Boeing'de 10 yıldan uzun süredir mühendis olarak çalışan Sam Salehpour, şirketin karşı karşıya kaldığı güvenlik iddialarına dair konuştu.
Salehpour, "Boeing'in 787 Dreamliner tipi yolcu uçaklarının gövde parçalarının uygunsuz şekilde birbirine bağlandığını, uçuş sırasında parçalanabilme ihtimalinin bulunduğunu ve güvenli olmadığını" iddia etti.
İlişkili Haberler
"BOEING'DE GÜVENLİK KÜLTÜRÜ YOK"
Boeing'de "güvenlik kültürünün olmadığını" iddia eden Salehpour, uyarıda bulunan çalışanların "görmezden gelindiğini, ötekileştirildiğini, tehdit edildiğini, kenaraitildiğini ileri sürdü.
Boeing'in şirket sözcüsü Paul Lewis ise bu durumun uçağın dayanıklılığı veya güvenliği üzerinde hiçbir etkisinin bulunmadığını savundu.
İddialar üzerine ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA) inceleme başlattı.
Boeing'de "güvenlik kültürünün olmadığını" iddia eden Salehpour, uyarıda bulunan çalışanların "görmezden gelindiğini, ötekileştirildiğini, tehdit edildiğini, kenaraitildiğini ileri sürdü.
Boeing'in şirket sözcüsü Paul Lewis ise bu durumun uçağın dayanıklılığı veya güvenliği üzerinde hiçbir etkisinin bulunmadığını savundu.
İddialar üzerine ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA) inceleme başlattı.
İlişkili Haberler
"GÖVDESİ PARÇALANABİLİR"
Boeing'e tüm 787 uçaklarını inceleme için yere indirmesi çağrısında bulunan Salehpour, gövdenin bazı bölümlerinin binlerce seferden sonra parçalanabileceğini ve yüzlerce insanın hayatına mal olabileceğini belirtti.
Duruşmada ifade veren eski Boeing mühendisi Ed Pierson ise şirketin son güvenlik krizini tetikleyen kabin paneli patlamasının ardından "suçun örtbas edildiğini" öne sürdü.
Boeing'e tüm 787 uçaklarını inceleme için yere indirmesi çağrısında bulunan Salehpour, gövdenin bazı bölümlerinin binlerce seferden sonra parçalanabileceğini ve yüzlerce insanın hayatına mal olabileceğini belirtti.
Duruşmada ifade veren eski Boeing mühendisi Ed Pierson ise şirketin son güvenlik krizini tetikleyen kabin paneli patlamasının ardından "suçun örtbas edildiğini" öne sürdü.
İlişkili Haberler
ESKİ BOEING ÇALIŞANI ÖLÜ BULUNDU
Şirket ürünlerinin kalitesine yönelik endişelerini dile getiren eski Boeing çalışanı John Barnett, 11 Mart'ta aracında ölü bulunmuştu.
Barnett, 2019'da "787 Dreamliner" tipi yolcu uçaklarında kabin basıncının aniden düşmesi halinde yolcu koltuklarının üzerindeki oksijen maskelerini otomatik açan sistemlerin büyük bölümünde üretim hatası olduğunu iddia etmişti.
Şirket ürünlerinin kalitesine yönelik endişelerini dile getiren eski Boeing çalışanı John Barnett, 11 Mart'ta aracında ölü bulunmuştu.
Barnett, 2019'da "787 Dreamliner" tipi yolcu uçaklarında kabin basıncının aniden düşmesi halinde yolcu koltuklarının üzerindeki oksijen maskelerini otomatik açan sistemlerin büyük bölümünde üretim hatası olduğunu iddia etmişti.