Ölen 1806 kişinin verilerini inceleyen uzmanlar, D vitamini yönünden zengin yiyeceklerle beslenenlerin diğerlerine oranla daha uzun yaşama şansının yüzde 26 oranında arttığını belirledi.
ABDde yapılan araştırmaya benzer bir araştırmayı İsveçte de yaptıklarını açıklayan Göteborg Sahlgrenska Üniversitesinden Prof. Dr. Dan Mellström, D vitamininin vücutta birçok organı olumlu etkilediğini belirtti.
İsveçin Gıda Maddelerini Denetleme Kurulu da araştırmaların sonuçlarına katıldığını açıklayarak, vatandaşlara, yazın güneş ışınlarından yararlanmaları, kışın ise bol bol balık tüketmeleri tavsiyesinde bulundu.