Bakan Işık'tan ''siber saldırı'' açıklaması
Sanayi Bakanı Fikri Işık, Türkiye'ye yönelik siber saldırılarla ilgili açıklama yaptı: ''Türkiye tarihinin en büyük siber saldırılarıyla karşılaşıldığı doğru hatta bugüne kadar yapılan en yoğun saldırılardan bir tanesi olarak literatüre geçti.''
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, NTV Ankara İstihbarat Şefi Ahmet Ergen'in gündeme ilişkin sorularını yanıtladı.
Türkiye'ye yönelik siber saldırılarla ilgili konuşan Işık, ''Türkiye tarihinin en büyük siber saldırılarıyla karşılaşıldığı doğru hatta bu, bugüne kadar yapılan en yoğun saldırılardan bir tanesi olarak literatüre geçti. Tabii kimlerden geldiği nereden geldiğini tam adreslemek çok mümkün değil. Şu ülkeden bu ülkeden gelmiştir gibi ifadede bulunmak çok doğru değil'' dedi.
Yerli otomobille ilgili soruya da yanıt veren Fikri Işık, 2016 yılının sonuna doğru 30-40 araçlık bir filo oluşturulacağını ve yerli otomobil için tanıtımın 2018’de yapılacağını söyledi.
Bakan Işık'a sorulan sorular ve alınan cevaplar şöyle:
Türkiye'ye yönelik siber saldırılar, geçen hafta en çok konuştuğumuz başlıklardan biriydi. ''14 ve 24 Aralık'ta Türkiye, tarihinin en büyük siber saldırılarıyla karşılaştı'' bilgisi var. Bu bilgi doğru mu? Kimler, nerelerden saldırdı?
Türkiye tarihinin en büyük siber saldırılarıyla karşılaşıldığı doğru hatta bu bugüne kadar yapılan en yoğun saldırılardan bir tanesi olarak literatüre geçti. Tabii kimlerden geldiği nereden geldiğini tam adreslemek çok mümkün değil. Şu ülkeden bu ülkeden gelmiştir gibi ifadede bulunmak çok doğru değil. Yoğun saldırının amacının bir siteyi çökertmek değil sisteme girişi engellemek veya sistemi yavaşlatmak amacına yönelik. Bu saldırılar atlatıldı.
Erişimin tamamen durduğu internet siteleri oldu mu, etkilenme ne boyuttaydı?
Etki değerlendirmeleri yeni yeni yapılıyor. Veriler yeni toplanıyor. Elimde yeteri kadar veri yok. Saldırılara karşı en önemli unsur güçlü bir koordinasyon.
Yeni bir önlem söz konusu mu? Bu hafta durum nasıl?
Ciddi bir saldırı atlatıldı. Güçlü koordinasyon önemli. Saldırılar devam ediyor ama olağanüstü bir durum yok. Koordinasyonların son olaydan sonra ciddi şekilde arttığını gördük.
2015'i kapatırken bir ekonomi değerlendirmesi yapalım. Makro göstergeler üstünden ekonomiye bakarsak; iki seçime rağmen 9 ayda % 3,4 büyüme var. Son çeyreğe ilişkin bir öncü gösterge olarak % 4.6 artan ekim ayı sanayi üretim endeksi var. Bu yılı büyüme açısından hangi seviyede kapatırız?
3,5-4 arası büyümenin çok rahat olacağı görülüyor.
Enflasyon ve cari açık öngörünüz? Bugünden bakınca 2016 nasıl görünüyor?
Enflasyon yüzde 8 civarında bu yılı kapatacağız gibi gözüküyor. Cari açıkta olumlu bir gelişme var. 2015'ten daha iyi bir yıl olacağını öngörmek doğru olur.
Hükümet'in reform paketinin en önemli başlıklarından biri KOSGEB aracılığıyla genç girişimcilere sağlanacak hibeydi. Şu ana kadar başvuru var mı, ilgi nasıl? Bu hangi koşullarda verilecek?
Başvurular başladı, 437 kişi şu ana kadar başvurdu. 2016'da çok yoğun bir başvuru ve destekleme olacak.
Dün bazı basın organlarında da yayınlandı KOSGEB ve TÜBİTAK'ın yeniden yapılandırılacağı özellikle TÜBİTAK'ın kredi veren kuruluş olmaktan çıkarılması amaçlandığı haberi var. Nasıl bir değişiklik öngörüyorsunuz?
TÜBİTAK'ın yeniden yapılandırılması üzerinden uzun zamandır çalışıyoruz. TÜBİTAK'ın temel Ar-Ge'ye yoğunlaşmasını hedefliyoruz. TÜBİTAK çok kilit askeri projelerde olacak, olmaya devam edecektir.
Ekonomi Koordinasyon Kurulu'na bir Ar-Ge reform paketi sundunuz. Ne getiriyor?
Artık Türkiye katma değeri daha yüksek ürünler üretmeli. İçinde tasarım olan ürünün katma değeri daha yüksek. Detaylarını önümüzdeki günlerde paylaşacağız. Hedefimiz en geç Ocak ayının ortasında TBMM'ye kanun tasarısı olarak sevk etmek.
Yerli oto çalışmalarında son durum nedir? Hangi aşamaya gelindi? Takvim, 2016'da ilk filo üretimi ve 2020'de pazara girecek şekilde ilerliyor mu, gecikme var mı?
Aynen bu takvime göre ilerliyoruz. Prototiplerin üretimi yapıldı bitti testleri yapılıyor. 2016 sonunda 30-40 araçlık bir filo üretmeyi hedefliyoruz. 2018'in mayıs haziranında da piyasaya çıkarmayı hedeflediğimiz aracın tanıtımını yapacağız. Bizim açımızdan da önemli bir tarih. 2020'den önce seri üretimi başlatacağız.
Türkiye'nin mevcut otomotiv sektörü verilerine bakınca, yerli marka otomobilin pazar payının ne olmasını hedefliyorsunuz?
Hedefimiz pazarı büyütmek. Bizim hedeflediğimi araç tipi piyasadaki araçlardan daha farklı. Biz menzili artırılmış elektrikli araç noktasında yoğunlaştık. Aracı alan 100 km'de 5 litre yerine 2 litre ile yola devam edebilecek. Petrole olan bağımlılığımız azalacak. Cari açığın azaltılmasına faydası olacak.
Rusya krizinin maliyeti ne oldu? Çözüm veya telafi anlamında yeni adım söz konusu mu?
Henüz net veriler oluşmadı daha. Rusya da ne yapacağını çok bilemiyor. Bazı malların tedariğinde kendisi zorlanıyor. Şu anda maliyet hesabı yapmak için daha erken.
- Etiketler :
- Haberler -
- Ekonomi