Türk parkları, Outdoor Factory ile dünyaya yayılacak

Dünyada 45 milyar dolara ulaşan tema park sektörünün Türkiye’deki temsilcisi Outdoor Factory, Amsterdam’da düzenlenen IAAPA Fuarı’nda global markaların ilgi odağı oldu. Fuarda “Fayton” adlı yeni konseptini tanıtan Outdoor Factory, çok sayıda dünyaca ünlü marka ile de stratejik iş birliği için görüşmeler yaptı.

Türk parkları, Outdoor Factory ile dünyaya yayılacak

’yi tema parklarla tanıştıran Outdoor Factory, Hollanda’nın şehrinde düzenlenen ve sektörün dünyadaki en büyük buluşması olan IAAPA Fuarı’nda (International Association of Amusement Parks and Attractions) dünyaca ünlü markaların ilgi odağı oldu.

Türkiye’nin pek çok noktasında anıt, müze ve tema park gibi konsept projeler tasarlayan; Outdoor Factory, IAAPA Fuarı’nda dünyanın farklı coğrafyalarından çok sayıda şirketle bir araya gelerek stratejik partnerlik konusunda anlaşmalar imzaladı. Tema parklar alanında sayılı şirketler arasında yer alan, dünyanın en büyük su parkı üreticilerinden Polin ile bir anlaşma imzalayan Outdoor Factory, şirketin tüm markalarını ve her türlü ürün üretiminin Katar ve Özbekistan haklarını da aldı...

Katar ve Özbekistan pazarlarına özel anlaşma

Bu anlaşmalardan en önemlisi yine bir Türk şirketi olan dünyanın en büyük su parkı üreticilerinden Polin Waterparks ile yapıldı. Türkiye’nin yanı sıra dünyanın birçok ülkesinde su parkları yapan Polin Waterparks ile yapılan anlaşma kapsamında, Katar ve Özbekistan’da Polin Gruba ait tüm markaların distribütörlüğü Outdoor Factory’nin oldu. Polin Waterparks, Polin Aquariums, Polin Wave Parks, Polin Safari Parks, Polin Spray Parks gibi çok sayıda konseptin sahibi konumunda bulunan Polin, dünyada 105 ülkede 3 binden fazla gerçekleştirdiği su parkı projesi ile Türk ihracatının önemli oyuncuları arasında yer alıyor.

"Hedef 5 yılda küresel oyuncu olmak"

Türk parkları, Outdoor Factory ile dünyaya yayılacak - 1

Fuarın oldukça başarılı geçtiğini söyleyen Outdoor Factory’nin Kurucu Ortağı Toygar Yedigöz, “Bildiğiniz gibi kısa bir süre önce global bir oyuncu olma yolunda ilk adımımızı attık ve Katar ofisimizi devreye aldık. Fuarda yaptığımız görüşmeler de çok olumlu geçti. Polin firmasının Katar ve Özbekistan’daki haklarını aldık. Onun dışında farklı alanlarda çalışmalar yapan, farklı konseptlere sahip dünya devleriyle görüşmeler yaptık, ön anlaşmaları imzaladık” dedi. Çok yakın bir zamanda bu görüşmelerin sonlanacağını da belirten Toygar Yedigöz sözlerine şöyle devam etti: “Alman Hologate, Güney Koreli Trick Eye ve Kidzmondo ile yaptığımız görüşmelerde bu şirketlerin dışında farklı ülkelerdeki hakları da Outdoor Factory tarafından kullanılacak. Bu da
5 yılda küresel bir oyuncu olma hedefimize daha hızlı yaklaşmamızı sağlayacak.”

G.Koreli, Alman ve Fransız şirketlerle iş birliği

Outdoor Factory’nin iş birliği yapacağı Hologate adlı Alman şirketi, VR yönetimiyle geliştirilen çok özel oyunların sahibi. Hologate ile yapılacak anlaşmayla Outdoor Factory, şirketin Türkiye, Avrasya ve Rusya haklarını alacak. Bu sayede Hologate’in geliştirdiği bu oyun ilk kez bu ülkelere Outdoor Factory ile giriş yapmış olacak. Görüşmelerin sürdüğü bir diğer şirket ise Fransız Dargoud Medya. Bu şirket ise çocukların sevgilisi olan çok sayıda çizgi film karakterinin lisansını elinde bulunduruyor. Planlanan anlaşmayla Outdoor Factory, kuracağı tüm parklarda Dargoud Medya’ya ait karakterleri kullanmak istiyor. Anlaşması sonuçlanma aşamasına gelen KidzMondo ile de Özbekistan, Gürcistan, Kazakistan ve Moldova’yı kapsayacak bir iş birliği hayata geçirilecek.

Trick Eye Museum ilk kez Türkiye’ye geliyor

Outdoor Factory’nin ürün portföyüne büyük bir renk katacak olan Trick Eye Museum konsepti için de projenin sahibi Güney Koreli şirketle görüşmeler sürüyor. Özellikle Uzak Doğu’da büyük ilgi gören ve göz yanılsamaları ekseninde eğlenceli müzelere imza atan şirket, Outdoor Factory ile yapacağı iş birliği ile Batı’ya da açılmış olacak.

FAYTON KONSEPTİ 'DA TANITILDI

Türk parkları, Outdoor Factory ile dünyaya yayılacak - 2 Outdoor Factory, tasarım ve Ar-Ge ekibi tarafından geliştirilen Fayton adlı yeni konseptini de Amsterdam’daki fuarda tanıttı. Sektörün yoğun ilgisini çeken Fayton, Outdoor Factory’nin ilk indoor parkı olma özelliğini taşıyor. Şu anda iki yatırımcı ile görüşme halinde olduklarını söyleyen Toygar Yedigöz, “Yeni konseptimiz çok büyük ilgi gördü. Dünyada ilk kez bizim tarafımızdan geliştirilen bir ürün, şu anda görüşmelerimiz sürüyor. 9 ay gibi kısa bir süre içinde Türkiye ve Özbekistan’da eğlence sektörünün kullanımına sunmayı planlıyoruz” bilgisini verdi.

Sayfa Yükleniyor...