırladıkları plan çerçevesinde yatırımlarımızı sürdürmekteyiz" diye konuştu.
Metro ağını ulaşıma bir çözüm olarak sunduklarını dile getiren Topbaş, İstanbul'a 10 yılda yapılan yatırımlarda bütçenin önemli kısmını ulaşıma ayırdıklarını kaydetti.
Topbaş, böylece İstanbul'da ulaşıma ne kadar değer verdiklerinin ortaya çıktığını ifade ederek, şöyle devam etti:
"Bundan bir müddet önce medyada, metro ağların İstanbul'a nasıl, hangi noktalara erişim sağlayacağını kamuoyuyla paylaştık. Vatandaşlara verdiğimiz sözü de tutarak, çalışmaları söylediğimiz tarihte gerçekleştirdik. Bahsettiğimiz hatlardan birinin de imza törenindeyiz. Bu bir gurur günü. Özellikle günde 700 bin kişi kapasiteli yolculuk talebinin bulunduğu bir hat olarak, İstanbul'un ana omurgalarından birisi olarak gördüğümüz bir hattın, bugün konsorsiyumla birlikte imza törenindeyiz."
'DÜNYANIN GÖZÜ İSTANBUL'DA'
Topbaş, dünyanın gözünün İstanbul'da olduğunu belirterek, konuşmasını şöyle sürdürdü:
"İstanbul'da en modern, en gelişmiş ve en akıllı metro hatlarını biz geliştiriyoruz. Öngördüğümüz gibi raylı sistem olarak 2019'un sonuna geldiğimizde inşallah 400 kilometreye varmış bir kent ulaşımını sağlamış olacağız. Daha sonrası 766 kilometre. Dünyada New York'tan sonra en fazla raylı sisteme sahip kent İstanbul olacak.
'2017'DE TAMAMLANACAK'
Şu anda imza törenine aldığımız 15 istasyonlu Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattımız 6 ilçeden geçmektedir. Bu ilçelerde en yoğun bölgelerde bu hat güzergahı oluşturuldu. 17,5 kilometrelik Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattının yapımı 2017'de tamamlanacak.''
İmza törenine, Bağcılar Belediye Başkanı Lokman Çağırıcı, Esenler Belediye Başkanı Tevfik Göksu ve Kağıthane Belediye Başkanı Fazlı Kılıç da katıldı.
SEYAHAT SÜRESİ 26 DAKİKA OLACAK
Mecidiyeköy-Mahmutbey metrosu, Şişli, Kağıthane, Eyüp, Gaziosmanpaşa, Esenler ve Bağcılar ilçelerinden geçecek.
Metro hattı, Mecidiyeköy'de mevcut metro istasyonuyla entegre olarak başlayarak, Çağlayan, Kağıthane, Nurtepe Alibeyköy bölgelerinden geçerek Edirnekapı Sultançiftliği hattına, oradan Tekstilkent, Yüzyıl Mahallesi üzerinden yeni hizmete açılan Mahmutbey-Başakşehir hattıyla bütünleşecek.
İş ve yerleşim bakımından yoğun alanları kapsayan hattın daha sonra Mecidiyeköy'den Kabataş'a kadar uzatılması da planlanıyor.
Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattı, saatte bir yönde 70 bin kişi taşıma kapasitesinde olacak.
Yaklaşık 17,5 kilometre uzunluğundaki metro hattı, 15 istasyondan oluşacak. Metro hattı tamamlandığında Mecidiyeköy'den Mahmutbey'e seyahat süresi 26 dakika olacak.
Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattı, depo-bakım sahası ve depo bağlantı hatları inşaat işleri yapım işi 850 milyon lira bedelle Gülermak-Kolin-Kalyon ortaklığı tarafından yapılacak.
İmza töreninde konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul'da altyapı ve ulaşımla ilgili yapılan çalışmalardan bahsetti.
Topbaş, "Dünyada New York'tan sonra en fazla raylı sisteme sahip kent İstanbul olacak" dedi.
Topbaş, İstanbul'un gelecekte daha yaşanabilir ve erişim noktasında problem olmayan bir kent haline gelmesinde yoğun bir çaba içerisinde olduklarını anlatarak, "Bugün dünyanın bütün kentlerinde, büyük şehirlerde ve özellikle metropollerde ulaşım ve mobilite ön planda. Bu konuda yeni arayış içerisindeler. Bizler de dünyayı yakından takip ederek, ulaşım konusunda hassasiyeti ortaya koyarak, akademisyenler, uzmanlar ve belediye mensuplarının hazırladıkları plan çerçevesinde yatırımlarımızı sürdürmekteyiz" diye konuştu.
Metro ağını ulaşıma bir çözüm olarak sunduklarını dile getiren Topbaş, İstanbul'a 10 yılda yapılan yatırımlarda bütçenin önemli kısmını ulaşıma ayırdıklarını kaydetti.
Topbaş, böylece İstanbul'da ulaşıma ne kadar değer verdiklerinin ortaya çıktığını ifade ederek, şöyle devam etti:
"Bundan bir müddet önce medyada, metro ağların İstanbul'a nasıl, hangi noktalara erişim sağlayacağını kamuoyuyla paylaştık. Vatandaşlara verdiğimiz sözü de tutarak, çalışmaları söylediğimiz tarihte gerçekleştirdik. Bahsettiğimiz hatlardan birinin de imza törenindeyiz. Bu bir gurur günü. Özellikle günde 700 bin kişi kapasiteli yolculuk talebinin bulunduğu bir hat olarak, İstanbul'un ana omurgalarından birisi olarak gördüğümüz bir hattın, bugün konsorsiyumla birlikte imza törenindeyiz."
'DÜNYANIN GÖZÜ İSTANBUL'DA'
Topbaş, dünyanın gözünün İstanbul'da olduğunu belirterek, konuşmasını şöyle sürdürdü:
"İstanbul'da en modern, en gelişmiş ve en akıllı metro hatlarını biz geliştiriyoruz. Öngördüğümüz gibi raylı sistem olarak 2019'un sonuna geldiğimizde inşallah 400 kilometreye varmış bir kent ulaşımını sağlamış olacağız. Daha sonrası 766 kilometre. Dünyada New York'tan sonra en fazla raylı sisteme sahip kent İstanbul olacak.
'2017'DE TAMAMLANACAK'
Şu anda imza törenine aldığımız 15 istasyonlu Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattımız 6 ilçeden geçmektedir. Bu ilçelerde en yoğun bölgelerde bu hat güzergahı oluşturuldu. 17,5 kilometrelik Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattının yapımı 2017'de tamamlanacak.''
İmza törenine, Bağcılar Belediye Başkanı Lokman Çağırıcı, Esenler Belediye Başkanı Tevfik Göksu ve Kağıthane Belediye Başkanı Fazlı Kılıç da katıldı.
SEYAHAT SÜRESİ 26 DAKİKA OLACAK
Mecidiyeköy-Mahmutbey metrosu, Şişli, Kağıthane, Eyüp, Gaziosmanpaşa, Esenler ve Bağcılar ilçelerinden geçecek.
Metro hattı, Mecidiyeköy'de mevcut metro istasyonuyla entegre olarak başlayarak, Çağlayan, Kağıthane, Nurtepe Alibeyköy bölgelerinden geçerek Edirnekapı Sultançiftliği hattına, oradan Tekstilkent, Yüzyıl Mahallesi üzerinden yeni hizmete açılan Mahmutbey-Başakşehir hattıyla bütünleşecek.
İş ve yerleşim bakımından yoğun alanları kapsayan hattın daha sonra Mecidiyeköy'den Kabataş'a kadar uzatılması da planlanıyor.
Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattı, saatte bir yönde 70 bin kişi taşıma kapasitesinde olacak.
Yaklaşık 17,5 kilometre uzunluğundaki metro hattı, 15 istasyondan oluşacak. Metro hattı tamamlandığında Mecidiyeköy'den Mahmutbey'e seyahat süresi 26 dakika olacak.
Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattı, depo-bakım sahası ve depo bağlantı hatları inşaat işleri yapım işi 850 milyon lira bedelle Gülermak-Kolin-Kalyon ortaklığı tarafından yapılacak.